weer opnieuw zwanger na 2 miskramen

A

Anoniem

Guest
heey

ik had een vraagje en hoop dat er iemand mij begrijpt
ik ben nu weer zwanger is nog wel heel vroeg maar ik heb al 2 keer een miskraam gehad
en ben nu weer zo bang als ik maar iets voel of naar de wc moet
dan denk ik al als er maar geen bloed bij zit
ben eg bang wil er wel van kunnen genieten maar heb al 2x me hoofdgestoten
en als je met mensen wilt praten snappen ze je niet
weet nu niet wat ik moet doen probeer positief te blijven maar is wel heel moeilijk
ben nu zelf ook heel erg moe misselijk en weinig eetlust en kan maar weing hebben
en vooral dat ik er niet tegen kan dat mensen je niet kunnen begrijpen

liefs

Hé meid,

Kan me je spanning goed voorstellen. Ik heb 1 miskraam gehad voor mijn huidige zwangerschap, en vond de eerste weken al superspannend. Zelfs nu, na 23 weken, slaat de angst nog wel eens toe.
Bij het plassen inderdaad iedere keer de angst om weer bloed te verliezen. Ik schrok me dan ook wezenloos toen dit in wk 7 gebeurde. Ik zat in het vliegtuig en wilde maar één ding: eruit, en wel direct! Gelukkig stopte dit na 2 dagen.
Vanwege de 1e miskraam en het bloedverlies kwam ik bij mijn verloskundige in aanmerking voor een vroege echo, deze is gemaakt met 8 weken.

Heb je al contact gehad met een verloskundige en je verhaal uitgelegd? Bij mij werkte het zo geruststellend om het hartje te zien kloppen op de echo. Als je bij 7 a 8 weken een kloppend hartje hebt, is het risico op een miskraam in de eerste 12 weken alweer iets kleiner.

Sterkte! Groet Vonni

hoii

ik snap heel erg goed wat je bedoelt... ik heb zelf ook 2 miskramen gehad, waarvan de laatste een missed abortion. op het moment ben ik 9w4d zwanger. we waren heel erg blij dat we weer zwanger waren. maar mijn zenuwen overheersde... ik ging zoals jij ook beschrijft bij elk dingetje naar de  toilet om te kijken. ik ging zelf veel vaker naar de toilet dan dat ik moest. en toen tot mijn grote schrik.... jahoor.. bloedverlies.. de tranen rolde over mijn wangen, meteen 'hysterisch' mijn moeder op gebeld. ik bleef maar vragen waarom het ons niet is gegunt. de volgende dag had ik de verloskundige gebeld dat ik bloedverlies heb gehad. ze zorgde meteen voor een afspraak voor een echo. ik was toen 6,5 week. ik viel bijna om van de zenuwen en had jammer genoeg ook nog een niemand die met me mee kon. maar wonder boven wonder! ik zag voor het eerst een kloppend hartje!! ik was zo blij dat ik een paar traantjes om blijdschap liet. afgelopen maandag moest ik weer voor controle en het vruchtje is goed gegroeid en het hartje klopt nog mooi. ik ben nog steeds heel erg bang dat het toch nog mis gaat. hoevaak er ook word gezegd dat als het hartje klopt dat de kans op een miskraam kleiner is geworden... pas als het kindje gezond word geboren dan ben ik pas opgelucht. ik probeer wel te genieten, maar het blijft erg moeilijk. gewoon omdat je weet hoe makkelijk de natuur kan bepalen wat het lot van de kleine word...
ik krijg nog al vaak te horen van 'je weet tenminste dat je zwanger kan worden' en 'misselijkheid is een goed teken' en nog meer van dat soort 'goed bedoelde' opmerkingen maar het zegt jammer genoeg  helemaal niks.. dan denk ik bij mezelf, vorige keer was ik ook zo erg misselijk en ging het ook fout. en dat je zwanger kan worden hoeft niet te betekenen dat je een kindje krijgt. om mij heen worden kleintjes geboren en zijn er zwangere waarbij het hartstikke goed gaat (ze zijn al verder in de zwangerschap), dan blijf ik toch steeds jaloers en denk ik waarom ik niet. ik denk er ook vaak aan dat als de vorige keer goed was gegaan dan had ik nu 20 weken geweest (ben weer snel zwanger geworden). ik weet wel dat ik niet zo moet denken maar misschien zijn het ook wel de hormonen.
de zenuwen zullen in ieder geval blijven tot op de dag dat de kleine gezond in  onze armen ligt.

