Weer even wat van me af schrijven.....

Ik weet dat ik niet van andere mensen mag verwachten dat ze begrip hebben voor onze situatie.
We hebben het alleen aan hele goede vrienden en ouders verteld. Maar ow, ow, ow, wat kunnen mensen toch verschrikkelijk snel zijn met een oordeel, zonder na te denken of het misschien consequenties heeft!

Inmiddels anderhalf jaar met een grote kinderwens, 31 jaar en werkzaam met kinderen. Niet de meest ideale baan op dit moment, maar goed.....
Omdat ik "op leeftijd ben", wordt gewoon verwacht dat ik de volgende zwangere ben binnen ons team.
Ik krijg bijna elke dag lachend de opmerking/vraag; "En hoe zit het bij jullie? Willen jullie kinderen? We hadden jou ook al wel met een bolle buik verwacht, hoor!"
Terwijl ik juist denk, omdat ik "al" 31 jaar ben, er misschien iets anders speelt en het dus maar beter is wijselijk je mond te houden?!!!
Grrrr...Word er zoooo simpel van!!

Ga nu een lekker groot stuk chocolade eten!

Hoi Star. Ik ken het hoor!
Ik werk zelf in het basisonderwijs en bij mij in het team zijn 'weddenschappen' (wel leuk bedoeld, hoor!) over wie de volgende zwangere is!
Op mijn werk weer alleen de directeur van mijn situatie, omdat ik toch ook wel eens onder schooltijd weg zal moeten. (Mijn eerste afspraak in het ziekenhuis is 9 december.) Verder weet dus niemand ervan.

Aan de ene kant denk ik, moet ik het vertellen om van die opmerkingen af te zijn. Ik wil het helemaal niet vertellen! Ik vind dit stukje van mijn leven te privé om dat met collega's te delen.

Tijdens teametentjes wordt ook gekeken wie er geen alcohol drinkt enzo. Het is allemaal wel als grapje bedoelt, ik heb ontzettend gezellige collega's, alleen komt het bij mij soms wat hard aan.
Wij zijn nu anderhalf jaar actief bezig met zwanger worden en de opmerkingen van collega's maken het er niet makkelijk op!

Groot gelijk van dat stuk chocolade, doe mij er ook maar een!

Hoi Daycey,

Jaaaa, dat doen ze nu bij mij ook. Weddenschappen over wie de volgende zwangere zou zijn! Ik wil het ook niet vertellen aan iedereen, is inderdaad een stukje privé. Soms heb ik er wel de neiging naar, om er maar vanaf te zijn.

13 december mag ik weer naar het zh.
Zijn al eerder geweest, toen vonden ze een cyste bij mijn linkereierstok. Volgens m'n gyn is er niks aan de hand en moest ik, als we twee jaar bezig waren, nog eens langs komen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, denk persoonlijk IUI. We wachten af...
Jij hebt je eerste afspraak? Spannend, hé.

Het stuk chocolade was trouwens heerlijk!
Haha, wat lucht dat op!

Liefs Star

Onze eerste afspraak is 9 december, zeker spannend! Ik ben benieuwd wat er bij ons gezegd wordt. Aan de ene kant een geruststelling als we het nog een half jaar moeten proberen, dan is er niets dringends aan de hand. Aan de andere kant denk ik het is nu anderhalf jaar niet vanzelf gebeurd, waarom dan komend half jaar wel ineens?? Laat ons dan ook maar meteen de molen in gaan!

Ik wil het aan de ene kant wel vertellen, maar nog niet nu. Ik wi ler zelf eerst meer duidelijkheid over qua onderzoeken en evt. behandelingen enzo. Het staat nu nog te dicht bij me, zeg maar.
Er komt vast een moment dat we allebei denken: nu moet ik het vertellen!

Pfff... het blijft afwachten!

Ik heb vanmiddag trouwens lekker kruidnoten gebakken en ze allemaal opgegeten! Heerlijk als ze nog warm zijn!

Liefs Daisy

Hahahaha, is ook een goed idee! Kruidnoten, mmmm...

Het is ontzettend dubbel, zo'n eerste afspraak.
We waren blij dat we serieus genomen werden en er naar ons werd geluisterd. En de opluchting die we hadden toen we hoorden dat we 'normaal' zwanger konden worden!! Maar eenmaal een half jaar verder, slaan de twijfels weer toe. Blijft afwachten en hopen, meer kunnen we niet doen....

Heel veel succes 9 december!

Liefs

Mijn advies, wees er open over. Je hoeft er niet uitgebreid over te vertellen maar je voorkomt pijnlijke situatie. Al breng je op dat moment alleen de opmerking: Wij willen ook graag een kindje maar helaas kunnen we dat niet zelf laten gebeuren.
Bij ons duurde het 4 jr. voordat de eerste geboren is. Wel met tussenpozen van een jaar 2 x een miskraam gehad. Hierdoor wisten veel mensen van de kinderwens. Heb er persoonlijk veel aan gehad en je merkt vaak dat er meer mensen in je omgeving zijn die een kinderwens probleem hebben

Succes

Terug
Bovenaan