weer gaan werken maar hoe zit het met de heffingskorting

hallo,

ik heb een dochter van 19 maanden en de tweede is op komst.
ik werk sind dat mijn dochter geboren is niet meer. dus ik krijg van de belasting heffingskorting. maar hoe zit het als ik weer een paar uurtjes wil gaan werken?
ben ik dan de heffingskorting kwijt die ik krijg? want dan kan ik net zo goed noet werken, als je het geld toch zo krijg zonder niets te doen.

ik heb de belastingdiens al een keer gebeld, maar ik snap er nog steeds niks van. misschien dat jullie hiervan iets weten.

groetjes henny

Hoi,
Ik kan je vraag niet beantwoorden... Maarrr, ik werk sinds de geboorte van onze zoon, sept 2004, 16 uur per week. Voorheen (toen werkte ik 32uur) kregen we een gemiddeld bedrag terug in juni van de belastingdienst. Maar afgelopen aangifte (dus over 2005)kregen we véél meer terug dan ik had gedacht. Misschien heeft dat er wel mee te maken. Kan je er niets over terugvinden op de site van de belastingdienst?
Veel succes met uitzoeken.
groetjes Marieke

hoi,
wat ik weet is dat als je tussen de 4300 en 5800 euro bruto per jaar ga verdienen je een hele boel terug krijgt van de belasting...in verband met alle kortingen en toeslagen.

groetjes patricia

Hoi Henny,

De algemene heffingskorting krijg je sowieso, of je nou werkt of niet. Als je werkt krijg je bovendien ook nog arbeidskorting. En misschien beetje bijdehand, maar als je werkt krijg je natuurlijk ook salaris. het lijkt me dus dat werken sowieso loont.

Als je gebruik maakt van kinderopvang kun je ook kinderopvangtoeslag aanvragen ( dan krijg je een gedeelte van de kosten van de kinderopvang terug. hoeveel dat is hangt af van je inkomen . op www.belastingdienst.nl kun je een programma downloaden waarnee je kunt berekenen hoeveel je terug krijgt.

werk ze
Amanda

Terug
Bovenaan