sorry dat het zo een lang verhaal is geworden...
ik begrijp je heel goed en hoop echt voor je dat net als bij mij dat er een beter vooruitzicht zal zijn.

heel veel liefs

hoi hoi ]

het is net of ik mijn verhaal lees bij je ...
ik heb ook 2 miskramen gehad.. en nu derde keer weer zwanger en pas bij de 20 weken echo begon ik me wat zekerder te voelen .... houd moed hoor want het kan goed gaan ik ben nu 32 weken ......maar snap goed dat je gevoelens in de frut zitten ik had ook telkens als ik naar de toilet ging zenuwen bang om weer bloed te zien....

hou vol hoor ....en vertrouw in je lichaam

doei doei dikke knuffel bloem

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wel in mijn directe omgeving gezien. Mijn nicht had 2 miskramen voor ze zwanger werd van haar oudste zoon.

Als er voor je eerdere miskramen geen medische reden is gevonden, dan heb je 'gewoon' 2 keer heel erg pech gehad. Dan heb je in feite niet meer kans op een miskraam dan een andere vrouw. Alleen houd je er veel meer rekening mee omdat je het al twee keer hebt meegemaakt.

Ik hoop echt voor je dat deze keer wel goed gaat. Mijn nicht heeft inmiddels 3 gezonde kinderen en geen miskramen meer gehad. Ik hoop dat dit je hoop en moed geeft dat het bij jou ook goed kan gaan. Laat je in elk geval goed begeleiden.

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wel in mijn directe omgeving gezien. Mijn nicht had 2 miskramen voor ze zwanger werd van haar oudste zoon.

Als er voor je eerdere miskramen geen medische reden is gevonden, dan heb je 'gewoon' 2 keer heel erg pech gehad. Dan heb je in feite niet meer kans op een miskraam dan een andere vrouw. Alleen houd je er veel meer rekening mee omdat je het al twee keer hebt meegemaakt.

Ik hoop echt voor je dat deze keer wel goed gaat. Mijn nicht heeft inmiddels 3 gezonde kinderen en geen miskramen meer gehad. Ik hoop dat dit je hoop en moed geeft dat het bij jou ook goed kan gaan. Laat je in elk geval goed begeleiden.

hoi meiden

bedankt voor jullie reactie
tog fijn dat er mensen zijn wie je begrijpen
ik had al de verloskundige gebeld en de gynecoloog
ze wouden een inwendige echo doen maar neej dit keer niet
het staat dan nog niet vast of alles goed is want de vorige keer heb ik
ook inwendige echos gehad en toen was alles goed en zelfs het hartje klopte
maar tog ging het helaas mis
dus ik wacht nu liever hoe spannend het ook is
over 2 weken moet ik bij verloskundige zijn en probeert ze een echo temaken
ik hoop dat alles goed blijft gaan en geen bloeding krijg
ben eg doodsbang

xxxx

Ik kan er niet echt over mee praten. Weet alleen dat ik (eerste zwangerschap, geen miskraam ooit gehad) ook om de haverklap keek of het nog wel goed zat. Maar kan me wel iets bij voorstellen dat als het 2 keer fout is gegaan, dat je de derde keer alleen maar meer in de zenuwen zit.

Ze zeggen wel eens... drie keer is scheepsrecht!!! Wil je veel sterkte en alle geluk toewensen...

Liefs Rixt

Terug
Bovenaan