weer flauwgevallen

A

Anoniem

Guest
ik weet dat dit onderwerp al eerder aan de orde is geweest.
En toen heb ik zelfs iemand anders gerust proberen te stellen... nu heb ik het zelf geloof ik even nodig...

Ik weet heel goed dat het bij de ene zwangere nooit voor komt, en bij de andere zo nu en dan. In het begin van mijn zwangerschap ben ik flauwgevallen, mijn 2 voortanden lagen eruit...wist zelf nog niet eens dat ik zwanger was toen.

Vanmorgen was het weer zo ver. Stond me op te maken voor de spiegel in de badkamer, werd ineens warm/zweterig, zwart voor me ogen en weg was ik...

Blijf het eng vinden...
Is er niet iets wat ik er tegen kan doen? Of moet ik er gewoon door heen?
Mijn moeder, zeurt nu telkens aan me kop dat ik een kop zwarte koffie moet drinken, maar ten eerste ik lust geen koffie en ten tweede schijnt het niet goed te zijn voor je kindje, en ten derde...is dit gewoon geen fabeltje?

De uren hierna, was ik steeds ligt in mijn hoofd. Rustig proberen op te staan...
maar word zo moe van mezelf, voel me net een mindervalide... :(

Liefss...

Hoi Nens.
Je hebt mij een tijdje geleden gerust gesteld dus probeer ik het nu bij jou.
Ik was ook 2x flauwgevallen en heb de verloskundige gebeld.
Ze vertelde mij dat rond de 18-20 weken je bloedvaten gaan verwijden (ik weet niet hoever jij bent) als je dan lang in dezelfde houding stilstaat krijgt je lichaam je bloed niet meer rond gepompt en val je flauw.
Ik kreeg als tip om veel te drinken ook zoethoutthee dat is bloeddruk verhogend en ik mocht ook drop gaan eten,geen zoute.Ik zou wel even contact opnemen met je verloskundige om het te melden. Misschien krijg jij nog andere tips.
Veel succes en blijven staan hè!!
Groetjes Mikkie.

Ik ben met 9 weken zwangerschap een keertje flauwgevallen. Daarna er vaak tegenaan gezeten maar nog net blijven staan. Ik merkte dat ik regelmatig moest eten. Ookal had ik geen honger toch elk uur bv een koekje eten.

Koffie is niet schadelijk voor je kindje, mits met mate (max. 3 koppen per dag) maar helpt naar mijn weten niet tegen duizeligheid. En als je het niet lust dus ook niet doen. Bel de verloskudige anders eventjes op. Wellicht is je bloeddruk laag.

Groetjes,
Ingeborg

Hallo mede flauwvallers!

Nog een berichtje om je een hart onder de riem te steken! Herken het helemaal, zo 's ochtends vroeg in een nog wat dampende badkamer en dan voel je langzaam het bleod uit je hoofd wegtrekken. Gewoon bij de eerste verschijnselen al gaan liggen, het liefst met je benen omhoog en iets zoets drinken. Dat heeft mij in ieder geval die paar keer dat ik bijna onderuit ging er weer bovenop geholpen.

Ook als ik 's nachts uit bed moet om te plassen (en dat komt nogal eens voor... zucht)   ga ik eerst effe op de rand van het bed zitten en sta dan pas op.

Hopelijk stelt het je een beetje op je gemak!

Bel toch gewoon de verloskundige! Er zijn meestal pilletjes voor hoor!
Niet mee wachten, straks dan gebeurt er een ongeluk, want flauwvallen kan rare gevolgen hebben!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :)
Ik heb vanmorgen de vk gebeld, ik moet donderdag even langs komen voor een extra controle, ze denkt dat het mijn ijzergehalte is of mijn suikergehalte. Daar gaat ze me donderdag even op prikken.

Ze zegt dat het inderdaad vaker voorkomt. Ik moet nu ook extra op mijn eten letten, elk uur gewoon iets eten, koekje, fruit of wat dan ook.
Door mijn baan vergeet ik dit gewoon, maar moet er nu echt bij stil blijven staan.

Flauwvallen is gewoon zo eng, je hebt geen controle over je eigen lichaam. Bah.

Liefss...

Ik ben zojuist bij de vk geweest, ze had mijn bloeduitslag van vorige week al binnen dus hoefte ik dit keer geen ijzer te prikken.

Mijn bloeduitslag was goed. Geen ziektes, of andere nare dingen.

Mijn bloed druk was iets te hoog, ze zegt dat ik het rustiger aan moet doen, anders val ik zo weer flauw.
Wat ik erg moeilijk vind, want ik doe al nauwelijks wat. Ik werk 4,5 dag, huishouden gaat ook gewoon door...
Ze zegt desnoods ga je minder werken... maar we hebben het geld nu zo hard nodig, nu kunnen we nog flink sparen.

Ik weet even niet wat ik moet..

Liefss..

Ik begrijp wat je bedoelt!
Strax als die kleine er is
doe je het toch eerst rustig
aan met werk! Ik switch van
banen, omdat mn baas onbegripvol
is met de zwangerschap... en omdat
ik dan nog even wat meer verdien
per uur! Dan kan ik tenminste nog even
wat sparen, mocht er iets tegenvallen!
Het is ook vervelend dat je krijgt te horen
van:doe rustig aan, minder anders met werken!
ook al is dat misschien een goeie stap.
Je hebt zosnel het gevoel dat je nix meer doet!
Heel vervelend!!!
Ben blij dat je bloed uitslag positief was!
Zorg minder toch?!
Heel veel succes verders

Groetjes
  Hanna

19wk

Terug
Bovenaan