Weer miskraam?!

Hoi meiden,

Ik moet even m'n verhaal kwijt!
Ik heb 11 aug. een vroege miskraam gehad, bij 5 weken zwangerschap.
Nu voelde ik me sinds vorige week weer zwanger, m'n NOD was afgelopen dinsdag. Ik heb maandag een test gedaan van Sensitest en ja hoor, een licht streepje! Maar ik was nog wel erg onzeker erover door die miskraam van augustus. Dus gisteren weer een test gedaan van Sensitest, weer een licht, maar iets duidelijker streepje. En vandaag kon ik het weer niet laten, heb de digitale van ClearBlue gehaald en die zegt NIET ZWANGER!
M'n borsten voel ik sinds gisteren een stuk minder, dus ik denk dat het dan misschien weer een vroege miskraam is. Heb nog geen bloedverlies en geen krampen. Ik heb net de info-lijn van ClearBlue gebeld en die zeggen dat die Sensitesten misschien gevoeliger zijn en dat het HCG-gehalte voor de ClearBlue-test nog niet hoog genoeg is! Ze adviseerde m'n huisarts te raadplegen. Dat kan ik pas morgen doen, dus zit nu in grote onzekerheid!!!
Pff....niet fijn, heb er niet veel vertrouwen meer in, maar nog wel een klein beetje hoop!

Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt? Of heeft er iemand advies?

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Ik kan je helaas niet helpen, heb het zelf nooit meegemaakt. Maar ik weet wel dat er idd verschil in gevoeligheid is tussen verschillende soorten testen. Het zou dus idd kunnen dat CB het nog niet detecteerd terwijl Sensitest dat wel al doet.
Wisseling in kwaaltjes kan ook bij een zwangerschap voorkomen dus hoeft niet meteen te betekenen dat het weer mis is hoor. Helaas zul je toch moeten wachten  totdat je de HA te spreken krijgt. Ik hoop dat die snel iets voor je kan betekenen, want het is zenuwslopend om zo in onzekerheid te zitten.

groetjes,
Dion

Hoi Dion,

Bedankt voor je snelle reactie!!
Ja, ik word nu echt gek van onzekerheid...pff...
Ik ga morgen maar de verloskundige bellen, ik had gisteren gebeld na de positieve test en kon 29 oktober al terecht voor een echo. Dus dat vond ik al fijn dat ik zo snel terecht kon ivm de vorige miskraam ben je toch al onzekerder. Hopelijk mag ik nu volgende week al komen.
Duim je voor me dat ik toch nog zwanger ben?

Gaat het met jou trouwens goed? Jij was toch weer zwanger na een aantal miskramen? Hoe ver ben je nu?

Groetjes,
Angel

He Angel,

Ja ik ben (als alles nog goed zit) nu 8w5d zwanger. Heb deze week weer bloedingen gehad (waarschijnlijk  omdat ik normaal gesproken ook deze week ongi had moeten worden als ik niet zwanger was), en ben dus heel benieuwd (en zenuwachtig) voor de echo morgenvroeg. Ben wel blij dat ze nu ivm eerdere mk elke week een echo maken totdat ik 12 weken zwanger ben. Heb eerste echo gehad met 6w3d en het hartje klopte toen! Ik leef toch elke keer weer van een goede echo  naar de volgende dag dat weer een echo gemaakt wordt toe.

Hou er wel rekening mee dat pas vanaf 5 weken een vruchtzakje zichtbaar is, maar men nog niet kan zien of er ook een vruchtje in zit. Vanaf 6 weken gaat het hartje pas kloppen en is dan pas zichtbaar op een (inwendige) echo, dus kun je pas zekerheid verkrijgen over een goede zwangerschap.
Maar voor jou is het al belangrijk om nu te weten of je wel of niet zwanger bent natuurlijk. Maar goed, een posi test is een posi test, dus ik ga ervanuit dat het wel zo is. En tuurlijk duim ik dat je zwanger bent!!

Veel succes en ik hoop dat je snel zekerheid krijgt.

groetjes,
Dion

Hallo!

Veel sterkte met de onzekerheid. Ik zelf vind het een ontzettend rot gevoel. Hoop dat je kleine wondertje, toch gewoon lekker er nog is en druk aan het groeien is!

Veel liefs en sterkte,
Sarah

Bedankt meiden voor jullie lieve woorden!!
Helaas....is het toch weer mis. Gisteren brak het helderrode bloed door met veel stolsels. Ik ga straks wel even de verloskundige bellen, misschien wil ze me toch nog even zien om te kijken of het allemaal schoon is volgende week ofzo.
Moet zeggen dat het vertrouwen in m'n eigen lichaam, nu na 2 miskramen, wel weg is.

Maar goed, hopelijk komt het ooit nog wel een keer goed.

Dion, hoe was je echo?!!

Groetjes,
Angel

He Angel,

Meid wat vervelend te horen dat het weer mis is. We hadden nog wel zo hard voor jullie geduimd! Ik weet uit ervaring dat je vertrouwen in je lichaam na zoiets meedere keren meegemaakt te hebben, volledig weg is. Echter, geef niet op!
Hebben ze bij jullie al onderzoek gedaan naar een mogelijke oorzaak? Weet niet of je mijn verhaal geheel kent maar na 2 mk hebben ze bij ons alles onderzocht (uitgebreid bloedonderzoek bij mij en chromosoomonderzoek bij mij en mijn mannetje). Heb terwijl we de uitslag van de onderzoeken nog niet hadden, mijn 3e mk gehad. Steeds ging het tussen week 4 en  6 al mis.  Uit de onderzoeken  is geen oorzaak gekomen, maar omdat er geen aanwijsbare reden voor de mk was,  mochten we wel deel gaan nemen aan de Alifestudie waarbij het effect van een heel lage dosis aspirine op de innestelling van het vruchtje onderzocht wordt. Ben daarmee begonnen de dag na mijn eisprong, en een paar weken later was ik weer zwanger en dit keer gaat wel alles goed. Toeval of ligt het toch aan de aspirine? geen idee, maar het kan dus wel goed gaan!

Geef het niet op, ook jouw lichaam moet dit kunnen. Ik hoop dat je toch snel gezond zwanger zult zijn. Succes met het verwerken van deze enorme tegenslag. Neem ook echt de tijd ervoor, want zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

liefs,
Dion

Hoi Dion,

Bedankt voor je verhaal, had net op het andere topic ernaar gevraagd hoe het ook alweer bij jou was gegaan.

Ja, erg balen dat het weer mis is gegaan.
Ik heb net de verloskundige gesproken, als ik het heel graag wilde, kon ze mij wel doorverwijzen naar de gync, maar zij waarschuwde mij dat er een kans in zat dat de gync. er niks mee ging doen. Vaak gaan ze nl. pas wat ondernemen na 3 miskramen.
Dus tja..ik heb maar besloten om dan maar niet erheen te gaan, mocht het nu een tijd duren dat ik weer zwanger wordt of als het weer misgaat, dan kan ik wel naar de gync.
Of als ik me toch erg onzeker blijf voelen, dan kan het alsnog via haar geregeld worden.

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan bij jou!

Aan de ene kant ben ik nu erg onzeker, aan de andere kant heb ik nog wel hoop dat het goed gaat komen.
Ik heb wel m'n leeftijd tegen, ben 36 jaar. Dus als het aan het eind vh jaar nog niet goed raak is, dan ga ik wel naar de gync.

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan