Weer naar de vk geweest,.. hahaha..

Hoi mama's,

Net weer bij de verloskundige geweest haha..

Je raad het al; Kleine ligt alweer in stuit, eigenwijs ding!!

In het ziekenhuis zeiden ze al dat ik een grote buik had met redelijk veel vruchtwater en daarbij lag de kleine op elkaar gefrummelt als een balletje. Logisch dat het zich weer GOED had kunnen draaien! Maar de kans dat hij/zij terug zou draaien naar stuit was erg klein. Ik zei toén al:" Nou,.... geloof mij, die draait nog wel een keer!" En zo is het! De VK voelde vandaag toch echt weer een bolletje boven zitten!

Over 2 weken moet ik voor de laatste keer op controle bij de VK en ga dan over op de GYN. Ze zullen het dan toch wekelijks in de gaten gaan houden met een echo. Zowiezo krijg ik nog een extra echo met de 37 weken ivm de definitieve ligging. Maar goed,.. wederom lekker belangrijk!! Stuit of niet, het verpest niet mijn "feestje"!

Wat een leuke bijkomstigheid was bij de VK was dat schijnbaar de vorige keer hun weegschaal stuk was, danwel niet goed ingestelt. Ik was toen, volgens hun weegschaal, 9 kilo in 2 maanden aangekomen en dat was toch een reden om me op suiker te laten testen! Dat was wel érg veel in korte tijd!

Ik gisteren uit nieuwsgierigheid eens op mijn eigen goedkopen prul weegschaal gaan staan (doe ik nooit!!) en zag toch dat ik, ipv weer iets te zijn aangekomen wat hoort, 4 kilo lichter was!! Dus bij de VK gezegd dat ik thuis toch heel anders woog haha.. Dus ik daar weer op hun supersonisch geval geklommen  en woog ik inderdaad 4 kilo lichter!! Dus paniek voor niks de vorige keer.. Het lag dus aan hun weegschaal.. (echt waar! hahaha)

Ik moet me toch nog laten prikken, dus laat gewoon dan ook de suiker conroleren. You never know!!

Dus tot nu toe maar 7 kilo aangekomen ipv 11 kilo.. en helemaal belangrijk,.. ipv de 27 kilo bij Kay destijds (daar was ik stiekem wel bang voor)!!! En dat terwijl ik toch écht niks laat staan..  

Maar goed,  dat was weer mijn verhaal..

Tis toch net een soap hè! Heb altijd zowat.. hahahahaha...

Esmé mv  Kay en ???

(34.5 wk zwanger van een stuiterbal)  

Hoi Esmeeke,

jammer dat het weer in stuit is gedraaid, maar zoals je zelf zegt: Laat de pret daardoor niet bederven e !!
En wat een verschil die kilo's, wow... een meevaller voor je !! Hehe... Ik ben ondertusse 16kg aangekomen, van mijn eerste 20, hihi... kan al tellen e, moet wel zeggen tussen mijn eerste en mijn tweede zwangerschap woog ik amper 50kg, dus.. ik ga er zeker niet van wakker ligge.. Die kilo's vliegen er weer wel af na de bevalling.
En zo niet, dan is het ook maar zo ! Daar lig ik absoluut niet van wakker !
Als mijn kindjes maar gezond zijn, voor de rest het zal me worst wezen, hehe...

Ik ben ongeveer zoals jij: vandaag 35 weken! Nog 5 te gaan. Maar vrees dat ik dat niet ga halen, heb enorm veel last van mijn bekken. Zak regelmatig door mijn benen en slaap ongelooflijk slecht. Wil helemaal niks zegge, maar ik houd het zo geen 5 weken vol, dat is een feit. We zien wel wat het geeft. Twee keer per week naar kiné voor massage en oefeningen en hopelijk kan ik het op die manier volhouden . We doen allesinds ons best!

Nog veel succes en hopelijk draait jullie kleintje zich nog voor de bevalling!

Liefs,
van ons

Hey fijn joh die kilo's, vraag me wel af hoe je lichaam dat doet! Ik heb een enorme buik met ook veel vruchtwater en de rest blijft redelijk achter maar toch zit ik al op z'n 16 kilo dat ik aan ben gekomen. Wel grappig van die weegschaal.

En hij/zij ligt weer in een stuit, ajajaj eigenwijs!!!

Dus jij toch nog n luxepakket! Nou je bent wel lekker positief, das belangrijker! Maar daar ben je natuurlijk een Brabo voor. ;-))

Groetjes Janneke

Hey Janneke,

Geen idee hoe mijn lichaam het doet want ik heb echt een héél grote buik!

Ik ben ook niet echt een snoepkont, maar eerder van de hartige dingen. Dus zoalng ik dat niet in huis heb kan ik me er ook niet aan vergrijpen haha..

Daarbij krijg ik nu enorme last van maagzuur als ik na 20:00 uur nog iets eet of als ik iets met koolzuur drink of appel- en sinasappelsap. Dus dat doe ik dan ook niet. Ik vind roosvicee heerlijk dus dat drink ik voornamelijk. Ik denk dus dat het ook te maken heeft dat ik nu niet meer laat op de avond loop te snaaien en frisdrank drink,  is hoe dan ook niet goed, al drink ik het normaal ook niet veel.  

Maar ik moet zeggen dat als ik iets lekkers in huis heb liggen (overdag) ik de weerleiding moeilijk kan weerstaan hoor, dan pak ik lekker!!!

Máár.. ben dan wel in het begin 4 kilo afgevallen dus die moet je er dan eigenlijk toch weer bij tellen.

En dat ik bij mijn zoontje 27 kilo was aangekomen kwam voornamelijk door het vocht. Het was toen hoogzomer en een hittegolf.. Ik had toen dus amper oorlellen, een nek, tenen en enkels etc haha.. echt vreselijk!!

Maar we zijn er nog niet! Kan nog heel wat bijkomen de laatste weken!!

Esmé

Terug
Bovenaan