Weer eens over schoonmoeder...

A

Anoniem

Guest
Goeiemorgen allemaal,

Ik zie als een  berg tegen dit weekend op....we gaan nl een zaterdag en zondag naar m'n schoonmoeder. Nou had ik al niet zo'n goede band met haar maar sinds Jeffrey er is probeert ze me echt uit dmv hem dingen te geven waarvan ik liever niet heb dat hij ze al eet. En ik vind het zó moeilijk om er wat van te zeggen!!

Vorige keer kwam er opeens een trommel koek op tafel met van die wafeltjes met roze spul ertussen. Ze stopte er direct 1 in z'n  handje en hij dacht natuurlijk: o lekker en ik pakte het af en hij huilen natuurlijk. Waarop mijn schoonmoeder zegt: o kijk  nou wat zielig, pakt mama het zó af??
Ik vind het niet nodig dat hij dat nu al eet. Hij is net 9 maanden.
En ik vind gewoon dat ze moet respecteren wat ik wel en niet wil wat betreft onze kleine man.
Ik heb het idee dat ze me uitprobeerd.
Mijn man staat gelukkig volkomen achter mij en zegt wel meteen als zij iets doet wat we niet willen.  Maar voor mij is dat moeilijker.
Ze woont aan de andere kant van het land, dus op en neer is geen optie.

Zo dat ben ik even kwijt.

Nou we gaan het weer beleven het weekend....

Groetjes van Bloem

Nou dan wens ik je heel veel succes, sterkte en gigantisch veel geduld!
Lijkt me heel vervelend zo'n schoonmoeder.
Ik zelf heb het contact al 'verbroken' lang voordat ik moeder werd. Dus ik heb daar geen last van.
Mijn vriend gaat wel elke week met de oudste langs, maar de kleine blijft dan lekker bij mama.
Wordt eens goed boos, misschien dat het dan tot haar doordringt! Maar ja, das makkelijk gezegd hé voor een ander.
Dan misschien maar flink op je tanden bijten en je zoon heel het weekend vast houden zodat ze niet bij hem kan komen.
Sil

Oh meid, ik leef met je mee! Mijn schoonmoeder is geen schoonloeder, maar de schoonfamilie woont wel in Duitsland. Dus even heen en weer is bij ons ook nooit een optie en ik ken dus de ellende van het daar moeten logeren. Sterker nog, het heeft me m'n zomervakantie gekost (2 1/2 week; ik was het na 3 dagen al spuugzat, maar kon/wilde de pret van m'n man en zijn familie niet bederven. we hadden het tenslotte afgesproken).
Zet je maar goed schrap en bewaak je kindje gewoon zoals een goede moederkloek (leeuwin!) betaamt!

Sterkte,
Jacoline.

Leg bij binnenkomst je eigen rijstwafels, fruit enz klaar op de tafel en zeg dat je zijn eigen eten mee hebt genomen, zodat hij ook gezellig mee kan doen (positief houden dus ;-)). Zo ben je haar meteen voor. Jij hebt de leiding genomen en zij niet. Komt ze toch met koekjes enz, dan kun je zeggen dat je bij binnenkomst duidelijk bent geweest. Gewoon doen, want straks is hij 1, 2, 3, 4 jaar enz en blijft het een probleem. Succes!

Nou praat me er niet van.
Hallo dames.
Mijn schoonmoeder wil maar dat ie een dagje komt of komt logeren.
Ik en mijn man zien dat absoluut niet zitten. Ze zijn zo onhandig met hem. Iedere keer als we langskomen wordt er wel een toespeling gemaakt. Ik ga r maar niet meer op in. Want als er gezegd wordt dat hij maar een keertje moet komen logeren dan wordt er achteraan vermeld "want daar moet hij ook maar aan wennen" alsof wij een gezegd hebben dat zij op hem moeten gaan passen. Helemaal dus niet. Ik en mijn man willen het zoveel mogelijk zelf doen en zelf oplossen maar daar kan ze niet zo tegen geloof ik.
Of het ooit over zal gaan.... ben bang van niet.
Sterkte iedereen!

Terug
Bovenaan