weer in broek plassen

Hoi allemaal,
Wij hebben 5 maanden geleden ons derde kindje gekregen. Sinds een maand of twee is onze middelste dochter (nu drie jaar en 8 maanden) weer helemaal teruggevallen in het broekplassen. Ze was overdag helemaal zindelijk voordat de baby kwam, maar nu plast ze elke dag weer in haar broek. Meerdere keren per dag is haar broekje een klein beetje nat en soms is ze helemaal nat. Ik heb al van alles geprobeert met plas- kalenders etc. Ook geef ik haar extra aandacht, ga vaak spelletjes met haar doen.  Ze is heel erg gek met de baby en lijkt absoluut niet jaloers op de aandacht die de baby krijgt. Toch vraag ik me af of het misschien toch wel met de baby te maken heeft. Heeft iemand een tip hoe ik dit probleem op kan lossen?
groeten Jans
 
Misschien moet je er tijdelijk even geen aandacht aan besteden, dat broekplassen bedoel ik, en dan luierbroekjes gaan gebruiken?! Best kans dat ze zich daar dan weer te groot voor gaat voelen en dan zo weer zindelijk is.
Ze merkt nu natuurlijk wel dat ze er aandacht mee krijgt, en het heeft ongetwijfeld wel met de komst van de baby te maken!
Eerst was zij jullie kleinste, en nu is zij in een keer niet meer de kleine!
Er gaat heel wat om in die koppies, waar wij met zijn allen totaal geen weet van hebben!

Succes!

Mirjam
 
Hey Jans

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn oudste zoontje.

Eerst deden wij alles samen, boodschappen op de fiets weg, effe langs neefjes en nichtjes, bakje doen bij die en dan weer naar die. Samen naar dorp en broodje ergens eten. En nu opeens moest zijn kleine babybroertje mee en ging alles langzamer.
 
Toen ik daar achter kwam ben ik meteen met hem samen de deur uit gegaan en  gaan fietsen wat we altijd deden.Hij voelde zich meteen weer koning te rijk. Want hij had de volle aandacht.Effe lekker een broodje hotdog gehaald en effe naar oma en effe boodschappen en je zag hem weer stralen. Dat had me zoontje effe nodig.

Daarna ging het steeds weer beter met plassen en na een week ging alles weer zoals het hoorde. En wat er nu precies door zijn hoofd ging, ik heb geen idee.

Hij wilde gewoon de vollle aandacht effe met zijn 2en en gelijk had ie.

Heel herkenbaar verhaal van je. Maar het komt goed en dat is altijd het fijne ervan.
Ik baalde toen ook verschrikkelijk al die wassen draaien en dweilen.

Veel succes verder groetjes marion
 
Terug
Bovenaan