Hai j_u_f,
We hebben zeker veel overeenkomsten, daarom dacht ik: oke nu ga ik toch reageren. Zeker omdat Nora net weer thuis is van het ziekenhuis, en ze dezelfde klachten had als jullie Fenna. In het ziekenhuis had Nora overigens weinig van het krijsen laten zien, alleen tijdens de dag van de PH-meting (voor reflux) en de dag erna. De week erna was ze zo mak als een lammetje. Toen we thuis kwamen is het de eerste dagen niet zo goed gegaan, gewoon echt krijsen. Je kent het vast wel. We doen alles al maanden zoals het moet voor reflux (bed omhoog, aankleedkussen, nutriton, maximale dosis medicatie) maar nog komt de melk er met golven uit. Sneu he? Wij hebben ook fysiotherapie aan huis voor haar. Haar schedel wordt elke paar weken gemeten in het ziekenhuis om te zien hoe en wat met de groei. Aangezien ze nogal achterliep in ontwikkeling en haar hoofd niet goed groeit, denken ze aan een afwijking in de hersenen. Dit is nog niet definitief, dat kunnen ze verder onderzoeken als ze groter is. Ze is met 35,5 week geboren. Niet veel te vroeg maar ja, toch heeft ze een behoorlijke klap gehad. Tijdens en na de bevalling ging het niet goed met haar. En met mij natuurlijk ook niet, maar je weet zelf wel hoe dat gaat met HELLP. Je zult wel dezelfde behandelingen hebben gehad als ik.
Maar goed, ze heeft de afgelopen week grote sprongen gemaakt en ze lijkt een ander kind. We genieten van het moment.
Is het zwaar voor jullie zo met Fenna en je andere dochter? Al dat heen en weer reizen naar ziekenhuis R brak mij erg op. Hoe gaat het verder met je? Wat een vragen he?
Nu heb je genoeg andere zaken aan je hoofd maar als je weer rust hebt, kop koffie is leuk!
Groetjes, Jessica