Weer elk (half)uur huilen in bed

<p>Al een tijdje slaapt ons meisje niet zo lekker 's avonds. Eerst was het meestal na 23.00 wel stil, nu geregeld nog troosten later in de nacht.</p><p>Ze is erg verkouden (geweest) en soms koortsig. Dit lijkt niet per se invloed te hebben op ons probleem.</p><p>Ze gaat meestal redelijk makkelijk slapen, dwz zonder protest... soms brabbelt ze nog wel een tijd. Vanavond toevallig wel zielig huilen na het naar bed brengen.</p><p>En dan, als ze eenmaal slaapt, wordt ze meerdere keren huilend wakker. Ze gaat gelijk rechtop zitten en heeft vaak haar speen gewoon nog in. Ze krabbelt aan haar hoofd en wrijft in haar gezicht, dit lijkt gewoonte bij wakker worden.</p><p>Soms gaat ze vanzelf weer liggen en slapen. Vaak moet ik erheen en dan hoef ik alleen haar knuffel in haar handen te duwen en haar weer neer te leggen. Dan huilt ze 1x en slaapt verder. Soms huilt ze dan extra en heeft echt een knuffel nodig.</p><p>Dit is dus elk (half) uur tot 23-00-01 uur meestal. </p><p>Wie herkent dit? Ik heb namelijk niet het idee dat het haar te doen is om de gezelligheid (meestal leg ik haar alleen maar weer neer). En wat kan ik ermee?</p>
 
Hoi,
Hoe oud is ze?
Als het al weken is dan zijn het geen oren. Onze dochter is ook een oren kindje maar doet/deed ook precies wat je beschrijft bij bepaalde maanden.
Slaapregressie was het altijd.. tenminste wanneer die zou beginnen, begon zij ook weer.

Ook huilen, rechtop zitten en vaak weer gaan liggen en verder slapen. Soms helemaal in paniek dat je er heen moet. Dan moeten we ook echt haar uit bed halen, mee naar beneden, eventueel wat warme melk geven en dan gaat ze weer rustig naar bed.

Bij ons ligt het er ook echt aan hoe veel slaap ze overdag heeft gehad. Als dit goed is dan hebben we over het algemeen goede nachten, slaapt ze veel te weinig dan zijn de nachten vaak slecht.
Ook of ze goed gegeten heeft of niet.

Tanden kunnen ook een serieuze boosdoener zijn. Ook al zie je ze niet, die rot dingen komen zomaar de kop opsteken.
 
Ze is nu 14 maanden. Slaapregressie ellende hebben we volgens mij wel gehad nu...
Tandjes zouden kunnen. Die heeft ze nog niet namelijk. Maar kan dat dan zo lang voor ellende zorgen?
Het gebeurt in de avond vaker dat we wel heen moeten. Even neerleggen en weer weglopen meestal. Is dit wat jullie ook zouden doen? Ben bang dat we haar dit dan aanwennen. Maar ze is zo zielig en doet t volgens ons echt niet om de aandacht. 
 
Onze zoon heeft van z'n eerste tandje een maand last gehad (op en af, dat wel). Daarna eigenlijk niet meer zo, behalve wat minder drinken en eten dan normaal. Dat zou dus best eens de boosdoener kunnen zijn.
Ik denk dat je het goed doet hoor. Als onze zoon 's avonds begint te huilen, laten we hem altijd een paar minuutjes gaan, voordat we naar hem toe gaan. 9 vd 10 keer houdt hij zelf weer op en gaat weer verder slapen. Even de weg kwijt, noem ik het. Als hij doorgaat, ga ik ook zeker even naar hem toe om te troosten. Soms lukt dat in bed, soms ook niet en dan haal ik 'm eruit en loop een paar rondjes met 'm in z'n kamer. Wij merken dat het gewenning wordt als een paar rondjes niet meer genoeg zijn en hij steeds vaker huilt 's avonds en 's nachts. Dan is het weer even pas op de plaats als er verder niks aan de hand is. 
 
Terug
Bovenaan