weer ongi...

Hoi meiden,

Vandaag cycles dag 26 weer ongi geworden!! Ik wist dat de clomid niet was aangeslagen, want mijn temp sloeg nergens op!! Maar ik vind het wel vreemd dat ik net als de vorige cycles met clomid ook op dag 26 ongi word!! Zonder eisprong, dat weet ik zeker! Ik moest eigenlijk vrijdag naar de gyn, maar dat zou betekenen dat ik nu aan de 3e kuur clomid moest beginnen,,,terwijl het helemaal niet helpt! Dat voelt gewoon niet goed....dus ik bellen..mag ik maandag al heen fijn he!! Maandag is het dag 5 en dan kan ik alsnog aan de clomid, maar dan misschien een verhoogde dosis!! Ik vind het onzin om nu weer 50 mg te nemen terwijl ik er niks mee opschiet!! De vorige gyn heeft mij ook nog nooit onderzocht alleen bloed nagekenen...nu ga ik naar een fertilitietsarts en ik hoop dat deze mij eerst ff checkt!!

Ik vind het wel vaag dat mijn cycles dus wel netjes en op regelmaat is (eerst 45 dagen) maar dat ik geen ei heb!! Iemand enig idee hoe dit kan???

Liefs moi xxxx

Hoi Moi,

Meid wat balen weer, lees af en toe effe of te kijken hoe het met je gaat, had zo gehoopt dat je meekon naar het maartforum!

Wel goed dat je eerst naar de gyn gaat hoor. Heeft die na de 1e keer clomid geen test gedaan om te kijken of de clomid is aangeslagen? Soms doen ze dit dmv een inwendige echo maar kan ook afgelezen worden in het bloed. Dat deden ze bij mij en was duidelijk dat het hielp en dat ik een eisprong had.

Dat je geen eisprong hebt kan komen omdat de dosis te laag is, dat heeft mijn gyn. wel uitgelegd, eerst 1 maand 50 mg nemen en dan kijken of het wel aanslaat en anders naar 100 mg. Ik denk dat je gewoon moet vragen om een hogere dosis hoor, dan zal er toch wel een eisprong komen!
Maar laat je niet van het kastje naar de muur sturen hoor, het is jouw lichaam en als jij dan Clomid neemt waar je je kut van voelt en het helpt ook nog niet, pffff dan zou ik ook sjacherijnig wordne hoor, geef dat maar gewoon aan!

meid, ik hoop toch zo dat het je gauw gaat lukken!

Liefs,
Joan

P.S. Heb je nog vakantieplannen?

Hoi Molly,

Wat balen zeg!!! Ook ik vind het raar dat je een korte cyclus hebt gehad. Maar ik weet niet precies hoe clomid werkt.... Dus daar kan ik je niet mee helpen.

Voor de rest sluit ik me bij Joan aan, gewoon met de gyn overleggen en beslissen wat jij wilt en je niet laten afschepen. Wel goed dat je al maandag terecht kan. Hoef je niet een maand over te slaan.

Misschien is de volgende keer met 100mg wel raak!!! Ik hoop het zo.

Veel liefs Claudy

Hoi Joan,

Hoe gaat het met je meid? Kun je het allemaal al bevatten meid!! Ik vind het zooo super voor jullie!

Ik ben door de vorige gyn met 3 kuren clomid naar huis gestuurt en zoek het maar uit...ik moest middels mijn temp zelf bijhouden of de clomid aansloeg,,,niet dus!! Ik mocht pas na die 3e kuur terugkomen met het advies gedurende de eerste cycles met clomid veilig te vrijen i.v.m kans op meerlingen....want, zo vertelde hij dat lijkt leuk, maar dat is het niet!! Zooo stom en lomp dat zeg je toch niet al krijg je er 6 je wilt het toch heel graag en dan wil je zoiets al helemaal niet horen!! Ik had dus helemaal geen goed gevoel bij die man, dus heb ik gebeld voor een ander en of ik eerder heen kon...toen zij ze ik verwijs je door naar een fertiliteitsarts een hele prettige man...en nu kan ik er maandag dus heen! Ik hoop dat deze mij onder controle houd en dat ik dan wat meer in de gaten word gehouden of het allemaal wel aanslaat, want ik vertik het om die clomid te slikken als het niet helpt!! Dus maandag al heen echt fijn!! Voel mij niet eens rot hoor, dat ik ongi ben geworden, want ik wis wel dat de clomid zijn werk niet had gedaan....wel heel veel geklust pffff weer voor jan *** maar ja niks aan te doen (wel fijn evengoed maar zoooo vaak...)

