Weer opnieuw voorstellen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!!

Ik ben hier lang niet geweest, dus ik zal me weer even opnieuw voorstellen: ik ben dus Kim, 26 jaar en al twee jaar lang bezig om zwanger te worden. In die 2 jaar nooit een keer zwanger geweest. Ik ben hier een tijdje weggeweest om wat rustiger aan te doen, maar ook dat heeft niet geholpen. Dat zullen jullie vast ook wel herkennen; de mensen die ervan af weten dat we zwanger willen worden, hebben genoeg adviezen: rustig aan doen, er niet teveel mee bezig zijn, het komt vanzelf enz. Maar blijkbaar is dat het ook niet. Ik ben bij de gynaecoloog geweest voor alle onderzoeken; fertiliteitsonderzoek met HSG en nu nog 1 keer de samenlevingstest. Er schijnt met ons beiden niks mis te zijn. Dat is  natuurlijk heel fijn, maar toch vind ik het raar dat je dan in 2 jaar niet 1 keer zwanger bent geweest.  Zijn er meer die  hetzelfdehebben???

Eigenlijk wil ik heel graag beginnen met IUI, maar als  er niks aan de hand is, heeft het ziekenhuis  zoiets van: wacht maar 3 jaar (nu dus nog 1 jaar)..... Misschien ga ik over een poosje wel naar een kliniek (even kijken of dat wel vergoed wordt natuurlijk), maar in het ziekenhuis hebben  ze geen haast......

Nou dit was het wel weer even! Hopelijk  heb ik hier lotgenoten en anders misschien iemand die me raad kan geven. Het heeft me in ieder geval opgelucht om  mijn verhaal weer eens te vertellen.    
groetjes van mij

Wij zijn al dik 3 jaar bezig en ook nog nooit zwanger geweest. Ook bij ons zijn er geen redenen gevonden. We zijn zoals dat heet onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
Wij zitten nu 6 maanden in de medische molen en hebben alle onderzoeken gehad. Vorige maand zouden we beginnen met IUI, maar mijn eisprong viel in het weekend en we zaten met 5 mei. En dan doen ze in ons ziekenhuis geen IUI. Belachelijk maar goed!!
Morgen moet ik weer heen voor de eerste follikelmeting voor de IUI. Dus we hopen heel erg dat de eisprong deze maand niet weer in het weekend valt.

Hoi, ik ben nieuw hier op deze site, maar toch wil ik even reageren. Wij zijn al ruim 4 jaar bezig om kinderen te mogen krijgen maar bij ons lukt het ook niet. Ik heb al IUI gehad en vorig jaar zou er bij ons IVF gedaan worden. Omdat ik geen eisprong had, nadat ik gespoten had, is die poging afgeblazen. Bij zou een oorzaak kunnen zijn dat ik vervroegd in de overgang zou kunnen zijn, maar dat wisten ze nog niet zeker  Nu ben ik in een ander ziekenhuis terecht gekomen voor een second opion en daar zeggen ze dus ook dat ze nog een keer IVF gaan proberen. Als daar weer uitkomt dat ik weer geen eisprong heb dan stoppen ze helemaal.

Wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen ga vooral door zo en vraag anders of je in een ander ziekenhuis terecht kan.

Veel succus Claudia 27 jaar

Hoi Kkimmm,

Da's inderdaad even geleden dat ik jou naam hier zag! Maar nog wel een bekende naam hierzo, tenminste voor mij!   Wat goed van je dat je even afstand hebt genomen van dit forum! Ik schrijf zelf ook niet meer zo veel, lees wel altijd alles. De puf is er gewoon een beetje uit aan het gaan.

Wij zijn inmiddels ook al ruim 2 jaar verder, ik weet nog dat ik vol verwachting mee begon te schrijven op het 'zwanger worden' forum! Poging 1......spannend.....poging 2.... weer nix en nu ruim 2 jaar verder nog nix helaas! Inmiddels is bijna iedereen van dat forum bevallen of zelfs zwanger van de tweede.
Het doet me wel goed (sorry voor jullie natuurlijk) dat ik niet de enige ben! Er zijn er echt een hele boel bij wie het niet zo vanzelf gaat. De polikliniek zit er helaas vol mee.

Wat gek dat ze er bij jou in het ziekenhuis niet zo hard aan trekken?!
Twee jaar proberen is toch lang genoeg frustrerend geweest!!!
Ook bij ons is geen oorzaak gevonden voor het niet zwanger kunnen worden, alleen endometriose bij mij, maar die zat ook niet in de weg volgens de dr.
Inmiddels hebben we de 5e IUI poging achter de rug en mogen we in de vakantie jul/aug met ivf beginnen. Weet dat dat ook niet alles is en zwaar word maar het is voor een heel goed doel.
Probeer anders inderdaad eens een fertiliteitskliniek of een second opinion in een ander ziekenhuis. Soms helpt het om je frustraties eens flink te uiten bij de artsen, misschien dat ze er dan vaart achter zetten.
Kan me heel goed voorstellen dat dit erg vervelend is voor jou!

Heel veel sucses,
Liefs Anne

Terug
Bovenaan