weer groeiecho gehad

Vandaag mijn 6e en laatste echo gehad, dit onder het mom van een liggings- en groeiecho. Qua groei ligt de kleine goed op schema, netjes op de gemiddelde lijn. Hij/zij ligt ook netjes met zijn/haar hoofdje naar beneden, helaas nog niet ingedaald, maar de echoscopiste (die ook vk is) vertelde dat dat bij een derde ook helemaal niet hoeft. Ook zijn de niertjes nog even nagekeken en die zijn helaas weer te groot. Bij de vorige echo waren ze allebei goed en nu zitten ze allebei boven de norm van 10 mm... Ze vertelde wel dat de blaas heel erg vol zat en dat de nieren en de urinebuis er allemaal keurig uitzien. Waarschijnlijk moest de kleine dus nog plassen. Eigenlijk maak ik me ook niet zoveel zorgen om dat het beeld rondom de niertjes nogal wisselend is. Met 20 weken was 1 niertje te groot, met 28 weken waren ze allebei te groot, met 32 weken allebei goed en nu weer allebei te groot. Morgen voor controle naar de vk en dan zal ik wel horen wat het protocol is. Of ik moet nu nog naar de gyn of ik moet 1 week na de geboorte met de kleine naar de kinderarts. We wachten maar even af....
 
bij de 20 wekenecho van ons kindje zei die echoscopiste ook dat er iets met het blaasje of de niertjes was van ons kindje en toen ze goed ging kijken was het kindje aan plassen had een erg volle blaasje toen zei ze weer ow nee het is toch niks.
ik weet niet of het altijd zo betrouwbaar is wat ze zien .
in elk geval toch succes ermee.
groetjes
 
hopen dat alles goed is, maar soms vind ik het wel zenuwslopend al die echo's. we willen het allerbeste voor de kleine maar het kan ook vaak loos alarm zijn
 
Terug
Bovenaan