Weer naar de gyn geweest.

Bloeddruk is nog verder omlaag (100 over 50) en hb was wel 0,2 gestegen. (niet dat ik aan de 6 ga komen zo) Verder was ik 100 gram gegroeid. Gaat allemaal de goede kant op zullen we maar zeggen hahahaha. Ze begon al over een infuus met de bevalling en dat ze waarschijnlijk bloed bij gaan geven dan. Ik heel nuchter: Nou denk niet dat dat nodig is hoor. Ik heb bij de eerste ook bijna geen bloed verloren. Ze moest er wel om lachen. Ze zei dat ze me er alvast op voorbereidde maar dat dat inderdaad wel een beetje een doemsenario is. Grappige is dat ik mijn "eigen" gyn op de parkeerplaats tegen kwam. (vanwege een ongeluk werkt hij een tijdje niet) maar goed even gevraagd hoe het met hem gaat en hem toch wel even gezegd dat hij op tijd weer terug moet zijn voor mijn bevalling. Hij heeft beloofd dan weer aan het werk te zijn, maar dat het kan zijn dat hij geen dienst heeft (duh dat wist ik nog niet) Heb hem gewaarschuwd dat ik hem dan met weeen en al wel thuis komen halen. Hij lachen, en zegt dan ook nog: weet je, ik zie het je nog gerust doen ook. Fijn hoor hahahahahaha. Voor de rest gaat alles goed, ik maak geen antistoffen aan (rhesus c is nieuw tegenwoordig) en kleine doet het prima. Ik begin zelfs weer een beetje energie te krijgen. (zal het weer wel zijn)

@mini Normaal prikken ze de D-rhesus. Ik heb dus bloedgroep O-positief (d-is dus positief) maar de C-factor in mijn bloed is negatief. Dus kan de baby alsnog O-negatief hebben en daar prikken ze tegewoordig op. Het is niet zoals bij de D-factor gevaarlijk, maar ze kunnen er behoorlijk last van krijgen na de geboorte. Dat ze erg geel zien en daar niet lekker van zijn. Tenminste zo heb ik het begrepen, maar vond het allemaal nogal vaag hahahaha.

Wat fijn dat het de goede kant opgaat!

Ik ben vandaag naar de vk geweest. Ik was in 4 weken 300 gram aangekomen, bloeddruk was 100/55 en de vermoeidheid wordt ook minder. Dus het gaat bij mij ook de goeie kant op!

Het mooie weer zal zeker meespelen dat je je minder vermoeid voelt, althans bij mij is dat zo! En ik hoop voor je dat je geen transfusie krijgt, want dat is ook niet dat wat het moet zijn. Ze kunnen het ook met andere dingen oppeppen, dat hebben ze 20 jaar geleden ook bij mijn moeder gedaan, die had heel veel bloed verloren bij de geboorte van mijn broertje en die heeft geen druppel bloed gekregen!

@cass lekker dat het bij jou nu ook wat beter gaat zeg! Det tijd van genieten komt er aan denk ik hhahaha.

Ik maak me ook echt geen zorgen over een bloedtransfusie. Ik heb bij Tjerk wel 300 ml bloed verloren. Bijna niks dus. Ik verwacht niet ineens leeg te bloeden nu haahahaha. Ik geloof dat 500 ml normaal is ofzo. Dat herstelt zich na de bevalling wel weer heel snel. Of ik ben te naief hahahaahah.

@cass85 en @supertje Wat fijn dat het goed gaat met jullie!!

@supertje Kan je niet alvast meer ijzerprodukten eten/drinken
zoals spinazie, bietensap aangelengd sninasappelsap een flink groot doorgebakken steak

of heeft het daar niets mee te maken?

Terug
Bovenaan