weer eens naar het ziekenhuis geweest en ben niet echt blij

Hoi allemaal

Ik ben weer eens in het o zo gezellig ziekenhuis geweest. Ik zat daar weer in een wachtruimte vol met zwangeren en hier kan ik nog steeds niet goed tegen. De boosheid komt dan "waarom is het fout gegaan, waarom, het is niet eerlijk" En de gyn was lekker uitgelopen, waardoor je dus nog langer tussen deze dames mag zitten. Ik gun het ze, maar ik had daar ook zwanger tussen moeten zitten en niet, zoals nu, niet meer zwanger. aaaaaaaahhhhhhhhhhhhh...............
Goed. Eindelijk was ik aan de beurt. Er werd een echo gemaakt en het slijmvlies zag er mooi opgebouwd uit, wel dun, en er was een ei van 9 mm. Shit, shit..... had dit liever niet gehad. Ik weet dat dat raar klinkt, maar hier zit een lang verhaal achter. Nu mag ik donderdag terugkomen om te kijken of het doorgroeit, als dit zo is, dan worden de cryo's in deze cyclus teruggeplaatst, maar als het niet doorgroeit (net als na de vorige miskraam, toen moest ik 10 weken wachten voordat er weer wat gebeurde) dan wordt er een menstuatie opgewekt met pillen (dat wordt dus eind juli, want we gaan begin juli op vakantie) en krijg ik een met hormonen begeleid cyclus om dan de cryo's teruggeplaatst te krijgen.
Ik ben nu niet blij, maar ook niet verdrietig. Wel weer boos. Hoelang zal dat blijven, dat boos zijn. Ik ben emotioneel niet klaar met de miskraam merk ik, vooral als ik weer al die dikke buiken in het ziekenhuis gezien heb. Grrrrrr

Liefs

Lydia

Ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk het is, ik heb daar ook vaak tussen de buiken gezeten.
Ik denk nu steeds als het niet misgegaan was had ik nu een kindje van 2 maanden gehad...
Ze zouden eigenlijk een aparte afdeling voor zwangeren moeten hebben...

Sterkte en misschien helpt het te bedenken dat je niet alleen bent met je verdriet...

liefs Kersensnoepje

Hoi Lydia,
Ik heb daar zelf ook altijd moeite mee! maar je moet maar zo denken, de meeste zwangeren komen helemaal niet meer in het ziekenhuis en gaan gewoon naar de verloskunidge voor hun echo. de vrouwen die wij zien hebben of het zelfde ondergaan als wij of hebben een lastige zwangerschap waardoor ze onder controle staan.
Succes met alles! ik duin voor je.
Stella

PS. momenteel bezig met 1e ICSI na 2,5 jr kinderwens. 13/6 2e follikelmeting!!

Hoi Lydia,
Die jaloezie valt niet mee, dat ervaar ik zelf ook keer op keer
Het is ook net of je echt overal met 'dikke buiken' wordt geconfronteerd; van de supermarkt tot een reclame voor 'VSM - puur mama' op tv
Aaargh,ze komen ook zo totaal onverwacht, net als je er niet op bent voorbereid of het net niet kunt hebben ivm je emotionele toestand

Het is idd wel zo dat de 'buiken' van vandaag ws. ook niet zomaar zwanger zijn geworden
Ik weet  ook al dat ik uiteindelijk bij de gyn. zal belanden
Vanaf mijn 18e endo gehad en 7x aan geholpen, nu gaat het goed , nou ja , op het zwanger worden na dan...
Wie weet zit daar , als ik ooit nog eens zwanger raak, nog wel eens iemand die in dezelfde situatie zit als wij nu naar mij te kijken met een jaloerse blik zo van; nou, haar lukt het wel....
Het is een schrale troost, dat weet ik ook wel maar ik heb wel ervaren dat  ook ik wel eens jaloers was op moeders en  zwangeren die  eigenlijk ik het zelfde schuitje hadden gezeten/zaten als wij nu
We hebben zo  snel ons  oordeel klaar, soms iets te snel maar ja, dat kan ik nu makkelijk schrijven,  woensdag moet ik voor  de  uitslag-bloedtest naar het ziekenhuis en wie  weet hoeveel buiken ik daar zie...  Dan denk ik aan je Lydia  !!

Sterkte  !

Liefs, SunshineJo

Hoi meiden bedankt voor de reacties. Bij ons in het ziekenhuis komen niet alleen de "moeilijke" gevallen, ook alle andere komen daar voor de echo's. Er zit namelijk ook een gedeelte van de verloskundige. Maar de frustatie is niet de zwangeren zelf, het probleem ben ik nu zelf. Ik ben nu 2 maal zwanger geweest en 2 maal is het geeindigd in een miskraam. Na miskraam 1 is mijn lichaam niet meer in een ritme gekomen en is mijn cyclus geheel aan gort gegaan en opgelopen naar 6 weken. Ik ben nu aan het wachten op of een menstruatie of  een goede cyclus. (curretage is komende woensdag 5 weken geleden)
Ik heb heel veel energie gestoken voor onze 1ste ivf, heb 4 weken puregon geprikt, niet standaard punctie gehad en ben  zwanger  geworden. En ons kleintje was overleden zagen we op de echo. Ik was daar zo verdrietig over (nog steeds bij tijd en wijlen)
Elke keer als ik naar het ziekenhuis mag (moet), word ik boos en verdrietig (mijn mannetje ook vertelde hij tegen me). Nu er een eitje aan het groeien is en als komende donderdag blijkt dat het niet snel genoeg gaat, moeten we we wachten. Ik wil niet meer wachten, we willen graag door.
Donderdag zijn we de eerste van de dag.

Liefs

Lydia

Hoi Lydia,

Ga er nou van uit dat het eitje gegroeid is donderdag..
Positieve gedachten moet je blijven houden hoe enorm moeilijk dat ook is...
Ik denk positief met je mee hoor.. en wij allemaal trouwens..

Blijven ademen en blijf volhouden (want die wint uiteindelijk....)

Veel succes,

Liefs Haag

Terug
Bovenaan