weer een stapje verder

Hoi allemaal,

Ik kom hier niet zo vaak. Maar had vandaag behoefte om dingen weer eens van me af te schrijven. Wij zijn nu sinds maart 2003 gestopt met de pil en sinds augustus 2003 onder behandeling in het AMC. In januari 2004 mochten we beginnen met chlomid en dit is nu ondertussen de 7e maand dat we daarmee bezig zijn en zoals je begrijpt is er nog geen baby. De chlomid zorgt bij mij wel voor een eisprong en tal van vervelende bijwerkingen, maar dat is blijkbaar toch niet voldoende. Nu gaan ze vrijdag een samenlevingstest doen en wordt er een kijkoperatie gepland. En dat laatste zorgt bij mij toch wel voor veel kriebels in mijn buik, ben namelijk nog nooit onder narcose geweest en vindt het toch wel redelijk spannend allemaal. Nou zei de arts in het AMC dat er een wachtlijst is voor die kijkoperaties, dus wie weet duurt het nog wel even, maar enfin zit er dus wel in dat ik die ook echt moet ondergaan. Ben ook erg nieuwsgierig wat daaruit gaat komen en wat de volgende stap is. IUI misschien?? Enfin ben ondertussen al wel gewend aan onderzoeken, lang wachten op uitslagen en eindeloze teleurstellingen, dus kan een behoorlijk stootje hebben, maar het wordt er allemaal steeds emotioneler op. Komt ook door die akelige chlomid, ik heb behoorlijk last van opvliegers, wisselende buien en kan sneller ergens om huilen. Enfin genoeg gezeurd en van me afgeschreven.

Bedankt voor het luisteren en succes iedereen.

Groetjes Geertje

Hoi Geertje,

Ik hoop dat het je een beetje opgelucht bent!! Dat heb je af en toe echt nodig he.. je hart luchten..
Kom toch wat vaker langs joh.. helpt echt, bij mij in ieder geval.

Liefs
Lill.

hoi geertje,
spannend allemaal he? ik hoop dat de onderzoeken goed uitpakken.
ik heb zelf 3 maanden moeten wachten op een kijkoperatie. als je t sneller wilt kan je misschien wel kijken of je t ergens anders kan laten doen? ik weet niet hoe je gyn daar tegenover staat. ik heb t zelf toen niet gedaan omdat ik t zon gedoe vond en hoopte dat ik daarvoor nog zwanger zou worden.....
als je nerveus bent voor de operatie moet je dat vooral vertellen aan de verplegers als je daar komt. misschien kan de anesthesist langs komen om je op je gemak te stellen! Dit heeft bij mij een keer heel goed geholpen, maar dat was bij een opname en bij een poliklinische operatie weet ik niet of dat ook kan...maar je kan t altijd vragen... maak je niet te druk, t valt alles mee. wel wat pijn erna in schouders/ rug van het gas dat ze in je buik doen. en goed uitrusten natuurlijk...er zijn er hier best veel met kijkoperatie-ervaring dus vraag maar raak...succes, lis

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, misschien moet ik inderdaad maar eens vaker hier langskomen. Lis ik zal zeker het doorgeven aan de verplegers dat ik een beetje nerveus ben, wie weet stellen ze je inderdaad op je gemak. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Groetjes Geertje

Terug
Bovenaan