weer eens een (rare) vraag van mij!!!

A

Anoniem

Guest
Sinds een week voel ik wat plopjes in mijn buik.
Ik denk zelf dat het die kleine is dus ben er wel blij mee.
Alleen zijn er ook soms dagen dat ik niet zo veel voel.
En dan ga ik me gelijk zorgen maken
Denken jullie dat ik me echt ook zorgen moet maken
Ik voel dan wel"plopjes" alleen niet zo veel als andere dagen.
Soms schud ik ook nog eens met mijn buik heen en weer en dan meestal naar een minuutje dan voel ik weer een plopje

Kunnen jullie mij een beetje helpen?
Ik vind het zo raar op hiervoor op zondag de verloskundige te bellen

Groetjes
Jolanda

Hoi Jolanda,

Rare vragen bestaan niet, dta ten eerste!!

En het is heel normaal dat de plopjes niet dagelijks zijn (of in ieder geval evenveel).
Je kindje slaapt nog heeeeel veel, dus vandaar kan het zijn dat je hem de ene   dag meer voelt dan de andere.

Ik zou me geen zorgen maken meid! Ik heb precies hetzelfde en alles is goed!

X Saskia

21.6 wk

Hoi Saskia,

Bedankt voor je reactie.
Het stelt me weer enorm gerust.

Dit is mijn eerste goede zwangerschap dus ik maak me denk ik al snel zorgen als ik iets niet voel of merk
Maar als ik dan jou stukje lees is het trouwens ook wel logisch dat zo'n klein mensje veel slaapt dus ook rustig is.

Nogmaals bedankt

Veel liefs
Jolanda

Hoi Jolanda,
Ik ben dan wel niet zwanger meer, maar dit was zo herkenbaar, dat ik misschien wat onrust van je weg kan nemen. Het is heel normaal hoor om de éne keer meer plopjes te voelen dan de andere keer. Zoals de vorige schrijfster al zei, je kindje slaapt gewoon nog heel veel. Maar je kan jezelf helemaal gek maken hé, tenminste, dat had ik wel.
Maar let op, er komt zelfs een dag dat je zult denken; Oh babietje, ga alsjeblieft nu even slapen.
Veel succes en geluk ermee.
Groetjes Sil

Hoi Jolanda,

Je heoft je inderdaad echt geen zorgen te maken! Ik voelde vorige week de baby 4 dagen niet. Toen heb ik even de verloskundige gebeld. Zij vertelde me dat je pas met 28 weken de baby elke dag moet voelen.Daarvoor is het heel normaal om hem  een dag of paar dagen niet te voelen. Het ligt er maar net aan hoe de baby ligt en waar je placenta ligt. Ook slaapt de baby nog heel erg veel. Ik mocht overigens ook even naar het hartje komen luisteren, dat klopte gelukkig ook nog luid en duidelijk. Niks om je zorgen over te maken dus!

Groetjes Judith (20wk en 3dg)

Hallo Jolanda,
Het is heel normaal dat je met deze termijn van je zwangerschap het kindje nog niet iedere dag voelt dus geen zorgen daar voor.
Dit heeft er alles mee te maken dat op dit moment in de zwangerschap je baarmoeder al het ware al een groot zwembad is met in verhouding nog een heel klein kindje ,dus het heeft nu nog zoveel ruimte dus die enkele keer dat het wel tegen de baarmoeder wand komt is nog niet veel en dan nog voel je het vaak niet.

groetjes yvonne

Terug
Bovenaan