weer niet bijgekomen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
vandaag verloskundige geweest en was weer niet bij gekomen;
ben op de hele zwangerschap maar 5,5 kilo bijgekomen,
ben er nu 33 en sinds 26 weken blijft het gewicht het zelfde;
volgens mijn verloskundige groeit de kleine goed,
heb haar vandaag laten weten dat ik het toch raar vind
en toch een beetje ongerust ben,   dat was volgens haar nergens
voor nodig. en ze maakt ook geen echo om te kijken.
hebben nog meer vrouwen dit en wat zegt hun arts ervan?

veel liefs dikke poen ramona

Hoi Ramona

Ik herken je verhaal.
Ik ben sinds 27 weken ook niet meer aangekomen. Ik ben nu 10 kilo aangekomen maar sta nu ook al 7 weken stil qua gewicht.
Voor mezelf vind ik het geen probleem (wat er niet aan gaat hoeft er ook niet af ) maar voor de baby vond ik het ook een beetje eng.
Maar mijn zus is VK en ik heb het haar nu al een paar keer gevraagd en zij zegt dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Ons lijf is zo gemaakt dat de baby eerst alles krijgt qua voedingsstoffen ed en dat jezelf pas daarna komt.
Onze baby groeit ook goed dus moest ik me van mn zus geen zorgen maken, dus dat doe ik dan ook maar niet meer.

Dus maak je geen zorgen en geniet van het aftellen!!

Liefs Jessy

Hallo

Ik zou me er ook niet zoveel zorgen om maken. Ik ben ook nog maar 7 á 8 kilo aangekomen en ik ben zwanger van een tweeling en moet nog maar bijna 5 weken. Afgelopen 2 weken is zelfs 1 van de tweeling 500 gram aangekomen en de ander 250 gram terwijl onze weegschaal dit niet aangaf. Dus het zegt inderdaad helemaal niks. Laten ze het maar lekker van mama wegsnoepen, hebben ze nog heel wat te doen.

gr angelique

Hoi,

Het zijn net kleine parasietjes hoor! Zij halen bij jou weg wat ze nodig hebben. Bij onze tweede was ik zo ziek dat ik in het begin alleen maar afviel maar ons dochtertje groeide gewoon door (was wel een klein kindje, maar dat hoort bij haar want dat is ze nu met 16 maanden nog steeds).

Zolang je kindje groeit hoef je je er niet druk om te maken.

Syl
34+6

Hoi,
Hier iemand die nu toch wel begint aan te komen.
Ik ben de eerste  twee maand 10 kilo afgevallen en daarna tot vandaag 5 kilo (4,8... haha) is aangekomen. Tijdens het afvallen maakte ik mij ook zorgen, maar er is mij meermalen op het  gedrukt dat je kindje op alles voorrang heeft en gewoon op jou reserves leeft. Nu heb ik reserves zat (haha), dus kon hij goed voorruit (zelfs zo goed dat vandaag  zijn buik  drie weken voor ligt )  !! De laatste maand ben ik ineens anderhalve kilo gegroeid. Ik schrok me vandaag een hoedje op de weegschaal ... haha. Maar bij mijn dochter ben ik meer dan 25 kilo aangekomen, dus het zegt allemaal niets. Ik hoop alleen dat de rest van de weken het niet zo hard gaat, want moet nog 7 weken (of meer......)
Gr Tanja

Hoi hoi...
hier ook iemand die zich zorgen maaktte.
Ik ben wel wat meer aangekomen (15 kilo totaal) maar sinds 27 weken ook niets meer.
Het rare is dat ik nooit echt stevig ben geweest en het lijkt niet alsof ik buiten mijn buik veel ben aangekomen (wel wat natuurlijk maar echt geen 10 kilo of zo). Bovendien is mijn buik echt best klein.
Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en dat gelooft echt bijna niemand. Bovendien heb ik altijd (gym, yoga, zwemmen) de kleinste buik terwijl ik verder ben in de zwangerschap ?!?!?
Mijn verloskundige verzekert mij ervan dat het kindje gewoon goed groeit. Ze verwachten zelfs (inschatting nav 20wkn echo) dat het een 7,5-8 ponder wordt en ongeveer 53cm!!! Nu zijn wij allebei wel best lang dus niet zo raar...
Als verklaring krijg ik te horen dat het komt doordat ik lang ben en het kindje best diep draag...
mmmm.... dus ik snap wel dat je je zorgen maakt maar blijkbaar kan het allemaal...
:)
Gr. KC
PS: moeten we gewoon weer na de bevalling hierop terugkomen om te zien of het allemaal echt zo goed is gegaan qua groei en zo!?!

Terug
Bovenaan