weer even m'n verhaal kwijt

Zoals ik al schreef de vorige keer vonden ze m'n bloeddruk te hoog en hield ik te veel vocht vast en moest ik gisteren een keer extra naar de verloskundige en die was er toch niet zo blij mee. en zo zaten we een uur later op de poli gynaecologie.... daar hadden we niet op gerekend en dat was wel even schrikken.
Daar was m'n bloeddruk nog hoger 148/100 dus werden we door gestuurd naar de verlosafdeling voor ctg, hardebuik en bloeddruk meten, urine nogmaals en bloedonderzoek. En met de melding dat er kans is dat we moeten blijven en ingeleid worden WAT!!... pfffff.... maar gelukkig kwam ruim 3 uur na binnenkomst het verlossende woord, we mogen naar huis maar moeten volgende week wel weer terug komen en dan kijken ze of we daar onder controle moeten blijven of dat we terug mogen naar de verloskundige dat hopen we wel want willen wel graag thuis bevallen....

Nou dat lucht weer even op...

Kus Eefje 37,3

Hi Eefje,

heel verevelend is het als zo iets op je dak komt vallen. Mij verbaast het niet dat je bloeddruk in het ziekenhuis nog hoger was als bij de vk. Want je maakt je intussen natuurlijk wel druk over hoe en wat en dat is altijd slecht voor je bloeddruk.

Je bent over de 37 weken, dus misschien ga je wel beginnen binnenkort en hoef je niet meer op controle. Ik weet van mijn zus destijds dat ze ook graag thuis wilde bevallen, maar haar Hb daalde gevaarlijk laag. De vk zei toen dat als ze die week daarop weer zo laag zat, ze niet thuis mocht bevallen en gelukkig: op de dag dat ze terug moest voor controle, braken de vliezen. Dus toch thuis bevallen.

Houd er in ieder geval alvast rekening mee dat je wellicht de volgende keer weer doorgestuurd wordt naar het zkh om alles te laten controleren. Beter 1 keer te vaak dan 1 keer te weinig. Maar als je al een marge inbouwt, dan valt het niet zo ruw op je dak.

Sterkte.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan