Weer iets nieuws: verlatingsangst?

Nou hier wat nieuws: Daniëlle wil inene niet meer alleen in slaap vallen. We doen gewoon het normale ritueel (bad, boekje lezen, maan gedag zeggen, knuffels kussen) en dan ga ik weg en dan begint ze me toch te huilen en dan ook gelijk overstuur, trekt dr slaapzak uit alle dekens door de war.
Dan probeer ik toch vol te houden door te zeggen dat ze echt moet gaan slapen. Ik blijf dan even bij dr en sta boven het ledikantje en aai over dr buik, hier wordt ze dan rustig van en valt in slaap.
Dit is nu 2 nachten achter elkaar al zo, ik hoop dat het een fase is die snel overgaat. . . .
Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat haar papa hier nu niet meer woont en is ze bang dat ik ook niet meer terug kom?

Groetjes van Sonja

Sonja,

Dat is heel normaal gedrag als je ouders uit elkaar gaan. Ik heb dat ook gehad volgens mijn moeder. Moest t vertrouwen weer krijgen. Probeer t rustig uit te leggen, kinderen begrijpen meer dan je denkt. En zeg duidelijk dat je over 5 minuten weer bij haar komt en doe dat ook. Zo krijgt ze vertrouwen terug en ook 's morgens meteen naar haar toe gaan.

Bij mij heeft t een paar maanden geduurd.

succes, liefs Maris

Hoi Sonja,

Mette heeft er momenteel ook erg veel last van. Ze heeft het met name t.o.v. mij. Mama moet vooral niet weg gaan en moet alles met haar doen zoals het naar bed brengen ed. Papa is nog wel lief en leuk maar mag even niks van haar. Ik weet dus niet of het er bij Danielle aan ligt dat haar papa er niet is. Daar heb ik geen ervaring mee.
Als het helpt om haar even te aaien dan doe je dat toch gewoon? Ik bedoel het meisje heeft al zoveel te verwerken.
xx ing

Hoi Sonja,

Isabelle kreeg het plots toen ze naar de psz ging en ik haar daar op ging halen omdat ze aan het huilen was. Van de een op de andere dag kon ze niet meer alleen in slaap komen. Echt pure verlatingsangst. Nu zitten we nog steeds 10 min naast haar tot ze slaapt, maar we zijn het aan het afbouwen. Nu geef ik bv Charlotte de fles en ligt ze alvast in bed en dan kom ik daarna nog even een kusje geven, maar inmiddels is ze dan al in slaap gevallen.

Succes,

Groetjes Babybelle

Hey Sonja,

Birgit heeft hier de laatste nachten ook last van.. als ik t op een gegeven moment zat ben en wegga wordt ze HELEMAAL buiten zinnen, ze komt zelfs in het pikkedonker uit bed en gaat op haar deur bonken en schreeuwen en krijsen, dat durft ze in normale toestand echt niet!
Als ik dan binnenkom is ze helemaal rood aangelopen en over de rooie.. Gister ben ik wel een uur bezig geweest om vervolgens (heel slecht!) te zeggen dat ik ook oma kan bellen en dat ie ook boos wordt (schaam) maar ze ging wel slapen, ik was zo toe aan wat rust...

Ik hoop dat het snel weer over gaat, het is ZO vermoeiend pfff vannacht werd ze ook weer 2 keer wakker en om 5u heb ik haar maar bij mij in bed gelegd.. pfffff

Evelien

heel herkenbaar, ben hier ook al een tijdje zoet mee!
(gelukkig ben ik niet de enige!!)

op woensdag is het altijd opa-dag, dan is puck de hele dag bij hem. hij had er ook nooit problemen mee om haar in slaap te krijgen maar gisteren heeft ie er ook een uur over gedaan.

zal wel een fase zijn en weer over waaien maar tot die tijd zitten we er met zn allen maar mooi mee ;<

succes allemaal...

Hier ook heel herkenbaar. Wij hebben het slaapritueel ook een beetje aangepast nu, maar Benthe wil alleen maar door mij op bed gelegd worden. van de week was is er savonds niet en toen moest van haar de deur open blijven, zodat ik haar later nog een kus kon geven.

Verder slaapt ze onrustig en wordt weer veel wakker. Wellicht de leeftijd? Als ik zo de andere reacties lees. Wij dachten al dat het kwam omdat ik nu hoogzwanger ben???

Groetjes

Ik ben een tijd afwezig geweest door de komst van onze tweede kleine, maar kwam nu weer eens kijken. Onder andere omdat Lotte dus ook niet meer wil slapen sinds een paar dagen.

"Pappa, mamma, ben je???" roept ze dan. Ook hier zitten we dan naast haar bedje tot ze slaapt. Iemand enig idee hoe lang deze fase duurt?

A.s. donderdag komt haar peuterbedje. Erg benieuwd of ze daar dan wel in wil slapen. Zo niet, dan niet. Dan wachten we tot ze er wel aan toe is.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan