Weer opnieuw nachtvoeding

<p>Mijn dochtertje van nu 12 weken sliep even geleden nog netjes elke keer tot 6.00 of 7.00.. heel soms was het nog eens 5.00.</p><p>Maar we zijn deze week een midweek naar centerparcs geweest en daar was ze alle 4 de nachten rond 4.00 of eerder al wakker voor de eerste voeding. </p><p>Nu zal dat wel komen door de andere omgeving, ander bed, veel prikkels overdag, enz. Ik dacht nog dat ze een te kleine luier had voor de nacht dus dat ook nog 2x uitgeprobeerd maar hielp niks. </p><p>Eerste nachtje nu thuis en ze meldt zich nog voor 3.00u. Ze had nu wel net gepoept, maar toch..  </p><p>Ik had gehoopt nu een maal thuis dat ze wel weer iets beter zou gaan slapen. Is dit herkenbaar voor iemand en hebben jullie tips hoe ze weer terug in het oude ritme kan komen? Heb nog maar 1 weekje vrij en moet daarna weer werken. Ik hoop echt dat de nachtvoeding dan niet meer nodig is.. ?</p>

Geen tip Maar helaas hoort het erbij. Mijn kleine man kwam tussen 4 en 4:30 en komt nu ook een week rond 2:30.. Ik moet over 2 weken weer werken hoop dan ook dat t veranderd is ?

Tja ik kan ook niks anders zeggen dat het erbij hoort. 
Zo denk je dat ze een ritme te pakken hebben en van de een op de andere dag veranderd deze weer.
Het zou natuurlijk fijn zijn als je gaat werken dat ze der oude ritme weer terug heeft maar houd er ook rekening mee dat dit nog wel even kan duren.

Misschien is het een sprongetje? Hoe laat geef je de laatste fles, misschien die iets later dan en dan de nachtfles wat proberen te rekken als t lukt?

Ohh dochterlief is bijna 11 mnd en tis zoooo wisselend.. sprongen en tanden kunnen alles omgooien. Volgens mij is er weinig aan te doen..

Één tip.... wen er maar aan ;)
Dat je kindje eenmaal doorslaapt, betekend niet dat ze dat altijd blijven doen! Het hele eerste jaar bestaat uit periodes van wel/niet doorslapen. Toch weer een nachtvoeding nodig, bang in het donker, speentjes kwijt, ziek zijn, verlatingsangst etc... je krijgt er allemaal nog mee te maken! 
Mijn dochter sliep ook even door toen ze 8 weken was. Een paar weken later niet meer en dat hield aan tot ze 9 maanden was. En dan alsnog werd ze tot ze 15 maanden was geregeld nog wakker s nachts. Nu is ze bijna 2 jaar en nu pas slaapt ze sinds een paar maanden écht altijd door (ziek zijn uitgezonderd) 
Ik hoop voor je dat je kindje gauw weer doorslaapt, maar het is niet gek dat ze dat het nog niet elke nacht doet! Ze is nog zoooo klein. Welkom in het leven als mama :) 

[quote quote=10245140]Misschien is het een sprongetje? Hoe laat geef je de laatste fles, misschien die iets later dan en dan de nachtfles wat proberen te rekken als t lukt?[/quote]
Sprongetje komt er bijna ook weer aan. Ben benieuwd wat dat weer zal brengen haha.
Laatste fles is heel wisselend. Ik probeer het rond 21.00 maar is soms ook al eerder. Laat op de avond slaapt ze meestal wel al dus dan maak ik haar liever niet wakker. 

Misschien toch wakker maken of een droomvoeding geven? Wij doen het altijd wel (hij slaapt overigens niet door hoor, nog maar 9 weken) en na de fles slaapt hij zo weer in. 21 uur is best vroeg, misschien kun je een beetje clusteren, 20 uur en 22.30 of 23.00 proberen en dan kijken wat het wordt. Maar misschien is het ook even kwestie van weer afwachten en komt het ineens volgende week weer. Maar snap met werken dat je het liever anders hebt... ben benieuwd wat die van ons gaat doen, nog 4 weken tot ik weer werk :D

Terug
Bovenaan