Weer nachtvoeding

<p>Sinds een week wil onze man, die nu 14,5 week is, weer een nachtvoeding, Er zouden regeldagen zijn rond de 3 maanden maar overdag merk ik geen verschil.</p><p>Ik las wel dat ze met de beruchte 4 maanden vaker nachtvoeding willen, niet met 3 maanden</p><p>iemand misschien idee wat zou kunnen zijn? </p>

Het is helaas heel normaal dat doorslapen niet een garantie is. Nachtvoedingen kunnen tot 1,5 jaar nog wel regelmatig weer terug komen. Sommige kindjes slapen al vroeg goed door en anderen hebben nog lang een nachtvoeding nodig. En daarnaast is het dus wel zo dat er altijd fases zijn, en nachten zijn dat het toch weer even nodig is. Met sprongetjes, met groeispurtjes, met tandjes, verlatingsangst, niet kunnen slapen, virusjes, dromen, noem maar op. Gewoon lekker aan toegeven, dan slaapt iedereen snel weer verder. en het gaat echt vanzelf weer wat beter. Het komt en gaat. 

Mijn dochter is 14 maanden en we geven nog wel eens een kleine nachtvoeding van 60+2. Lang niet meer elke nacht, maar soms zijn er weken dat dat wel weer zo is. Zoals laatst toen ze vaak ziek was. En nu slaapt ze alweer een week wel lekker door. Dat wennen aan nachtvoedingen geloof ik dus niet zo in. Ook je kindje wil als het wel lukt gewoon lekker slapen. Als ze het vragen dan is het nodig. Op termijn niet meer een volledige fles misschien, gewoon een kleintje om de slaap weer te vatten. 

[quote quote=10472720]Het is helaas heel normaal dat doorslapen niet een garantie is. Nachtvoedingen kunnen tot 1,5 jaar nog wel regelmatig weer terug komen. Sommige kindjes slapen al vroeg goed door en anderen hebben nog lang een nachtvoeding nodig. En daarnaast is het dus wel zo dat er altijd fases zijn, en nachten zijn dat het toch weer even nodig is. Met sprongetjes, met groeispurtjes, met tandjes, verlatingsangst, niet kunnen slapen, virusjes, dromen, noem maar op. Gewoon lekker aan toegeven, dan slaapt iedereen snel weer verder. en het gaat echt vanzelf weer wat beter. Het komt en gaat. Mijn dochter is 14 maanden en we geven nog wel eens een kleine nachtvoeding van 60+2. Lang niet meer elke nacht, maar soms zijn er weken dat dat wel weer zo is. Zoals laatst toen ze vaak ziek was. En nu slaapt ze alweer een week wel lekker door. Dat wennen aan nachtvoedingen geloof ik dus niet zo in. Ook je kindje wil als het wel lukt gewoon lekker slapen. Als ze het vragen dan is het nodig. Op termijn niet meer een volledige fles misschien, gewoon een kleintje om de slaap weer te vatten.[/quote]
Nee de garantie wist ik. Ik zei ook tegen iedereen toen destijds met doorslapen. Dat het niet zo is dat het zo blijft.
Vind het overigens geen probleem om hem een nacht voeding te geven hoor! Ik geef inderdaad ook maar een klein flesje. Soms 60+2 en soms 90+2. Ligt eraan wat hij overdag krijgt omdat hij tegen de Liter aan zit. Volgens CB is dat nog wel steeds zo. Laatst gevraagd.
was gewoon nieuwsgierig. Hij heeft zover ik weer net sprong 3 gehad. Aan hem niet zozeer gemerkt, maar kan nu "opeens" dingen vasthouden en pakken. Dus sprongetje lijkt me van niet en een hele week regeldagen? Zonder dat ik overdag iets anders merk met eten ook niet. Geeft ook niet. :) 

kan van alles zijn: sprongetje, groeispurtje, doorkomende tandjes.. onze dochter is nu 10 maanden en slaapt dan weer weken door en komt dan ineens weer 5 nachten achter elkaar voor een voeding.. Geen pijl op te trekken! ik houd de nachtvoeding ook altijd klein met soms iets meer water. 

[quote quote=10472745]kan van alles zijn: sprongetje, groeispurtje, doorkomende tandjes.. onze dochter is nu 10 maanden en slaapt dan weer weken door en komt dan ineens weer 5 nachten achter elkaar voor een voeding.. Geen pijl op te trekken! ik houd de nachtvoeding ook altijd klein met soms iets meer water.[/quote]
Ja zo doe ik het nu ook! Ook vooral omdat hij tegen een liter al aan zit. Geef ik snachts vaak iets meer water. Zodat hij toch tot +- 7 red. Meestal rond 4/5 dat hij zich meldt. 

Ja super lastig, Hier 1 van 4mnd sliep eerst ook door en nu alweer zeker 1.5 maand niet meer ? Dusja ik heb t maar los gelaten hahah elke keer nieuwe dingetjes proberen niks werkt dus ben al blij dat hij maar 1x komt haha. Succes!

Wen er maar aan. Die periodes komen en gaan helaas, eenmaal doorslapen betekent echt niet dat ze dat altijd blijven doen.

Hier sliepen beide dochters door met 3 maanden, met 4 maanden niet meer en dag ging zo door tot 18 maanden! De jongste is nu 23 maanden en slaapt ook nog niet elke nacht door. Dus weet wat je te wachten staat. Doorslapen kun je niet afdwingen, er zijn tal van redenen waarom ze wakker kunnen worden. Verwacht gewoon niet dat een kind altijd doorslaapt, want dat doet bijna geen enkele baby of dreumes. Elke nacht dat je wél kan doorslapen is mooi meegenomen, maar het kan morgen weer anders zijn. Heel normaal!

Ik verwacht ook zeker niet dat als hij eenmaal doorslaapt dat zo blijft! Had me er al op voorbereid, maar toch nieuwsgierig waar dat aan kon liggen.
Had tegen iedereen al gezegd toen we het hadden over het doorslapen dat je er blij mee mag zijn zolang het duurt! Want dat weet je niet. Vind het overigers ook niet erg om hem snachts nog een flesje te geven. Het breekt me alleen wel op ?

Terug
Bovenaan