Weer een nieuwe!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik las met plezier al jullie vragen en ervaringen en dacht; goh, laat ik ook eens een berichtje plaatsen. Ik ben nog aan de pil maar denk er sterk over om ergens dit jaar te gaan proberen zwanger te worden. Mijn vriend en ik zitten nu in de fase; we willen wel, maar wanneer precies?
Weet dus niet of ik nu in het goede forum zit, maar ben benieuwd naar jullie verhalen; wanneer hebben jullie de stap gezet om met de pil of andere voorbehoedsmiddelen te stoppen en te proberen zwanger te worden? En hoe voel je je nadat je bent gestopt met de pil? Ik zelf slik hem al zo'n 12 jaar en het lijkt me dat je lichaam daar behoorlijk aan moet wennen!

Nou, ik hoop iets van jullie te horen!

Groetjes,
Billie

Hoi,

Ik ben sinds twee maanden gestopt met de pil. Ik ken mijn vriend nu 2,5 jaar en we wonen 14 maanden samen. Ik wilde altijd al heel jong kinderen en mijn vriend is 11 jaar ouder. Vandaar dat we in juni vorig jaar wilden gaan stoppen, zodat we aan kinderen wilden gaan begonnen. Aangezien het met mijn gezondheid niet zo goed ging (erge vorm van astma en hyperventilatie), raadde mijn arts mij af om te stoppen met de pil. Hij wilde graag eerst mijn gezondheid op peil brengen dmv de goede medicijnen.
Dat is nu helemaal gelukt en daarom ben ik in januari gestopt. Ik heb zelf ook 7 jaar de pil geslikt, maar ik weet niet of dat nou echt heel erg veel invloed heeft. Ik zit nu in ronde 2 en elke keer is het weer spannend of de rode duivels komen of niet. Op dit moment ben ik twee dagen over tijd, dus is het nog extra spannender.
Ik wens je veel succes en veel plezier met je vriend. Praat er veel over en weet dat het ook eigenlijk nooit het echte goede moment is om te stoppen met de pil, want er is altijd wel iets! Probeer het gewoon, misschien duurt het nog een heleboel maanen!

Groetjes Ellie

Hallo Billi
                                  welkom
ja, je lichaam kan zeker de weg kwijt zijn als je stopt met de pil.heb zelf 13 jaar de pil geslikt en zins ik gestopt ben houd mioj lichaam me erg voor de gek; maar het is allemaal voor een goed doel. wij hebben samen besloten dat ik zou stoppen met de pil; we hebben beide genoeg mee gemaakt, goed en slecht. En we hebben beide van dit is het en zijn nu ook na een jaar gaan samenwonen en hebben toen ook besloten om met kinderen te beginnen. ben in november gestopt met de pil en zijn nog steeds aan het klussen zoals we het hier noemen/ komt van zelf.

klusse en denk er goed over na voor je een beslissing neemt.

groetjes Leeuwtje 24

Ha Billie,

Welkom op dit forum!
Als ik zo eens gok komen wij van hetzelfde geboorte jaar, ikzelf ben ook 25 jaar. Mijn partner is ook ouder. Wij wilde al aan kinderen beginnen een jaar geleden. We waren op reis en hadden niet de juiste verzekering en we werkte niet eens. Dus er zat niets anders op dan te wachten...
Toen we thuis kwamen hebben we een gat in de lucht gesprongenn toen we gelijk een baan hadden. We werken nog niet met een vast contract, maar hebben nu wel een huis gekocht. We realiseren ons maar al te goed dat er nooit een perfect moment zal zijn om aan kinderen te beginnen, en dan komt het perfecte moment en lukt het niet een twee drie...
Op een dag in januari hebben wij besloten om te stoppen met de pil (na 10 jaar de pil geslikt te hebben). De ene dag zei mijn partner zullen we nu stoppen? Nee, maar de volgende dag zijn we toch gestopt! Ik was toch wel een beetje angstig om te stoppen, hoewel we al een jaar zaten te wachten om te stoppen met de pil!!! hihi
Toen ik gestopt was moest ik er nog een dagje aan wennen, en daarna begon ik super te glimlachen, de hele dag door! We hadden eindelijk de beslissing durven nemen, en we wilde het beide zo graag. Toch denk ik af en toe nog wel eens aan mijn baan... Tenslotte heb ik nog geen vast contract! En het huis hebben we ook al gekocht, nog meer kosten. Maar ik twijfel geen moment meer, het komt allemaal wel weer op zijn pootjes terecht.
Ik wens je veel succes met jullie beslissing. Maar em niet overhaast, maar realiseer je wel dat er nooit ´het beste moment ´ aankomt.
Succes,
Groetjes J
Wat een verhaal zeg... hihi

