Weer even bijpraten ??!!

Hallo allemaal,

Ik ben Rianne C. en ik ben vandaag 36 weken en 3 dagen. Het wordt echt spannend he. Wanneer gaat het beginnen en vooral hoe en hoe voelt het ook alweer.

Vorige week woensdag de 36 weken echo gehad, ze kijken dan naar de groei en of de baby al ingedaald is. Alles is gemeten het hoofd, dijbeen en buik en alles zat rond de 36 weken dus dat was erg positief. Ik wist niet dat het kon, maar door deze metingen kon de vk ook een ongeveer gewicht geven. Mijn dochter wordt nu geschat op 2890 gram, dat was erg goed. Nu komt er gemiddeld nog 150 tot 200 gram per week bij, dus dat wordt 7 pond. Ik ben er blij mee !!

Ik heb al een zoon en een dochter en mijn dochter is gehandicapt (zeldzame chromosomenafwijking) dus als alles tijdens de zwangerschap goed gaat zegt dat meestal al best wel veel.

Nu 1x per week naar de vk.....mijn bloedruk was trouwens wel iets aan het oplopen. Ik had steeds netjes 79, 80 onderdruk en nu was ie 88. Nog niet verontrustend zei de vk. Heeft iemand hier ervaring mee, heb je ergens last van als het op gaat lopen ??

Slapen dat gaat ook niet meer zo best, ik heb nogal een grote buik en ik weet niet meer hoe ik moet liggen. Ik weet wel hoe, maar het ligt niet lekker meer.

Nou dat was effe lekker om alles te vertellen..........ik hoop op een paar reacties van as moeders die ook zo'n beetje 3 juli zijn uitgerekend.

Rianne (36w 3d)

Hoi Rianne,

Ik ben 1 juli uitgerekend. En alles loopt ook redelijk lekker. Vorige week alleen te horen gekregen dat de baby wat te klein was. Was nog maar 2200 gram. Moet nu in het ziekenhuis bevallen en loop nu onder begeleiding van een gynaecoloog. Morgen weer controle en volgende week weer een groei echo. Hopen dat hij of zij dan beter gegroeid is. Voor de rest gaat het eigenlijk goed. De nachten zijn inderdaad niet meer zo lekker maar dan kunnen we daar ook alweer vast aan wennen. Mooi om te horen dat bij jouw alles goed is.

groetjes nynke

Hallo Rianne,

Ik ben wat later uitgeteld (24 juli).

Lichamelijk gaat alles goed hier. Moet vandaag naar de verloskundige. Kijken of de kleine goed ligt. 3 weken geleden wel maar het rommeld goed daarbinnen.
Door een punctie weten we dat de kleine gezond is (ik heb ook een erfelijke chromosoom afwijking). Het voel allemaal goed.

Babykamer is op een paar kleine dingen na, helemaal klaar.

Geestelijk gaat het minder. Ik ben het helemaal zat. Het slaap niet lekker. De kleine trapt om de meest ongelegen momenten. De buik wordt zwaar, Ik loop langzaam. Kan niet alles meer doen wat ik wil. Zwanger zijn is niet mijn ding.
Van mij mag de kleine komen (ik weet dat het beter is als de kleine nog even blijft zitten). Gewoon weer mezelf zijn, alles kunnen doen.

Maar ik moet nog 7 weken geduld hebben.
Ik kom er wel doorheen (miljoenen vrouwen zijn me voorgegaan). Maar ik ben blij als het voorbij is en ik eindelijk die kleine in mijn armen kan sluiten.

Veel succes allemaal

Groetjes Jeanine

hallo dames,ik ben ook 1 juli uitgerekend van ons derde kindje.
ik loop vanaf vorige week bij de gyn,ik moet in het zh bevallen omdat de jongste met ks kwam.
ik begin er nu een beetje genoeg van te krijgen,alles doet me zeer en slapen gaat al een tijdje niet meer.
ik zit eigenlijk te wachten op de eerste tekenen van de bevalling.
ondanks dat ik al kindjes heb weet ik niet hoe een bevalling spontaan begint.
bij de eerste ben in ingeleid met infuus en de tweede kwam met ks..

