Weer een vraagje over autostoelen...

Helleu,

Ik heb weer eens een vraagje, hoor... Isis heeft sinds kort een nieuwe autostoel, de Maxi-Cosi Rodi XR. Nu zat ze gisteren steeds te vervelen met de autogordel, ze doet er steeds haar arm overheen (zodat de gordel  onder haar oksel zit).  Ook speelt ze steeds met de gordel door 'm uit te trekken, zodat hij dus niet meer strak zit. Ik vind dit allemaal doodeng! Ik zat erover te denken om de gordel op de een of andere manier vast te zetten, maar ik weet niet goed hoe én ik vraag me af of dit niet nog gevaarlijker is bij een aanrijding... Iemand de verlossende tip zodat mama weer rustig adem kan halen als we in de auto  zitten??

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

hallo.
jeetje dat is vervelend als ze elke keer haar arm erover heen doet of er aan zit.
toevallig hebben wij zaterdag ook zo'n stoel gekocht. onze zoon is 2 en een half en weegt 15kilo. maar gelukkig zit hij niet aan de gordel.hij vind het helemaal geweldig zijn nieuwe stoel. ik zou ook niet weten hoe je haar dan beter vast zou kunnen zetten.
nou succes, hopelijk krijg je nog meer reacties. groetjes Danielle.

Er zit niks anders op dan je kleine er eens goed op aan te spreken!

Kay deed het in het begin ook en heb hem er toen toch een paar keer goed boos en duidelijk op aangesproken en uitgelegd waarom hij er  NIET mee mocht spelen. Dit maakte nogal indruk en heeft het nooit meer gedaan. We hebben een tijdje als hij de auto instapte gevraagd wat er ook alweer met die autogordels was.. Hij antwoorde dan zelf dat hij er niet mee mocht spelen omdat  hij dan uit de stoel  kon vallen en dan au! "Das niet leuk hè mama?" kwam er dan nog achteraan hahaha.. ;-)

Zeg dus gewoon dat ze niet met de gordel mag spelen, want als mama of papa doen remmen, ze  heel erg hard uit haar stoeltje kan vallen en zich dan pijn doet. Dat jij daar dan ook verdrietig van wordt. Dus dat ze de gordel netjes moet laten zitten, omdat dit gevaarlijk is en ze dáárom iets leuks mee de auto in mag nemen waar ze wél mee mag spelen.. Dus neem telkens iets mee in de auto, een boekje of knuffel etc en vraag haar, als je haar vast zet in haar stoel, wat ze ook alweer niet mag met de gordels.. Die herhaling vinden ze erg leuk, én zodra ze netjes blijft zitten moet je haar natuurlijk wel héééééééél hoog de hemel in prijzen hoor!!!

Dus even goed toespreken als het zich voor doet! Zet zo nodig even de auto langs de kant (als dit kan natuurlijk) en kijk haar aan als je het zegt en uitlegt. Tijdens het rijden zelf zal het namelijk bar weinig indruk maken omdat ze je gezicht niet ziet..

Heel veel succes!!

ps: Ik zou de gordels niet vastmaken uit veiligheidsoverwegingen. Als dit veiliger was geweest hadden ze wel iets verzonnen op de stoeltjes om ze vast te zetten, toch? Soms kun je zelf even aan de gordel trekken zodat hij "op slot" zit, maar niet elke auto leent zich daarvoor..

Liefs,
Esmé mv Kay en gwen

Met niet vastmaken bedoel ik natuurlijk dat je de gordels buiten hun normale sluiting niet nog eens moet gaan klemzetten/vastzetten... (voordat jullie denken dat ze geen gordel om moet whahahah)

Hoi,
Niet extra vastzetten hoor! Stel dat ze een keer snel uit de auto moet, dan lukt dit misschien niet.
Net als wat Esmé al zei, deed Skip dit in het begin ook (wij hebben precies dezelfde autostoel als jij hebt). Na een paar keer boos worden en uitleggen dat dit heel gevaarlijk is, doet hij het nu nooit meer (afkloppen haha).
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Net als bij een topic over het autoraampje helpt het hier ook goed om een keer goed boos te worden.
Daarna heeft ie het (na maaaanden) nog één keer herhaalt en toen was een boze blik voldoende om hem eraan te herinneren wat we daarvan vinden ...
Liefs Nelleke

Thomas zit inmiddels in het midden, hahahah! Kan ie gelijk wennen als joep naast hem komt straks! Maar hij had er ook een handje van hoor. Boos worden hielp maar héél even... Gelukkig deed ie het wel alleen als we stil stonden, en ik voornamelijk te lang naast de auto stond te ouwehoeren...

Liefs, marieke

Sorry, was voor Margot bedoeld....

Thomas heeft op de terugweg van Esmé eens naast me gestaan: Kiekeboe!
Nou, dat was echt kiekeboe.... Met 130 op de rechterbaan en een jochie dat uit de gordels was gekropen en half naast me stond. Dan sta je ook niet zomaar stil om hem vast te zetten hoor! Ben gruwelijk boos en nijdig geweest en 3 macs voorbij gereden. Dat deed wonderen, hij doet nu alleen nog maar heel zelden zijn gordel onder zijn arm door. Dus boos worden helpt wel...

Terug
Bovenaan