weer obstipatie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mette heeft 2 weken vreselijk verstopt gezeten en we zijn 2 keer op de huisartsenpost beland met haar. Uiteindelijk na 2 klysma's en een poepverdunnend poedertje was ze weer goed aan het poepen. Wij dachten dus dat we er klaar mee waren want het ging echt goed. Gek genoeg leek de ontlasting gisteravond weer wat dikker en sindsdien is er weer totaal geen ontlasting gekomen en dit terwijl Mette echt 5 broeken per dag heeft en gistermiddag nog vrolijk aan het poepen was. We snappen dus echt niet waar deze zeer plotselinge opstopping vandaan is gekomen. Iemand ervaring hiermee?
x ing

Hoi Ing,
Wij zitten hier ook nog steeds met hetzelfde probleem. Veerle is nu 12 weken en nog steeds geen verbetering, ze heeft er zelf ook ontzettend last. Heb nu van alles geprobeerd en ik ben sinds 2 dagen over op Nutrilon Omneo. Vul haar fles met 180 ml water en dan 4 schepjes Omneo en 2 schepjes HA. Ik hoop vanaf morgen haar alleen nog maar Omneo te geven, maar helaas zie ik nog geen verbetering. Ze poept nog steeds niet elke dag (voorheen om de 5 a 6 dagen), dus ik wacht het nog even af. Hopelijk helpt het bij Mette gelijk goed.

Volgens mij was jij het ook met de topic over afvallen. Ik ben ook ontzettend aangekomen tijdens de zwangerschap (28 kilo!!!) en ik was er 5 weken geleden helemaal klaar mee. Ik ben naar Lady Line gegaan en zit nu alweer in maat 38. Moet nog ongeveer 5 kilo afvallen en zit dan weer op mijn oude gewicht. Het is duur, maar het helpt echt.
Gr.
Floor mv Veerle (28 mei 2007)

hoi inge,
een oppaskindje van mijn moeder had ook erge obstipatie en daar adviseerde de cb-verpleegkundige om koudgeperste saffloerolie (te verkrijgen bij biol.winkels etc) Hij moest per flesje 1 theelepeltje en t hielp geweldig!
Ons adviseerden ze om scheutje sinaasappelsap door voeding te doen (prikkelt de darmen), of 1 theelepeltje olijfolie door fles. Dit loste echter niet goed op in fles, waardoor er weinig in zoontje terechtkwam.
Ook een tip: extra water in de fles doen, houdt de poep dunner schijnt.
Veel sterkte ermee, hopelijk is het snel voorgoed over!
Groetjes mira, voorjaarsforum

Hoi,
Ik ben een najaar-2006 mama, maar ik ken jullie probleem. Misschien dat mijn tips je verder kunnen helpen.
Idd iets meer water in de fles
Ik ben friso comfort gaan gebruiken, werkte beter dan de omneo
De fles niet schudden, maar roeren, want door de vorming van luchtbelletjes, ontstaat er lucht in de darmen, wat verstopping kan veroorzaken.
Als ze gaat drinken en ze is erg gulzig, eerst op een speen of iets laten sabbelen. Want bij gulzig drinken onstaat er ook veel lucht.

Ik ga er nu trouwens vanuit dat je fv geeft.
Mijn meisje is nu bijna 9 mnd en het gaat redelijk. Het is wel beter gegaan sinds dat ze groente en fruit eet. Sinaasappel werkt idd laxerend, maar kan ook krampjes veroorzaken.
En beetje olijfolie deed ik ook wel door de fles, maar echt helpen deed het niet, volgend mij.
Ik 'hielp' haar ook regelmatig met poepen, door naast haar anusje mee te drukken en haar ruggetje te masseren.
Mijn oudste heeft dit ook altijd gehad en dit is pas over gegaan toen ze zindelijk was.

Ik hoop dat je er wat mee kunt en dat het beter zal worden, want het is echt vervelend als je kindje niet kan poepen.
Veel succes
Sil

Ik hoor hier wel niet thuis maar kan toch niet nalaten even te reageren.
Onze dochter had ook zo'n last van obstipatie en daar deden we 10 cc extra water bij de voeding. Ook een scheutje olijfolie helpt als een tierelier. Als je tijdens het voeden regelmatig een beetje schudt met de fles krijgt ze het wel binnen.

Ander kan ik je nog van harte ABC powder van Dophilus aanbevelen. Daar zitten goede bacteriën in de die darmwerking stimuleren. Ons zoontje had vreselijke krampjes en was daar erg mee geholpen.

Succes!

Tessie, mv Juli en Finn

Nog even een aanvulling;
Een osteopaat kan ook wonderen verrichten bij obstipatie bij babies.
Sil

Wij hebben dat ABC spul maar voor ons gevoel wordt het daar alleen maar dikker van. We waren ermee gestopt maar nu toch weer begonnen omdat we goede berichten over ABC horen en prompt zit ze weer verstopt..verband? Geen idee...

Ze krijgt nu 2 x daags forlax wat de ontlasting dun maakt maar dat helpt niet afdoende. Ze krijgt ook de Nutrilon Omneo en het extra water in de fles. Maar helaas.... Het gaat dan een paar dagen goed en ineens zit ze weer vast en krijst ze het uit.

We worden er erg moedeloos van dus morgen hebben we weer een afspraak bij de HA...

x ing

Terug
Bovenaan