weer niks

Hoi meiden,

Nou, ben vanmorgen extra vroeg uit mijn bed gekomen, zodat ik kon testen terwijl mijn man nog thuis was.....had ik het maar niet gedaan, weer NEGATIEF!!! Ik vind het gewoon niet eerlijk, als ik zulke lange cyclussen heb, heb ik toch veel minder kans om in verwachting te raken!!! Ik ben als het zo doorgaat maar 8 of 9 keer per jaar ongi, dus ook maar zo weinig keren vruchtbaar! Daar word ik dus echt niet goed van he! En hoe kan ik zeker weten dat ik uberhaupt wel een eisprong heb? Dat is toch geen garantie als je ongi wordt, ik voel mijn eisprong namelijk nooit. Hoe kan je daarachter komen? Alleen met tempen, geeft dat dan wel zekerheid? Ik hoop dat ik dan nu maar heel snel ongi word, want dan hebben we dat maar weer gehad, het duurt nu al 39 dagen, veel te lang! Ik wilde graag ook weten wat clomid precies is, want daar lees ik vaker over, ik neem aan dat het een middel is om een eisprong op te wekken.....vertel me er aub eens wat meer over. Meiden, ik voel me echt zo machteloos!!!! Ik ben gewoon een gezonde meid van bijna 23, mijn moeder was supervruchtbaar ( alledrie de keren binnen een maand zwanger), ik weet niet wat er mis is met mij??? Zou het veel opleveren als ik nu al stop met roken (werkt juist goed tegen de stress) want weet iemand of dat veel invloed kan hebben op je vruchtbaarheid? Nou, ik hoop dat jullie me (alweer!!!) verder kunnen helpen. Ik vind het wel heel erg fijn dat jullie zo lief zijn! En ligt het aan mij, of is die anoniem weer opgerot??? Liefs, Anke
 
roken verminderd inderdaad de vruchtbaarheid... Hoelang ben je al "bezig"? Het is gebruikelijk om na 1 jaar naar de gyn verwezen te worden, maar in jou geval kan ik me voorstellen dat je eerder gaat. Sterkte! MEV
 
Wat een tegenslag.....

Door te tempen kan je inderdaad zien of je een eisprong hebt. Als je temp met ong 0,4 graad omhoog gaat heb je je eisprong gehad. Dan weet je in ieder geval dat je een eisprong hebt gehad. Dit werkt overigens niet altijd en bij iedereen. Bij mij ging het 4 maanden goed, maar afgelopen maand voelde ik mijn eisprong en ging mijn temp pas 6 dagen later omhoog.... Je hebt ook dat maybe baby ding, maar daar hoor ik niet al te beste dingen over. Als ie zelfs een varenstructuur aangeeft bij gebruik door een man ga ik toch twijfelen.

Wat je roken betreft, ze zeggen dat je er minder vruchtbaar door wordt en als je al maar 8 of 9 cyclussen per jaar hebt, zou dit voor mij in ieder geval een reden te zijn om te stoppen. Ik ben in dec 2003 al gestopt (na 13 jaar) omdat we toen al wisten dat we een jaar later aan kinderen wilden beginnen. Misschien een beetje overdreven, maar ik wil er gewoon alles aan doen om het goed te laten verlopen.

Je bent nog jong en hebt nog tijd zat, dat zal iedereen zeggen, maar daar heb je niks aan, je wilt nu een kind. ALs ik jou was zou ik een afspraak maken met de huisarts. Misschien kan bijvoorbeeld Chlomid je helpen zodat je in ieder geval weet dat je een eisprong hebt. Ik weet helaas niet precies wat het doet, maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen.

Ik hoop voor je dat je te vroeg getest hebt en dat ie over een paar dagen wel positief is. Wie weet ben je wel zwanger maar heb je alleen nog niet voldoende HCG in je lijf.

O ja, maar weinig vrouwen voelen hun eisprong.

Sterkte meid!
 
Hallo Anke,

Wat vervelend weer voor je. En inderdaad heb je dan minder kans om zwanger te raken. En ja, roken kan je vruchtbaarheid verminderen. Ik duim voor je voor de volgende ronde. Hahaha intussen duim ik voor iedereen hier op het forum. Ik heb geen duimen meer over. Ik wil je nog wel een tip meegeven. Ik ben gestopt met roken voordat ik ging stoppen met de pil, alleen omdat ik zwanger wil raken. Je doet daar erg goed aan. Je heb een stok achter de deur want je weet elke keer weer niet of je zwanger bent of niet, zo moet je denken. Ik ben wel heel eerlijk als ik zeg dat ik het na ruim 4 maanden nog steeds wel eens moeilijk heb, maar we moeten even doorzetten. We doen het voor een goed doel zullen we maar zeggen. Succes!! En laat het even weten!!

Liefs Vanessa
 
Wat lief dat jullie al zo snel gereageerd hebben. Ik weet ook wel dat ik nu eigenlijk al zou moeten stoppen met roken, maar ik voel me steeds zo gestesst. Het is in ieder geval wel iets dat hoog in de planning staat. Ik hoop dat er nog iemand reageert over clomid en wat ik verder zou kunnen doen aan die lange cyclussen.
 
Hoi Anke, je kunt zelf niks doen aan je lange cyclussen. Ik ben (helaas) ervaringsdeskundige en had net als jij zo'n lange cyclus. Na een jaar bij de gyn terecht gekomen en die vertelde dat het moeilijk zwanger worden is met lange cyclussen. Ik kreeg clomid, dat is vrijwel altijd het eerste wat je krijgt (na een zaadonderzoek en bloedonderzoek). Clomid zorgt ervoor dat je een goede eisprong krijgt,op tijd en een mooi groot genoeg ei.
En helaas, zowel stress als roken beinvloed de vruchtbaarheid (ook voor je partner). Dus probeer te stoppen (heb ik ook moeten doen) Als je straks wel zwanger bent rook je misschien ook niet, dus stop dan nu vast.
Maar, ben je al zo lang bezig of had je verwacht snel zwanger te zijn?
 
Hoi, ben nog niet zo heeeeel erg lang bezig, vanaf januari. Maar ik ben al wel 2 jaar van de pil af. Ik had op zich niet verwacht dat ik heel snel zwanger zou raken, maar sinds januari ben ik nog niet zo heel vaak ongi geweest, ivm die lange cyclussen......en dat is mijn grootste frustratie! Iedere keer denk ik bij dag 34 of 35 van nou, nu gaat het wel heel lang duren, zou het dan toch???? Moet ik dan ook nog zo lang wachten met verder onderzoek, ik bedoel: omdat ik toch heel lange cyclussen heb en dat verandert nu echt niet meer hoor in het verloop van dit jaar, het is al meer dan 2 jaar, sinds ik gestopt ben met de pil eigenlijk, enniet altijd, maar wel steeds vaker
 
hoi anke
ik leef met je mee
ik had vorige week hetzelfde probleem ik ben dan vorige week toch nog ongi geworden en het hoeft echt niet aan het roken te liggen een vriendin van mij rookt niet en haar vriend ook niet en die is al 8 maanden bezig
het is gewoon een kwestie van geluk
en ik weet dat het lastig is om te wachtten zit ook in dat schuitje ben zelf ook bijna 23 jaar en ik hoop ook dat het gauw raak is maar het is gewoon een kwstie van geluk hebben en er niet te veel aan denken hoe moeilijk dat ook is

groetjes mary tamis (marytamis389@hotmail.com)
 
Terug
Bovenaan