weer naar oogarts geweest

hey meiden

nou, we zijn weer naar de oogarts geweest voor nathalia.
controlle.
we moeten nu dus weer stoppen met haar bril (150 euro weg gegooid) en weer gaan afplakken.
eind januari krijgen we een gesprek over de operatie en komen we op de wachtlijst te staan.
allebij haar ogen worden dan recht getrokken,
zodat ze niet meer scheelziet.
de kans is groot dat ze daarna toch weer een bril moet gaan dragen, om het plus gehalte omlaag te werken.

wat een gedoe allemaal zeg.
natuurlijk pikte nathalia het niet, dat ze opeens weer een pleister op haar oog moest.
(die zal oo kwel denken:
eerst plakken, dan niet meer plakken maar een bril, en nu geen bril meer maar weer een pleister... amehoela!)
dus dit gaat allemaal weer een leuk riddeltje worden :S

tot zo ver weer de update hierzo.

liefs, do

Jeetje zeg, laten ze daar eerder over nadenken!
Alsof Natalia een pop is die je aan en uit kan kleden.
Echt weer niet nadenkende artsen...

Maar goed, wel vervelend dat ze geopereerd moet worden. Vind je het niet eng?
Doe rustig aan meis, laat het allemaal beetje over je heen komen.

Heel veel succes met plakken.

Liefs Irene

Ps, krijg je bril niet vergoed van ziekenfonds?

Hey Do,

Wat raar dat ze nu zonder bril moet dan, opnieuw afplakken kan ik me nog voorstellen, hebben we hier ook gehad, maar waarom dan stoppen met de bril, dat staat toch eigenlijk los van elkaar?
Onze oudste is ook geopereerd aan zijn oogjes geloof 15% bijgetrokken, is heel goed gegaan, hij heeft er geen last van gehad en nu, 3-4jaar later zie je er nog steeds niks van het is ook niet meer erger geworden, sterker nog, het is vanzelf nog verder goed getrokken, voorheen zag je het nog bij vermoeidheid, maar ook dat is niet meer zo!
Ik snap dat je het eng vind, maar het is ons 100% meegevallen!!

Veel succes iig,, Gr MJ

hoihoi

ik dacht dus toen ze der bril kreeg, dat dat puur voor t zicht was. omdat ze +6 en +6.75 had (heeft)
maar nathalia heeft dus die bril gekregen omdat ik niet gelijk wilde opereren en de arts zoiets had van:
nou, dan gaan we eerst maar kijken of ze met bril minder scheel ziet.
dat is ook wel zo. ze ziet aanzienlijk midner scheel door die bril. maar haar oogjes komen er niet helemaal recht door te staan.
dus vond de arts t weer prioriteit nummer 1 dat we gingen afplakken.
t zou mooi zijn als ze die bril op zou houden, samen met een pleister, maar dat was niet de prioriteit. dat afplakken is belangrijker.

vind t allemaal maar vaag. snap er ook vrij weinig van. maar ja, ze zal best wel weten waar ze t over heeft lijkt me.

wat fijn dat die operatie zo goed is gegaan!
ik was er altijd heel bang voor. vond het een eng idee, een oogoperatie.
inmiddels heeft de arts me alles uitgelegd. wat ons te wachten staat, wat er gaat gebeuren enz.
ben toch wel opgelucht en heb nu idd zoiets van:
t is beter voor nathalia om wel die operatie te doen.
ik zelf kijk ook mn hele leven al scheel, en dat is echt geen pretje.
vooral als ik moe ben, rollen mn ogen overal en nergens heen. krijg er knallende koppijn van en durf amper mensen recht in hun ogen aan te kijken als ik tegen ze praat.

als ik dit dmv een operatie nathalia dit allemaal kan besparen is de keuze toch vrij simpel he.

die bril krijgen we waarschijnlijk wel vergoed.
maar goed, das altijd eerst zien dan geloven he.

bedankt voor jullie reacties.

liefs, do

Wat vreemd. Ik plak het rechteroog van Renske ook nog steeds af om te voorkomen dat het linkeroog lui wordt. Maar dat staat los van haar bril. Haar ogen staan met bril ook niet helemaal recht. In januari moet ik terug en dan wil ik het ook weer hebben over een operatie. Maar operatie of niet, die bril moet ze op.
Fijn dat het zo gaat. Zijn haar ogen en hersenen net gewend aan een bril op juiste sterkte, moet die weer af, dan ziet ze toch helemaal niets?

Wat jammer dat de bril niet genoeg helpt!! (en jammer van het geld)
Ik snap wel dat Nathalia het ook niet meer snapt.
Ik ben ook wel benieuwd of ze dan niet overal tegen aan loopt... en weer moet wennen aan hoe mama eruit ziet haha.
Succes met jullie meisje!

Terug
Bovenaan