Weer in de broek plassen

Mijn zoontje wordt in mei 5 jaar. Het duurde vrij lang voordat hij zindelijk was maar toen hij eenmaal zindelijk was was hij meteen dag en nacht droog. Nu, sinds ong twee weken plast hij weer in zijn broek. Niet iedere keer maar 1 a 2 keer per dag. In eerste instantie dacht ik aan een blaasontsteking omdat hij ook heel vaak ging en kleine plasjes deed. Uit onderzoek bleek niet overduidelijk een blaasontsteking maar het was niet 100% schoon dus kreeg hij een kuurtje. De klachten namen wel af alleen plast hij dus dagelijks 1 a 2 keer in zijn broek. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het gemakzucht is. Het gebeurd nl als hij naar een favoriet kinderprogramma kijkt of als hij op school aan de beurt is om achter de computer te gaan (vindt hij geweldig). Op school gaat het de laatste tijd juist beter, in het begin ging het niet zo goed, dus daar ligt het vlgs mij ook niet aan. Ik vind het erg lastig, ik ben erg geneigd om boos op hem te worden maar het helpt niets. We zijn nu begonnen om bij iedere keer dat hij in zijn broek plast ipv naar de wc te gaan, hij een auto in moet leveren die hij terug kan verdienen als hij de hele dag droog blijft. Hij kan het nl wel want afgelopen weekend heeft hij 1 dag geen enkele keer in zijn  broek geplast. De dag erna wel weer vlgs hemzelf deed hij dat omdat hij boos was.  Ook dreigt hij ermee als hij zijn zin niet krijgt;   Nou dan plas ik expres in mijn broek en op jouw bank!! Ik heb er ook aan gedacht om hem thuis dan maar in zijn natte kleren te laten lopen maar dat heb ik  nog niet geprobeerd. Ben benieuwd of iemand dit herkent en tips heeft hoe hier mee om te gaan.
 
Hoi
Mijn dochter loopt oder behandeling van een kinderarts voor haar blaasontsteking.
Laatst had ze dezelfde problemen als jou zoon.
Dus we dachten:daar gaan we weer, blaasontsteking.
Maar na 2 testjes en een uitgebreide kweek was er niets te vinden.
De kinderarts vroeg toen hoe haar ontlasting is.
Soms een keutel en soms normaal
Nu geven we haar roosvice laxo en houden we elke dag bij hoe haar ontlasting eruit ziet.
En het werkt, het probleem is opgelost
Hopelijk ook voor jou zoon de oplossing
Succes
 
als hij het uit gemakzucht doet en zeker wanneer hij jou ermee heeft om juist in zijn broek te plassen.
Moet je het misschien eens omdraaien. Niet zijn speelgoed afpakken. maaar iets leuks voor hem kopen en wanneer hij het droog houdt krijgt hij dat. Of je gaat naar de speeltuin (of iets dergelijks) wanneer hij het de hele week droog houdt.
Positief helpt vaak beter dan negatief. ook al denk je dat hij het niet verdient.
 
Oh... wat herken ik jouw verhaal Adinda!
Sanne is ruim 4,5 jaar en bij haar gebeurt dit ook. Ik word er gek van!!! Weet inderdaad ook niet meer hoe ik ermee om moet gaan.

We zijn pas op vakantie geweest en daar ging het natuurlijk allemaal prima! Ik dacht echt, nou nu gaat het steeds weer beter. De eerste week na de vakantie ging het ook goed, maar sinds vrijdag is het weer mis. Ook op school en bij de BSO.
Of ze het expres doet, weet ik niet, maar ze is er wel heel erg gemakzuchtig onder... en daar baal ik zo van. 's Nachts is ze nog helemaal niet zindelijk... ze plast heel erg vaak, de luier (zo'n broekje) is echt hartstikke vol 's morgens, ook als we haar rond 2230/2300 uur laten plassen. Zelfs dan zit er al plas in de luier...

Voor we op vakantie gingen heb ik haar druppels gegeven van Dr. Vogel: Monarda complex. Ik moet zeggen... dat hielp best goed. Die druppels versterken de blaas en is helemaal homeopathisch. Tegen Sanne heb ik gezegd dat de druppels haar helpen om de zogenaamde 'droge broeken kampioen' te worden.
Denk dat ik de druppels maar weer uit de kast trek. Het is niet echt lekker, ik geef ze op een lepel met water en dan mag ze daarna meteen iets drinken. Dat gaat goed.
Hoop dat dat nu weer werkt, want ik begin alweer aardig moedeloos te worden. Zucht...

Elke tip is welkom!
Groetjes MamaSJ
 
mijn dochter van 5 plast ook nog in haar broek. om soms wanhopig van te worden hoor. thuis eigenlijk nooit maar op school dus wel. niet alles nat maar alleen haar slipje. vooral met gym is ze net geweest moet ze weer. volgens juf gaat ze wel 10x per dag naar de wc. thuis niet, heel soms een ongelukje. het is vooral gemakzucht bij haar. een natte broek vind ze niet erg. als ik het niet zie dan loopt ze gewoon door.
ze gaat gewoon te laat pas als ze echt heel nodig moet en komt ze dan wat/iemand tegen onderweg dan kan dat ook nog wel met een natte broek als gevolg.als ze het nu maar een vies gaat vinden, ik wel nu zij nog....
 
Terug
Bovenaan