<p>Al een tijdje slaapt ons meisje niet zo lekker 's avonds. Eerst was het meestal na 23.00 wel stil, nu geregeld nog troosten later in de nacht.</p><p>Ze is erg verkouden (geweest) en soms koortsig. Dit lijkt niet per se invloed te hebben op ons probleem.</p><p>Ze gaat meestal redelijk makkelijk slapen, dwz zonder protest... soms brabbelt ze nog wel een tijd. Vanavond toevallig wel zielig huilen na het naar bed brengen.</p><p>En dan, als ze eenmaal slaapt, wordt ze meerdere keren huilend wakker. Ze gaat gelijk rechtop zitten en heeft vaak haar speen gewoon nog in. Ze krabbelt aan haar hoofd en wrijft in haar gezicht, dit lijkt gewoonte bij wakker worden.</p><p>Soms gaat ze vanzelf weer liggen en slapen. Vaak moet ik erheen en dan hoef ik alleen haar knuffel in haar handen te duwen en haar weer neer te leggen. Dan huilt ze 1x en slaapt verder. Soms huilt ze dan extra en heeft echt een knuffel nodig.</p><p>Dit is dus elk (half) uur tot 23-00-01 uur meestal. </p><p>Wie herkent dit? Ik heb namelijk niet het idee dat het haar te doen is om de gezelligheid (meestal leg ik haar alleen maar weer neer). En wat kan ik ermee?</p>