Weer ontzettend misselijk! Help!

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik ben nu twee maanden zwanger van de tweede en weer ontzettend misselijk. Is er ondertussen al een middel/ medicijn op de markt? Ik eet de hele dag beetjes, dat helpt een beetje, maar het blijft weer PET. Graag tips
Groetjes

Hoi,

Een vriendin van mij is ook erg misselijk geweest in het begin van de zwangerschap. Van de HA kreeg ze zetpillen, maar die hielpen maar matig. Op kruidenbasis is er het middel Nux Vomica van dokter Vogel. Het schijnt heel goed te helpen bij zwangerschapsmisselijkheid. Het is te verkrijgen via de natuurwinkel. Je kunt het ook proberen via de DA of de apotheek. Lees wel even goed de gebruiksaanwijzing! Soms word het eerst erger, dan moet je de dosis minderen. Mijn vriendin heeft het ook gebruikt, en was er matig tevreden over. Het ging iets beter toen ze het ging gebruiken.

Succes, en sterkte!
Groetjes, Kat

Hoi Marike,
Ik heb 11 weken in de ziektewet gezeten vanwege mijn misselijkheid. ik ben nu 19 weken en 2 dagen en heb er nog steeds last van, maar hoef ik ieder geval niet meer over te geven. Ik ben bij de huisarts geweest en heb meerdere weken emesafene gebruikt. Dit zijn zetpillen tegen misselijkheid en hebben me redelijk geholpen. En verder inderdaad kleine porties eten, minstens elk uur iets. Ik voel in ieder geval helemaal met je mee, ik heb mijn eerste baby nog niet en ben nu al bang voor als ik ooit een tweede zou willen, want ik heb echt afgezien. De vk zei tegen mij een beetje misselijkheid moet je er maar bij nemen, maar het was echt meer dan een beetje misselijkheid.
Veel succes !
Birgit

Dank jullie wel. Ik ga het zeker in huis halen. Daarbij heb ik mijn vriendin die huisarts is gebeld. Zij zei dat veel Nederlandse verloskundigen en huisartsen zeggen dat misselijkheid er bij hoort en niet verder helpen. Er schijnt wel degelijk een middel te zijn dat helpt. Ik krijg het recept morgen over de post en zal dan doorgeven hoe het heet. Het is veelvuldig gecontroleerd en is niet schadelijk voor het kind. In Belgie en Amerika wordt het veel gebruikt. In Nederland moet je blijkbaar misselijk zijn, veel pijn hebben bij een bevalling en 1 jaar borstvoeding geven. Ik snap er niet veel van en ga nu mijn eigen weg.

Groetjes en sterkte. (ik weet hoe erg het kan zijn)

he meis,

komt mij heel bekend voor, bij mijn zwangerschappen, heb ik last gehad van hyperemesis gravidarum, 9 maand heel erg ziek, ik ben met de eerste 13 keer in het ziekenhuis aan het infuus gelegen!! bij de tweede de eerste 3 maand ziekenhuis in en uit, toen nog een maand thuis aan het infuus, vanaf de 4 de maand was ik wel heel erg misselijk, maar hoefde niet meer over te geven, als we weggingen ging ik in een rolstoel, ik had niets geen kracht meer! kon mij zelf niet eens douchen!! helaas hielp bij mij geen   enkel medicijn! ik heb ook emasefene(?) gehad. ik gaf elk half uur over.

toch willen we voor een derde, omdat ik nu een nieuwe man heb (mijn eerste man en vader van mijn kids is verongelukt) willen we samen zo heel graag een kindje!!
maar het zal voor ons niet meevallen!!
mijn kids zijn nu 6 en bijna 5 dus ik kan nu beter oppas regelen!

ik ben te vinden op het forum zwanger worden
sterkte!!! ik weet hoe je je voelt!
liefs Tamara

Ook ik ben ontzettend misselijk (geweest). Sinds gisteren gebruik ik emesafene en dat maakt het een stuk dragelijker voor mij. De misselijkheid is er nog steeds, maar ik hoef niet meer over te geven. Tenminste nog niet, heel soms moet ik nog kokhalzen, maar ik kan het dan nog inhouden. Als ik rustig aan doe gaat het ook beter dan dat ik heel druk ben op mijn werk. Daarom doe ik nu lekker rustig aan :)
Ik hoop dat je iets vind dat voor jou werkt!

Liefs monique

oja, ik heb de zetpillen. Dit omdat ik zo vaak moest overgeven en dat ik daardoor geen tabletten door kon slikken, dan kwam het er toch gelijk weer uit.

Dank jullie wel,
Ik gebruik nu ook Emesafene en het maakt de dag draagelijker. Ik verbaas me er over dat zo weinig mensen weten dat ze dit middel kunnen gebruiken. Om mij heen zijn er zo drie mensen die zeiden, 'Dat had ik ook wel willen hebben!"   Nou ja, succes er allemaal mee. Weten jullie hoelang dit middel gebruikt kan worden?

Bedankt voor jullie steun en info!

Terug
Bovenaan