Weer lek :(

Hoe vaak moeten jullie bloed naar het laboratorium brengen?

Ik ben met 14 weken geweest om 2 buisjes te vullen voor bloedgroep bepaling en hemoglobine gehalte. Met 20 weken kreeg ik weer zo'n mooi formuliertje mee voor hemoglobine gehalte bepaling, dus week 22 week zo'n mooi buisje laten vullen. Vandaag 27 weken weer 2 buisjes gevuld voor hemoglobine en de Rhesus factor van mn kindje. Ben toch benieuwd wanneer ik de volgende keer weer moet.

Ik blijk toch elke keer kern gezond, Hb tussen de 7 en 8. Beetje lage bloeddruk (diepte punt 3 weken geleden: 102/54, hoogtepunt gister 125/60) misschien en ik kom niet echt aan qua gewicht.

Maar waar al die drukte voor is?

Hum ik heb maar 1 x bloed moeten laten prikken, ( wel gelijk 5 buisjes) En alles is na gekeken . Nou met ik wl zeggen dat ik de screning voor 36 jaar en ouder heb gehad en mijn bloederdruk is ook aan de lage kant. 110/75.
Ik denk wel dat het normaal is hoor....

Vreemd, bij ons doen ze deze tests gewoon in de praktijk. Prik in de vinger en even Hb testen. Misschien dat het te maken heeft met je Rhesusfactor van je baby??

Ik zou mezelf er niet te druk over maken als ik jou was zolang ze niks vinden is het goed, ze houden het gewoon goed in de gaten. Als jij bloedgroep 0-negatief hebt kan het zijn dat ze je bloedprikken voor de bloedgroep van je kindje, als deze positief is kan het zijn dat ze het extra in de gaten moeten houden. Is vaak ook uit voorzorg heb ik begrepen.

Ik heb vandaag ook bloed laten prikken voor zwangerschapssuiker en parvovirus. Suiker omdat ik een redelijk zwaar kind had bij mijn vorige zwangerschap en parvo omdat ik daar begin december mee in aanraking ben geweest en het zelf nooit gehad heb. Parvo kan schadelijk zijn voor je ongeboren kindje vandaar extra controle. (heb hiervoor begin december ook al bloed laten prikken). Ik bedoel hiermee te zeggen er kunnen zoveel redenen zijn om te prikken, maak je niet te druk als ze niks vinden is het goed. En als ze wel iets vinden kunnen ze je extra in de gaten houden en begeleiden dat is ook alleen maar fijn toch!

liefs

Ik heb een bloedcontrole gehad bij 12 weken en inderdaad nu bij 27-28 weken weer i.v.m. de rhesusfactor van de baby. Ik ben rhesusnegatief, en als de baby positief is dan moet ik een injectie krijgen en na de bevalling nog een.
Dus ja bloedafnames horen er nu eenmaal bij!
Beter te veel controle dan te weinig.
Liefs Bowi

Het schijnt meer te maken hebben met het feit dat ik een half jaar na de bevalling van mn dochter weer zwanger ben van een kindje. Ze zijn bang dat mijn lichaam nog niet genoeg hersteld is. En proberen me extra in de gaten te houden. Vandaar die extra uitgebreide bloedonderzoeken naast de reguliere testen.

hier precies t zelfde als jij.
bij mn vorige zwangerschappen kreeg ik gewoon een vingerprik voor t ijzer maar nu moet ik elke keer bloed laten prikken bij de bank.
waarom weet ik allemaal niet. ik doe t maar gewoon. zal wel goed zijn!

liefs, do

Terug
Bovenaan