Wij hebben geen vakantieplannen, want wij gaan klussen...in ons huis! We krijgen een nieuwe vloer en meubels, dus dat is wel weer een leuk vooruitzicht en ff je gedachten op wat anders!!

Had jij trouwens ongi pijn tijdens je ongi na gebruik clomid?? Normaal voel ik altijd wel dat ik ongi word en ook tijdens mijn ongi heb ik last, maar nu en de vorige x helemaal niks!!!

Sloeg de clomid bij jou nou wel aan met 50mg of ook niet??

Meissie, ik vind het erg leuk dat je nog ff wat van je laat lezen!!

Liefs moi xxxx

Hoi Moi,

Wat een rare gyn zeg. Die van ons zei gewoon dat je zowiezo met clomid meer kans hebt op meerlingen, maar.... niet echt schokkend hoor, ongeveer 7% van de vrouwen die clomid gebruiken krijgt een tweeling, dus das wel wat verhoogd maar op zich toch niet dramatisch ofzo, ik zou het helemaal niet erg vinden!
Komt ook nog bij dat het vaak zo is dat vrouwen die wat ouder zijn clomid gebruiken en als je ouder bent je ook meer kans hebt op meerlingen!

Wel goed dat je een nwe hebt gevraagd hoor, je hebt groot gelijk, het is jouw lichaam en je hebt al stress genoeg, daar kun je geen zorgen over een gyn. bij gebruiken.

Bij mij is de 50mg wel direct aangeslagen. Ik had keurig een temp. verhoging rond dag 20 en ongi rond dag 30/31 dus dat is prima. Na gebruik van de clomid zagen mijn eileiders en baarmoeder er ook weer goed uit, dus het kan wel hoor meid, geef de moed niet op.

Ongipijn bij de clomid viel wel mee, moet wel zeggen dat het na de clomid, dus bij mijn eigen goede cyclus wel meer pijn deed enzo, en ook langer duurde.

Wij kunnen het soms nog niet echt bevateen hoor dat ik echt zwanger ben, is nu ongeveer 7 weken en vorige week hebben we een echo gehad. Zag nog niks, maar wel vruchtzakje en de gyn. zei dat ik beslist zwanger ben, toch fijn hoor die bevestiging, volgende week gaan we weer heen, met een beetje geluk kunnen we dan het hartje zien, dus ben wel zenuwachtig.
Ondertussen voel ik me echt slecht, misselijk, buikpijn en vreselijk moe. Heb het daarom ook al op mijn werk verteld want kan het gewoon geen 8 uur volhouden, begin dus iets later, eerst effe rustig op gang komen, rustig wat eten en 's middags rond een uur of 3 is het gewoon op. Dan wil ik het liefst liggen, ga ik dus naar huis, en dan lekker eerst een uur op de bank voor ik eens met het eten bezig ga. Vanavond ook al weer bijna een uur geslapen, maar........... ik heb het er voor over hoor, als ik een gezond kindje krijg vind ik het allemaal prima, schijnbaar wordt het na de 12e week allemaal beter, dusssss.....nog 5.5 week, pfffff!

Meid laat je weten hoe het allemaal gegaan is bij de gyn? Hoop voor je dat het allemaal ook aanslaat enne.... klussen doe je nooit voor niks he (hihihi). Geniet er nog maar van. Ik moet er op het moment echt niet aan denken.....(hihihi).

Ik ga zo weer naar mijn bedje.
Liefs,
Joan

Hoi Moi, vervelend nieuws heb je zeg. Als je clomid moet slikken (al die hormonen) hoop je natuurlijk ook dat het helpt. IK begrijp dat je tijdens je clomid gebruik niet onder controle stond? Maken ze dan geen echo om te kijken hoe het ervoor staat. Daarmee kunnen ze zien of je wel of geen eisprong hebt. NOu ja in ieder geval veel succes maandag en laat effe horen hoe het was.

Liefs Molly.

Terug
Bovenaan