weer een onzeker typje

Hoi,

Ik was gister onzeker of het nog wel leefde. Ik ben niet misselijk meer. Wel nog veel hoofdpijn en een drukkend gevoel in mijn baarmoeder.
Eigenlijk is mijn vraag hoe weet ik nou of ik nog echt zwanger ben? ALs het vrucht afgestorven is en je doet een zwangerschapstest geeft ie dan postief aan of negatief aan?
Of moet ik echt wachten tot mijn eerste echo?

Hebben jullie dit ook gehad? Je hoort zoveel enge dingen dat ik daar erg onzeker van wordt.

Kunnen jullie mij een beetje uit de brand helpen.

liefs maddox
 
Hoi Maddox,

Ik weet niet hoe ver je bent. Ik heb nu 2 keer een mk gehad. Misschien kan ik je wat vertellen. De eerste keer hab ik bloedverlies gehad in week 6. Het voelde niet goed, en dat bleek waar. De tweede keer voelde ik me op en top zwanger, maar ook toen bleek het niet goed. Er is geen standaard iets dat aangeeft of het binnenin je buik niet goed gaat. Er zijn wel een aantal dingen die het kunnen aangeven. helder rood bloedverlies in combinatie met krampen, het verdwijnen van de zwangerschapsverschijnselen (maar die kunnen vanaf week 10 zowiezo minder worden). Maar zelfs al heb je al  deze verschijnselen, dan hoeft er nog niks aan de hand te zijn!  Het doen van een test wijst niks uit. Ook al is het niet goed, het HCG blijft nog een aantal weken aanwezig.

Misschien heb je niks aan mijn antwoord, maar het krijgen van een mk is nou eenmaal niet te voorspellen. Dat is vaak pas op een echo te zien. Dus die zul je helaas moeten afwachten.
Sterkte!
Groetjes, Kat (Juni 2006 forum)
 
Hallo,

Helaas zit er niet heel veel anders op dan te wachten tot je eerste echo. Je weet gewoon niet of het mis is gegaan tot dat je of duidelijk een miskraam hebt of dat je de echo ziet.
Ik heb 1x een miskraam gehad, had geen duidelijke tekenen. Wel had ik bruinverlies, maar geen krampen ofzo, ook m'n symptomen van zwanger zijn namen wat af, maar ik was ook al bijna bij het einde van de drie maanden. De verloskundige geloofde er dan ook niet zo in dat ik een miskraam had, maar ik had duidelijk het gevoel dat het mis was. En bij de termijnecho bleek dat ook het geval. Nu ben ik weer zwanger en had ik weer precies hetzelfde verhaal, ik verloor weer bruine afscheiding en m'n symptomen waren minder duidelijk aanwezig, maar mijn gevoel zei dat het wel goed zat. Toch de verloskundige gebeld, en na het gebeurde kon ik nu direct heen voor een echo. Alles was goed!
Er is gewoon geen zinnig woord over te zeggen, je moet echt gewoon afwachten hoe moeilijk dit ook is. Ik heb dat gevoel de hele zwangerschap wel gehouden. Dan voelde ik de baby een tijdje niet bewegen (dat is dan maar een paar uurtjes) en dan had ik gelijk zoiets van, toe nou, je leeft toch nog wel.
Heel veel sterkte met het afwachten en voor je eigen gemoedsrust zou ik er van uitgaan dat zolang je geen bruine afscheiding of bloedverliest het allemaal wel goed is. Je lichaam laat het vast niet helemaal ongemerkt gebeuren.

groetjes kirsten
40 weken
 
daar ben ik weer!

Ik heb geen bloedverlies ook niet lichtelijk alleen maar spierwitte afscheiding (ik kijk er elke keer naar). ik ben niet meer misselijk en ik heb niet de hele tijd zo'n menstruatiegevoel. Wel een soort gevoel alsof mijn blaas onwijs vol zit. Een gevoel alsof er een bal in mijn onderbuik zit.

Eergister was ik heel erg zeker over alles. Alles zit goed. Als het niet goed zou zitten had ik wel net zoals vorige keer een bloeding gehad. denk ik dan maar. Toen had ik heel erg kramp en toen kwam er een soort bloedzakje uit van ongeveer 7 cm groot. Dat was heel gek want ik was wel gewoon ongesteld geworden de maanden ervoor. En ik wist daarom helemaal neit dat ik zwanger was. En nu wist ik eigenlijk wel dat ik zwanger was. Ik moet me gewoon niet al te druk maken. Het komt wel goed.

Maar in ieder geval bedankt (alweer!!!!!) hihihi

liefs maddox
 
hallo,



Heel goed, probeer je niet te druk te maken, klinkt makkelijk is het
tegendeel. Heb zelf na mijn 2e kind een mk gehad. Ging 2 weken overtijd
naar de ha en die vertelde me blij dat ik zwanger was, ik blij. Ben
hierna naar een vriendin in Duitsland gegaan, had met mijn man
afgesproken dat ik hem pas 's avonds na zijn werk de uitslag zou geven.
Kom bij mijn vriendin en krijg kramp en een heeeeellllle boel bloed!
schrik alom. Die me meteen daar naar het ziekenhuis gebracht, mijn man
gebeld en de kinderen weer meegenomen. En ja hoor een mk. Diezelfde dag
naar de ok voor een curetage. hebben me daar een half uur poedelnaakt
op een koude gang laten liggen omdat ze vergeten hadden mijn bloedgroep
te bepalen! Lig ik in de ok komt de chirurg en zegt dat ze goed voor me
zullen zorgen(had alleen een ruggeprik). dus niet, hij heeft het nog
niet gezegd of hij struikeld en trekt me zowat van de operatietafel af
met kabeltjes infuus en de rest. kwam toen met de mededeling dat ik een
vleesboom had en opnieuw zwanger worden een probleem zou zijn. Daar zit
je dan. Na 2 weken op controle bij mijn eigen gyn die dus absoluut geen
vleesboom kon vinden!! Ben nu 13 weken zwanger van de 3e. Was ook
onzeker omdat ik nu weer direkt na het blije nieuws een bloeding kreeg,
maar alles bleek goed. Dus houd moed.



gr helen

 
Hoi Maddox!

Ik zou me niet te druk maken. ik had zelf op een gegeven moment ook geen klachten meer, en een vriendin van mij ook niet van de een op de andere dag. Dat kan soms gewoon. Je maakt je nu natuurlijk bij ieder dingetje druk, maar ik zou het gewoon lekker op me af laten komen. Geniet er van en probeer je niet te druk te maken! Tuurlijk kan het altijd misgaan, maar je voelt zoveel dat je nooit weet of het daar wel of niet mee te maken heeft!

Groetjes Inge (25,5 week zwanger)
 
Terug
Bovenaan