Weer op CB geweest

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen ben ik weer op het CB geweest om te wegen.
(voor degenen die het nog niet weten: Hannah groeide erg langzaam en heb uiteindelijk een maand geleden de hulp van een lactatiekundige ingeschakeld nadat het CB echt wilde dat ik ging bijvoeden met fv, ik ga nu elke twee weken wegen om de groei in de gaten de houden).

Hannah is nu 5015 gram en 59,5 cm, dus weer 295 gram erbij in twee weken en ook 1 cm erbij. Het gaat dus goed nu!
Sinds een paar dagen hebben we ook eindelijk ons oude ritme weer terug (ongeveer een maand lang was het ritme een zooitje, zat weer op 7-8 voedingen ook weer nachtvoedingen). Nu weer 6 voedingen per dag en de nachten slaapt ze weer door (heerlijk!).

Hoewel ze soms al weer neigt naar 5 voedingen (dit deed ze vanaf 3 maanden ook al af en toe), blijven we nog eventjes op 6 zitten. Het gaat nu goed met de groei, dat moeten we even vol proberen te houden...ik ben bang dat als ik naar 5 ga dat ze dan weer terugzakt in haar oude groeipatroon.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Wat fijn dat ze nu wel zo goed groeit!!
Iris groeide juist te hard en die doet het nu gelukkig wat rustiger aan.
Lastig he met die voedingen.

Wat fijn voor jullie dat het weer goed/beter gaat, geniet er maar lekker van! Vooral de nachten, fijn is dat hé, als ze door slapen (mama heeft ook nachtrust nodig) Ik geef flesvoeding, sinds gisteren hebben we de 23:00 fles laten vallen en heeft ze doorgeslapen van 22:00 tot 7:00, echt fijn!
Borstvoeding werkt tuurlijk anders, ik moet toegeven dat het niet bij mij pastte (ik heb 8 dagenbv gegeven) Ik ben niet flexibel genoeg (ik werk er aan) Maar bv blijft heel bijzonder,

x Esther (Isis 29-11-06)

Hoi Karoline!

Wat mooi en wat goed dat ze nou weer goed is gegroeit!
Ben je vast weer een stuk geruster nu! En fijn dat het zonder kv toch weer goed gekomen is!

Groetjes Tinymama

Wat goed joh! Super! je zal wel opgelucht zijn denk ik.
Wees maar trots op jezelf want het is je toch maar mooi gelukt, tegen alle adviezen van het cb in.

Heerlijk he! Fijn dat ze zo goed groeit en bijkomt nu! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als dat niet zo is (hebben wij de eerste weken ook gehad..)
Geniet maar lekker van je nachtrust, want dat is zoooo veel waard!!! Als je een goede nachtrust heb kan je gewoon 10 keer zoveel hebben merk ik bij mezelf...

Nee, ik geef nog steeds alleen borstvoeding.
We hebben een aantal weken weer op 7-8 voedingen gezeten waarvan 1-2 nachtvoedingen. Ik bied nu altijd ook de 2e borst aan, ook als ze na de 1e tevreden lijkt (ze was altijd tevreden na de 1e, dus bood ik de 2e niet meer aan, maar hier blijkt ze ook gewoon nog meer uit te drinken, dus ze drinkt nu ook meer per keer).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan