Mijn zoontje wordt in mei 5 jaar. Het duurde vrij lang voordat hij zindelijk was maar toen hij eenmaal zindelijk was was hij meteen dag en nacht droog. Nu, sinds ong twee weken plast hij weer in zijn broek. Niet iedere keer maar 1 a 2 keer per dag. In eerste instantie dacht ik aan een blaasontsteking omdat hij ook heel vaak ging en kleine plasjes deed. Uit onderzoek bleek niet overduidelijk een blaasontsteking maar het was niet 100% schoon dus kreeg hij een kuurtje. De klachten namen wel af alleen plast hij dus dagelijks 1 a 2 keer in zijn broek. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het gemakzucht is. Het gebeurd nl als hij naar een favoriet kinderprogramma kijkt of als hij op school aan de beurt is om achter de computer te gaan (vindt hij geweldig). Op school gaat het de laatste tijd juist beter, in het begin ging het niet zo goed, dus daar ligt het vlgs mij ook niet aan. Ik vind het erg lastig, ik ben erg geneigd om boos op hem te worden maar het helpt niets. We zijn nu begonnen om bij iedere keer dat hij in zijn broek plast ipv naar de wc te gaan, hij een auto in moet leveren die hij terug kan verdienen als hij de hele dag droog blijft. Hij kan het nl wel want afgelopen weekend heeft hij 1 dag geen enkele keer in zijn broek geplast. De dag erna wel weer vlgs hemzelf deed hij dat omdat hij boos was. Ook dreigt hij ermee als hij zijn zin niet krijgt; Nou dan plas ik expres in mijn broek en op jouw bank!! Ik heb er ook aan gedacht om hem thuis dan maar in zijn natte kleren te laten lopen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ben benieuwd of iemand dit herkent en tips heeft hoe hier mee om te gaan.