Weer in het ziekenhuis

Hai meiden,

Het gaat hier even niet zo goed. Fenna heeft de afgelopen week aan een stuk door gekrijst. Ze sliep alleen van 23:00 tot 3:00 en leek pijn te hebben.
Uiteindelijk hebben ze haar gisteren opgenomen om te observeren. Nu lijkt het erop dat ze reflux heeft en dat we in een circeltje zijn beland met huilen. Wel weer naar om terug te moeten naar dat ziekenhuis maar hopelijk gaat het snel beter

Hoi j_u_f,

Af en toe kijk ik op het augustusforum om te lezen hoe het met je is. Nu las ik dat Fenna in het ziekenhuis ligt. Toevallig heb ik met Nora in dezelfde spiraal gezeten en zij is net vorige week uit  het ziekenhuis  ontslagen om dezelfde reden. Ook reflux en veel krijsen en in een spiraal. Nora dronk haar flessen slecht, dwz met veel moeite en krijsen en afzetten en een uur erover doen enzo. Ze heeft er ruim een week gelegen, en dit was al de tweede keer. Toen ze een maand of 2,5 was, is ze om dezelfde redenen opgenomen.

Misschien herinner je je nog dat ik ook HELLPsyndroom had en dat Nora te vroeg is geboren. Nu vragen de kinderartsen zich af of ze achter loopt in hersenontwikkeling (te lang verhaal om even te typen...) en blijven we toch wat zorgen houden. Het goede nieuws is wel dat Nora sinds een week een totaal ander kind lijkt. Ik snap er niets van want ze heeft nog steeds reflux en alles erbij maar ze is relaxed, kan zich omrollen en alles terwijl ze er tot een week geleden slap bij lag als je haar in de box legde en ze lacht en schatert.

Misschien heb je er niks aan maar als je wat wilt weten dan weet je me wel te vinden hier op het forum bij de voorjaarsmama's. Ik wens jullie veel succes toe en weet dat het gependel van en naar het ziekenhuis slopend is. Zeker met nog een kind erbij.

Groetjes, Jessica (uit dezelfde woonplaats met nog steeds de hond en rode kinderwagen en peuter van 2)

Hey Jessica,

Nou dat is wel toevallig dat je met Nora hetzelfde hebt meegemaakt. Zeker omdat we al zoveel overeenkomsten hadden Qua HELLP enzo. Hoeveel te vroeg is Nora geboren? Ik heb trouwens nog een overeenkomst. Fenna heeft ook iets met de ontwikkeling van haar hersentjes. Ze heeft een hersenbeschadiging opgelopen wsc door de vroegggeboorte. We krijgen al wekelijks Fysiotherapie uit voorzorg. Ook wij hebben dus nog best wat zorgen en dat blijft voorlopig zo.

Ik ben wel erg blij voor je dat het met Nora nu beter gaat. Dat hebben jullie wel verdiend na zo'n turbulente start.

Jeetje we maken wel heel erg hetzelfde mee he? Vind je het wat om, straks als we weer wat meer tijd hebben, eens een kop koffie te doen? We hebben genoeg om over te praten lijkt me zo en we hoeven er alleen maar de hoek voor om te lopen.

Groetjes

Hai j_u_f,

We hebben zeker veel overeenkomsten, daarom dacht ik: oke nu ga ik toch reageren. Zeker omdat Nora net weer thuis is van het ziekenhuis, en ze dezelfde klachten had als jullie Fenna.  In het ziekenhuis had Nora overigens weinig van het krijsen  laten zien, alleen tijdens de dag van de PH-meting (voor reflux) en de dag erna. De week erna was ze zo mak als een lammetje. Toen we thuis kwamen is het de eerste dagen niet zo goed gegaan, gewoon echt krijsen. Je kent het vast wel. We doen alles al maanden zoals het moet voor reflux (bed omhoog, aankleedkussen, nutriton, maximale dosis medicatie) maar nog komt de melk er met golven uit. Sneu he? Wij hebben ook fysiotherapie aan huis voor haar. Haar schedel wordt elke paar weken gemeten in het ziekenhuis om te zien hoe en wat met de groei. Aangezien ze nogal achterliep in ontwikkeling en haar hoofd niet goed groeit, denken ze aan een afwijking in de hersenen. Dit is nog niet definitief, dat kunnen ze verder onderzoeken als ze groter is. Ze is met 35,5 week geboren. Niet veel te vroeg maar ja, toch heeft ze een behoorlijke klap gehad. Tijdens en na de bevalling ging het niet goed met haar. En met mij natuurlijk ook niet, maar je weet zelf wel hoe dat gaat met HELLP. Je zult wel dezelfde behandelingen hebben gehad als ik.

Maar goed, ze heeft de afgelopen week grote sprongen gemaakt en ze lijkt een ander kind. We genieten van het moment.

Is het zwaar voor jullie zo met Fenna en je andere dochter? Al dat heen en weer reizen naar ziekenhuis R brak mij erg op. Hoe gaat het verder met je? Wat een vragen he?

Nu heb je genoeg andere zaken aan je hoofd maar als je weer rust hebt, kop koffie is leuk!

Groetjes, Jessica

Jeetje wat een zorgen heb je toch zo om je kind he? Het is vast heel onzeker voor jullie als je niet weet hoe het gaat lopen met die ontwikkeling. Dat hebben wij iig wel. Ik vind het net een achtbaan. Vanaf de geboorte van Fenna, wordt goed nieuws afgewisseld met slecht nieuws. Net als ik denk, nu zijn we uit de zorgen en kunnen we genieten, komt er weer iets. Infectie, hersenbloeding, nu weer reflux en huilen. Hoe het met me gaat weet ik eigenlijk niet want ik heb gewoonweg geen tijd om ergens bij stil te staan. Ik red het wel maar het is erg druk. Daar weet jij natuurlijk alles van. Ik heb nog wat concentratieproblemen en mijn bloeddruk is nog steeds wat hoog maar ik heb geen tijd om me er druk over te maken.

Maar goed we proberen tussendoor ook nog te genieten. Soms lukt dat ook gelukkig. We gaan zoveel mogelijk uit van het positieve. Fenna is een doorzetter en komt er wel

Als er hier wat meer rust is zal ik wel een oproepje doen op het voorjaarsforum voor de koffie, oke?

Prima, ik zie het t.z.t. wel op het voorjaarsforum! In ieder geval alvast veel succes de komende tijd, en mooi dat Fenna een kleine doorzetter is. Het is zeker zo dat je veel zorgen kunt hebben om de kinderen, ik was me er voor Nora niet zo bewust van maar dat heb ik helemaal ingehaald.

Ach, ik ben hardstikke blij met m'n meisje en jij vast ook met de jouwe. Ondanks al het gedoe of niet? De concentratieproblemen herken ik wel, ik ben nog lang niet de oude ook als is Nora al vijf maanden. Komt wel weer een keertje. Toch mis ik wel eens de tijd van de laatste loodjes, van de zwangerschap. Die heb ik dus niet gehad en jij natuurlijk ook niet. Voor m'n gevoel heb ik de zwangerschap  helemaal niet afgesloten en dat is wel jammer maar ook daar is niets aan te doen nu. Genoeg gekletst. Succes en tot op het forum.

Groetjes

Terug
Bovenaan