weer na het cb geweest.

A

Anoniem

Guest
nou vandaag weer na het cb geweest mees weegt nu 7670 en is 68 cm.
nu hij een haf jaar is moet hij over op voeding 2 en moeten we de fles van 15:00/16:00 eraf doen endaar voor krijgt hij dus groente hij moet 2-3 eetl groente+ 1 aardappel of rijst of pasta, en mag dan eerst nog een beetje fles na en later yoghurt/kwark.
Ook moet hij nu minder in de flessen hij krijgt nu 210 en dat moet weer 180 worden en in de ochtend en avond gaven wij 240 dussss ben benieuwd hoe het gaat ook moet hij nu in de avond en ochtend pap in de fles dit kreeg hij alwel maar rijstebloem wilde hij niet meer dus gaf al af en toe bambix maar ik had het idee dat hij daar eerder van wakker werdt. nou ben benieuwd hoe dit allemaal gaat en helemaal om de groente rond 16:00 te doen deze kreeg hij altijd om 17:30 gezellig samen met ons vindt 16:00 zo raar.
Hoe gaat dit bij jullie?

groetjes anja

hoi Anja,
fijn dat je kleine man weer goedgekeurd is door het cb!
je moet wel veel van ze zeg! Ik zou het gewoon rustig opbouwen en binnen een schema dat bij jullie past. Als jullie dat gezellig vinden dat hij tegelijkertijd met jullie zijn warme maaltijd eet, zou ik dat gewoon aanhouden. Dat is hij toch ook gewend, die gezelligheid.... ik zou dus gewoon kijken hoe alles extratjes in het schema passen. Waarom mag hij eigenlijk geen ochtendfles van 240 ml en verder een fles van 210?
Hier zijn de dames 10 maanden en vinden yoghurt helemaal niks. Ze zijn al sinds 24-1 ziek en krijgen of fruit of groente zodat ze genoeg drinken. ik probeer wel groente en fruit, maar vaak zijn ze tegen die tijd zo moe dat ik ze een papfles geef. Gewoon wat op dit moment in het schema past. Als ze zich straks weer beter voelen, gaan we weer serieus werken aan yoghurt etc.

Groetjes,
Petra

Super!!!
Lekker gegroeid dus weer.
Wij moeten woensdag weer richting CB voor de halfjaar keuring...........
Waarom moet je je groentenhap vervroegen?? Ik ben jaloers dat Mees met jullie mee eet, maudy eet inderdaad haar groentenhap rond 16.30 en ik zou liever zien dat ze met ons ging mee eten rond 18 uur............
Wij zijn gister met opvolg melk begonnen, brood eet maudy al, groenten en kwark ook.........denk dat ik zo weer buiten sta, whahahaha!!
Nee, maar even serieus, lekker doen wat goed voelt voor jullie en voor Mees, als je zijn hele schema om moet gooien zou het toch ook zonde zijn!?
Lekker zo laten joh, hij groeit en bloeit toch goed? Lekker ventje........

Kus Rimke

Ik ben net terug van de CB -   Celeste is inmiddels 7 maanden en weegt nu 8510 en is 69,5cm lang en het gaat dus goed. Ik kreeg komplimenten voor het eten dat ik nu geef   (fruit, groente, pap en BV) en mag nu met brood, vlees, vis, rijst en pasta beginnen, en het niet meer te fijn blenden. Ik ben benieuwd hoe deze dame erop reageerd maar ik ga er gewoon langzaam mee beginnen en kan nu volop inspiratie zoeken on de recepten topic.

Mor74

ja nou weet ook niet goed hoe ik het moet doen maar die fles van 15:00/16:00 moet er dus af hij moet over op 3 flessen dus ipv die fles dan dus groente geven, ik heb ook zoiets van laat mooi die groente later maar ja dan krijgt hij vast rond 15:00/16:00 honger omdat die fles eraf moet en ja wat doe ik dan?
hoe doen jullie dat? ik moest nog geen brood gaan geven dat komt de volgende keer als ik weer kom zei ze en ook nog geen vlees ei vis door de groente nou heb toch lekkere pasta gemaakt met gehakt hihi, dus ik doe er ook niet zoveel op uit en hou mijn eigen ding aan maar wat ik met die fles moet weet ik niet.

groetjes

Wat een toestand he?
Wij zitten hier net te brainstormen over hoe we maudy later kunnen laten eten...............

Ons schema is nu.

7.30 fles van 270 met brinta

10.30 (na slaapje) fruithap met twee stuks fruit en liga............

12.00 broodje met 150 cc melk

15.00 (na middagslaap) 150 cc limo/water/thee met rijstewafeltje

16.00 groenten hap.

17.00-17.30 in bad en in bed.

20.00 fles 270 cc met brinta............

Ons plan is:

10.30 fruithap met 1 stuk fruit en halve liga

12.00 broodje met melk

15.00 fruithap met 1 stuk fruit en halve liga.

17.00 slapen tot ongeveer 17.45

18.00 warme prak met ons mee

hierna spelen en in bad en rond 20 uur laatste fles...........

Ga het morgen en de dagen daarna eens uitproberen.

@ Anja: je kunt om 15.00 een flesje diksap en een beetje fruit doen? Of een rijstewafeltje met wat thee ofzo..................zo doen wij het dus nu............en blijf ik het ook doen, alleen het slaapje tussendoor is nieuw en zo hopen we het avondeten te kunnen gaan rekken...............

Wat we hier hebben gedaan om het eten te 'verlaten' is de slaapjes naar achter schuiven.
Ons schema is nu ongeveer:
7.30/8.00 pap
10.00 fruithap
10.00 - 12.00 slapen
12.30 boterham en melk
15.00 - 17.00 slapen
17.00 drinken (als hij eerder wakker is, een rijstewafel bijv)
17.30/18.00 eten (met ons mee)

ons schema is/was
7.00 fles 240 water
gelijk weer na bed en zo ongeveer rond 10 a11 uur fruit
11.30 fles 210 water
12.30 slapen
15.00/16.00 fles 210 water
slaapje heel verschillend kwa tijd ongeveer tussen 16.15 en 17.00
17.30 groente
spelen,bad
18.30/19.00 fles 240 water en soms met bambix

maudy krijgt dan wel grote flessen zeg en ik moet nu nog minder gaan doen vreemd is dat he ben benieuwd wat ze woensdag bij jullie zeggen en zo verschilt het weer overal vindt het ook wel ineens heel veel tegelijk minder in de fles en een fles eraf.
Mischien is het inderdaad een idee om 2 keer fruit tegeven en dat dan ipv de fles smiddags zodat hij wel gewoon de groente rond 17.30 kan houden.

groetjes

Terug
Bovenaan