groetjes sabrina

Ik ben vandaag 35 weken en 3 dagen en ben 10 juli uitgerekend. Ben echt aan het aftellen want als het goed is gaat de kleine ook eerder komen ivm inleiden of keizersnede ivm de grootte van het kindje zoals ik in een ander topic al gemeld heb. Ik heb echt het idee dat mijn buik helemaal vol zit en dat echt alles in de verdrukking zit. Sinds de 34 weken is de kleine ingedaald en ligt vast met het hoofdje in het bekken maar dat is niet echt prettig want hierdoor heb ik flink meer last van mijn bekken (ik heb al jaren bekkeninstabiliteit door hypermobile gewrichten).Helaas heb ik nog steeds last  van misselijkheid en met regelmaat braken. Heb ik de vorige zwangerschap ook 9 mnd gehad en was meteen over toen de kleine er uit was, daar hoop ik nu natuurlijk ook op.
Vandaag heb ik ook klossen gehaald dus het extra bed op hoogte kan ook in de slaapkamer gezet worden. De vluchtkoffer voor mezelf en mijn dochtertje staan zo goed als klaar dus ik zou zeggen laat die kleine maar komen.
Gisteravond schrok ik wel even en dacht ik zal het nu al beginnen want ik had zo veel harde buiken kort na elkaar maar ik denk dat die frummel daar binnen in lekker aan het oefenen is geweest. Mag nog wel even blijven zitten tot de 37 weken.

Groetjes en succes allemaal met de laatste loodjes

Hoi,

Hier gaat alles ook wel goed. Ben 14 Juli uitgeteld, maar ik denk dat onze beeb wel eerder gaat komen. Onze eerste kwam met 37+5 en ik heb nu al dezelfde verschijnselen van een beginnende  bevalling (sinds week 33 ongeveer) als bij haar. Veel harde buiken, vooral 's avonds, pijnlijke buik, steken bij m'n baarmoeder mond en een 'droog gevoel' daar. Meer afscheiding en ontlasting die weer wat makkelijker gaat, het is hetzelfde liedje als bij de eerste.
Ik ben dus erg benieuwd wanneer onze kleine zich gaat aandienen, maar ik hou maar weer rekening met een 'vlotte'.

Ik had gisteren ook een mega-dip omdat ook ik het zat begin te worden. Het is vermoeiend, slapen gaat idd slecht. Ik heb nog een peutertje rondlopen en voor haar zorgen is erg intensief.
De bekkenpijn is al wat minder, omdat de kleine al wat is ingedaald (dan krijg je van binnenuit wat stabiliteit), dat is wel fijn, maar uiteraard zit mijn buik bij alles in de weg, ik kan bijna nergens meer heenlopen, want het is te zwaar. Ik begrijp ook waarom, gisteren gaf de weegschaal aan dat ik al weer 22 kilo ben aangekomen. Bij mijn eerste was dit 29 kilo, maar wel met pre-eclampsie.

Al met al hoop ik dus ook dat de kleine besluit om  wat eerder te komen, en  wat dat betreft ziet het er goed uit. Het is duidelijk al bezig en dat geeft wel weer een fijn gevoel. Nu de laatste dagen...

Sorry voor het geklaag!

Groetjes, Marisa

Hoi,
Heerlijk, klaag maar raak! Dat kan je hier toch het beste doen op zo'n forum!
Ik heb altijd dezelfde bloeddruk gelukkig, maar ik heb enorme last van stress! Ik ben zo enorm stress gevoelig, maak me zo snel zorgen over dingen de laatste tijd, dat ik soms echt denk; nu moet je echt ophouden zeg!
Ik kan ook enorm stressen over dat mijn baby in een stuit ligt en ik dus wrs een keizersnede moet. Ik hoor dat dinsdag wrs. Dan heb ik een echo en gaan we het bespreken.
Maar daarnaast heb ik het ook zooooooo gehad met zwanger zijn! Ben blij dat ik niet de enige ben! Ben nu amper 35 weken en kan echt niet wachten totdat ik m'n lichaam en vooral mijn mentale manier van doen terug heb! Geen gestress meer, geen chagerijnigheid, geen zware buik die bij alles in de weg zit nu, en eindelijk mijn lieve jongen vasthouden, ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet en hoe hij is!!!!!
Hopelijk wordt die keizersnede vroeg gepland, maar ik hoorde dat ze hem zo lang mogelijk erin willen houden vaak. Bleeeehhhhh!
We zijn gelukkig nu wel uit de 2e naam, en de dingen in huis schieten ook op. Zaterdag wiegje halen, commode staat al klaar met kleertjes, ben al begonnen met wassen van lakentjes enzo. bed staat al hoog sinds vorige keer (!), nu alleen geboortekaartjes nog, de rest wassen en een ziekenhuistas klaarmaken. En nog veel meer kleine dingen.
Succes iedereen met de laatste loodjes!

wendy
34 weken zwanger en 5 dagen van de 2e

Terug
Bovenaan