Weer negatieve test

Vandaag op 10dpo met een early getest, negatief…

Dit was de tweede ronde Letrozol.
Eerste ronde dubbele eisprong, geen zwangerschap.
Deze ronde dubbele eisprong, vooralsnog geen zwangerschap.
We hebben beiden keren op perfecte moment seks gehad…

Ik begin langzaam toch te denken dat er dan wellicht iets mis is? Ivm 2x dubbele eisprongen en geen zwangerschappen.

Je moet geduld hebben helaas. Hier was het indertijd in de 3de of 4de ronde letrozol gelukt. Uiteindelijk heb je met letrozol quasi evenveel kans op een zwangerschap iedere keer als iemand met een ‘normale’ cyclus die zwanger probeert te worden. En dan kan dit ook meer dan 1 ronde nodig hebben uiteraard.

Bovendien zou ik geen early tests meer doen. Wacht af tot je NOD en test alleen als je menstruatie uitblijft. Early tests zijn niet betrouwbaar genoeg. Je zou alsnog zwanger kunnen zijn deze ronde maar dat het nog te vroeg is om een positieve test te kunnen hebben. Wacht nog even af.

Punt 1: een negatieve test op 10 dpo zegt niks nakkes nada. Wacht gewoon tot je nod. Bespaart je een hoop.
Punt 2; Letrozol helpt alleen een eisprong op te wekken. Daarna heb je gewoon net zoals elke vrouw zo’n 25% kans op een goede bevruchting + innesteling. Het is geen heilig middel dat definitief leidt tot zwangerschap. Heeft je gyn dat niet verteld?

En hoe ben je zeker van telkens een dubbele eisprong? Als je echt elke cyclus zeker (dus 100%!) weet dat je een dubbele eisprong hebt zou ik je medicatie laten aanpassen (verlagen). Eisprong leuk. Maar dubbele eisprong = kans op een vierling. Zwanger worden leuk, maar dat risico zou ik liever niet lopen!

En hoe ben je zeker van telkens een dubbele eisprong? Als je echt elke cyclus zeker (dus 100%!) weet dat je een dubbele eisprong hebt zou ik je medicatie laten aanpassen (verlagen). Eisprong leuk. Maar dubbele eisprong = kans op een vierling. Zwanger worden leuk, maar dat risico zou ik liever niet lopen!

Ik ben daar heel zeker van, de arts overigens ook.
De eerste ronde slikte ik 2,5mg Letrozol. Toen had ik 2 rijpe follikels links, deze zijn beiden gesprongen (bevestigd met echo).

Deze ronde moest ik om bovenstaande reden om de dag 2,5mg nemen. Toen wederom 2 rijpe follikels links welke beiden gesprongen zijn (ook bevestigd).

Punt 1: een negatieve test op 10 dpo zegt niks nakkes nada. Wacht gewoon tot je nod. Bespaart je een hoop.
Punt 2; Letrozol helpt alleen een eisprong op te wekken. Daarna heb je gewoon net zoals elke vrouw zo’n 25% kans op een goede bevruchting + innesteling. Het is geen heilig middel dat definitief leidt tot zwangerschap. Heeft je gyn dat niet verteld?
De gyn zei dat ik binnen 6 maanden zwanger moest zijn, anders moest ik terugkomen.
De volgende rondes tm ronde 6 mocht ik thuis doen, zonder echo controles.

Ik heb nu meerdere topics van je gelezen en telkens trek je conclusies uit negatieve testen van 9 en 10 DPO. Dat kán helemaal niet. Ik had deze zwangerschap pas een extreem lichte streep op een early op 13 DPO. 12 was wit.

Wacht gewoon tot die 14 dagen of als je je echt niet in kunt houden 12 of 13 maar verbind daar nog geen conclusies aan als ze negatief zijn.

Dan nog de kans op bevruchting. Zelfs bij perfect gezonde mensen, zonder medicatie kan het maanden duren. Bij mij duurde het 8 maanden bij deze zwangerschap, hoewel onze timing met behulp van ovulatie testen steeds perfect was. Dus dat het bij jou de 2e rond met wat hulp niet raak is, is niks geks.

Ongeveer 50% van de bevruchte eitjes nestelt niet in. Er is helemaal niets waarmee je hier invloed op kunt uitoefenen, behalve zorgen dat je zelf gezond leeft.

We snappen allemaal de frustratie en dat het wachten moeilijk is. Maar waak ervoor dat dit geen ongezonde obsessie wordt waardoor je de realiteit uit het oog verliest.

Terug
Bovenaan