weer een voedings vraagje

Hoi,hoi,

Weer een voedings vraagje .
Het cb adviseerd over te stappen op 3 flessen. De fles (in ons geval) van 16.00 te laten vervallen. Die van 12.00 iets opschuiven.
Nu krijgt ze in de laatste fles rijstebloem.
Moet ik dan een keer een pap fles geven met bambix?
's morgens of 's avonds? Of 's morgens bambix en 's avonds ook rijstebloem? Of is dat te veel van het goede?
Iemand een idee?

groetjes Sonja

Laura krijgt ook 3 flessen per dag. Zo ziet het er bij ons uit:

8.00 uur: fles
10.00 uur: fruit + drinken
12.00 uur: fles
15.00 uur: tussendoortje + drinken
18.00 uur:: groente (half potje)
23.00 uur: fles met Nutrix

Ik hoop dat je er wat aan hebt, groetjes Ilona

Hai Ilona

Is nutrix rijstebloem? Hoe doe jij dat in de fles? Loek krijgt melk met rijstebloem niet door de speen heen, ook niet stand 3 van de 3 standenspeen. Ik vraag me toch echt af hoe jullie dat doen...
Om hem nou pap te gaan geven om 23.00

Goeiemorgen allemaal,

Ik ben ook benieuwd hoe je dat doet met die nutrix, hier krijgt ze het echt niet uit de fles en die drie standen speen lukte ook niet, heb er zelfs een groter gat in gemaakt maar nog niks....wil vandaag gaan proberen met een lepeltje...maar als Ilona de gouden tip heeft dan graag.....

Groetjes Monique

sorry Sonja, is eigelijk   jouw topic.

Hee Rosanne,

Het is raar maar Evi kan niet uit een 3 standenspeen drinken .
Ik heb een speen (van difrax medium speen) zelf iets groter gemaakt.
Want de large speen is weer veel te groot.
De dop niet te strak aan draaien en zo drinkt Evi hem goed leeg.

groetjes Sonja

Hier gaat de Nutrix gewoon door de drie standen speen. Kan jullie daar dus niet mee helpen. Eerst dronk ze het door een papspeen, maar die zoog ze iedere keer kapot. Na een week was het gat zo groot als de bovenkant van de speen.

Ruben is nog niet zo oud dat we naar 3 flessen gaan. Hij zit nog op 5 flessen. Ik weet wel dat Laura dus echt geen papfles wilde hebben ...... maakte niet uit met welke speen, ze moest het gewoon niet.
De enige oplossing was geven met een bordje en een lepeltje .... en dat vond ze heerlijk. Dus wij zaten inderdaad de laatste voeding te geven met een lepeltje.

Hoop dat Ruben straks wel gewoon een papfles wil drinken ...... en anders gaan we weer met een bordje en een lepeltje aan de gang.

Succes, mam van Laura en Ruben

Ik weet niet of het ook met rijstebloem helpt, maar ik geef Nutriton door de voeding. Als tip stond op de verpakking om eerst de voeding met de Nutriton te mengen voor het aan het water toe te voegen. Begrijpen jullie het nog ??
Dat is om klonten tegen te gaan. En ik gebruik gewoon de Avent speen nr. 3.

Groetjes,
Monique

Terug
Bovenaan