weer naar de kinderarts geweest

A

Anoniem

Guest

Afgelopen maandag zijn we weer op controle geweest bij de kinderarts en eigenlijk is alles goed op 1 ding na. Yari kruipt niet en ik zie het probleem niet zo (heb het zelf ook nooit gedaan en manlief ook niet) maar de kinderarts wil nu dat we naar de fysio gaan. Ik vind t eigenlijk een btje onzin maar goed ik heb gezegd dat ik wel ga op 2 voorwaarden. Als ik na een paar keer geen verbetering zie dan stop ik ermee en Yari moet t wel willen. Als hij echt totaal gaat tegenstribbelen enz dan stop ik er direct mee wantik ga m niet dwingen.

We hebben m zelf al vaak gestimuleerd maar als hij dan op zijn knieen zit dan strekt ie zijn benen en dan ligt ie weer dus ja dan weet ik t ook niet meer.

Yari heeft ontdekt dat ie kan lopen als iemand m vast houdt en wil dit dan ook het liefste de hele dag doen maar ja dat kan natuurlijk niet. Dus ik heb zoiets van als ie het niet doet dan niet hoor. Maar goed ik probeer t en ik zie wel.

xx Elly mv Yari

HIya Elly,

Heeft de kinderarts ook uitgelegd waarom het belangrijk is voor Yari om te kruipen? (niet dat ik het antwoord weet hoor, haha het was echt een heuse vraag,waarom is het volgens de arts belangrijk?)
Ik weet dat sommige kindjes het gewoon overslaan om verschillende redenen, maar wie weet is de ene reden de andere niet. (de neef van mijn man bijvoorbeeld heeft een groot zwaar hoofd haha als baby al, en hij kroop niet omdat z'n hoofd gewoon te zwaar was, verloor steeds zijn balans)

Ajuus, ilja

Het is belangrijk voor het coordinatie vermogen van de kinderen. Als ze kruipen overslaan schijnen ze daarmee achter te lopen. Het fijne weet ik er niet van maar vraag het eens na bij het CB

uhm....er bestaat hier geen cb haha. was eigenlijk gewoon benieuwd of de dokter Elly een reden had gegeven.

Hi nee heeft me verder geen reden gegeven hij zei alleen dat ie teveel wil nu en daardoor het kruipen waarschijnlijk gaat overslaan. De balans kan hij wel houden dat is het niet maar hij doet er niet eens de moeite voor dus ja... En dat van die coordinatie snap ik wel maar er zijn zoveel kinderen zie niet kruipen en ik heb t ook nooit gedaan en ik had nergens last van volgens mijn moeder haha. Maar ja zal het wel zien misschien kan de therapeute het me uitleggen.

xx Elly mv Yari

hoi

Ik lees altijd mee maar schrijf eigenlijk nooit.
Ik weet niet hoe ou jou kindje is maar mij dochter is 14 maanden.
Ik ben met haar naar therapy aan het gaan al vanaf dat ze 9 maanden is.
Dit om het fijt dat ze niet kon omrollen.
Ik ga nu nog steeds.
Mijn dochter kruipt ook niet maar schuift over haar billen.
Zelf zitten en zelfs staan kan ze nog niet.
Maar ik krijg wel steeds nuttige oefeneingen mee en ik zie met de week vooruitgang.
Ik moet nog blijven gaan totdat zed kan staan.
Ik zou zeker naar therapy gaan en als je het niks vind kkun je nog altijd stoppen.
Mijn dochter vind het trouwens hardstikke leuk.

Groetjes servie mv dana

kruipen is idd belangrijk voor de coordinatie

kinderen die niet hebben gekropen hebben een verhoogde kans op dyslexie en vraag me niet waarom
op de basisschool wordt hier ook altijd gevraagd of een kind gekropen heeft want als ze het niet gedaan hebben houden ze er rekening mee dat een kind dyslecties kan zijn
maar idd sommige kinderen kruipen gewoon niet

groetjes saskia

Yari doet al die ander dingen dus wel gelukkig hij is nu 1 jaar (en 2 weken haha) dus daarom zie ik het probleem niet zo. En dat van die dyslexie heb ik nog nooit gehoord in combinatie met het niet kruipen (wat niet wegneemt dat t niet kan) dus ja daar zit ik dan ook niet zo over in. Maar goed ik probeer t wel en misschien werkt t wel maar ja Yari is een kind met een hele sterke eigen wil  dus ben benieuwd hoe het zal gaan.

xx Elly mv Yari  

Terug
Bovenaan