Hee, wat leuk om zo snel al reacties te krijgen! Super!
Ja, ik ben idd 26 en al sinds mijn 14de aan de pil. Af en toe ben ik bang dat het heel lang gaat duren voordat die troep (haha) uit mijn lichaam is.
Mijn vriend en ik hebben ook een huis gekocht en hebben allebei een leuke baan. In principe verdienen we best genoeg dat ik nog maar drie dagen hoef te werken. Maar toch twijfel ik nog. Er zal zoveel veranderen! Aan de andere kant merk ik dat ik er helemaal klaar voor ben...Ik denk er heel veel aan en zie overal kleine kinderen en zwangere buiken. Eerst wilde mijn vriend het nog niet maar nu begint hij toch ook wel te lachen als ik er over begin. Zal dus denk ik niet lang meer duren voordat we gaan stoppen met de pil. Binnen nu en een jaar zeker. Het kan idd nog erg lang duren voordat ik zwanger ben. Dus het is het proberen waard.
Jullie heel veel succes en plezier met 'klussen'. Hoop snel te kunnen lezen dat het gelukt is!

Groetjes!

Welkom Billie,

Lees en schrijf maar gezellig met ons mee. Je leert er in ieder geval veel van, vind ik.

Na eenstuk gelopen relatie heb ik mijn huidige man 2 jaar geleden leren kennen. We hadden allebei een eigen app. en hebben dat binnen een half jaar verkocht. Vorig jaar april zijn we getrouwd en sinds oktober wonen we in ons nieuwe huis. Het is dus allemaal vrij snel gegaan. Maar dat heeft denk ik te maken met onze leeftijd.
Nu is de tijd dus rijp voor een kindje, mijn biologische klok tikt immers verder.............
We vinden het allemaal reuze spannend.
Va tevoren is het moeilijk te bepalen wanneer je gaat stoppen met de pil. Je weet immers niet hoe lang het duurt totdat je zwanger raakt. En de leeftijd speelt in mijn geval een grote rol.
Ik heb dik 14 jaar de pil geslikt. En heb niet echt hele rare verschijnselen gehad........althans niet gevoeld ofzo....weet natuurlijk niet wat er zich in mijn lichaam allemaal afspeeld...........
Het is bij iedere vrouw anders,

Groetjes,

SUUS

Hoi,

Ik zelf ben 25 en heb inmiddels al een dochtertje van bijna 1,5. Ik ben zelf ook een aantal jaren aan de pil geweest, en eigenlijk was ik toen al veel eerder klaar voor kinderen dan mijn man. Hij wilde het toen nog uitstellen tot het voorjaar  (nu alweer 2 jaar geleden), en we hebben echt een maand afgesproken, dat was voor beiden prettig, ik wist waar ik aan toe was en mijn man had nog ruim de tijd om aan het idee te wennen.
Toen ik stopte met de pil, wist ik nog niets van foliumzuur of 3 maanden wachten (ivm de vele hormonen in de pil), ben gelijk zwanger geraakt, helaas heb ik toen een miskraam gehad. Gelukkig ben ik daarna binnen 5 maanden weer zwanger geraakt, en heb dus nu een prachtige dochter, waar ik heel trots op ben.
We wisten al vrij snel dat we wel een 2e wilden, mijn man is enigs kind, en heeft altijd gezegd dat hij maar 1 kindje wilde. Met 9 maanden oud, mocht wat mij betreft het spiraaltje (wat ik nu heb, omdat ik de pil helemaal zat was) eruit. Maar weer hebben we een maand afgesproken, om dezelfde reden als de 1e keer. En nu is het bijna zover, over ongeveer 2 weken ga ik naar de huisarts.

Je moet dus gewoon goed kijken waarneer jullie er allebei aan toe zijn, dat is het belangrijkste.

groetjes,
Kirsten

hoi
wij zijn 6 jaar samen en nu 10 maanden getrouwd en mijn man wilde
al wel eerder maar ik hadt toen zo iets van eerst trouwen en een ander huis
in december moest ik een nieuw recept gaan halen voor de pil en toen zei ik tegen hem of ik stop of ga halen en hij zei gelijk nou stop dan maar. ik twijfelde nog wel iets om dat ons huis te koop staat en we nog een ander huis moeten kopen maar het komt allemaal vast wel op zijnpootjes terecht als het zo ver mocht zijn
sucses er mee
gr lins

Terug
Bovenaan