Weer reflux :-(

Hoi dames,

Helaas heeft mijn lieve schatje Finn ook reflux.
We herkennen het zo goed van onze oudste zon Roan.
Het is echt zo zielig, op dit moment heeft Finn vooral in de avond en nacht last.
Hij krijst het werkelijk uit van de pijn, is constant aan het slikken, tong uit steken, boeren, overstrekken, verslikken, niet slapen, vaak willen eten.
Pfff, had zo gehoopt dat dit Finn gespaard zou blijven.
Vandaag de huisarts gebeld, helaas kunnen we daar pas vrijdag terecht.
Hoop wel dat we dan gelijk medicijnen krijgen want dit is voor Finn (en ons) niet te doen.
We hebben zijn bedje al schuin staan en geven Nutriton (johannes broodpitmeel) voor de voedingen.
Verder houden we hem veel rechtop, dan kan het maagzuur niet zo makkelijk terugstromen.

Sorry moest even mijn verhaal kwijt.

Liefs Danielle

hoi danielle,

wat balen zeg dat Finn er ook last van heeft!
dat is zo zielig en je kunt zo weinig doen. jammer dat je niet meteen terecht kon bij jullie huisarts.
ik wilde je wat tips geven maar die hebben jullie al geprobeerd.
dit is slopend voor jullie ik hoop dat Finn vrijdag medicatie krijgt!

succes met jullie uk

groetjes dion

Hey Danielle,

Wat ontzettend vervelend!
Als ik dit zo lees denk ik dat onze Lars dit ook heeft :-(
Dacht eerst dat het spugen wel normaal was, maar het wordt nu zoveel, ook vooral in de avond. Mijn vriend is vannacht tot 02:00 met hem bezig geweest, zo zielig.
Maar de kenmerken die jij hierboven noemt, heeft hij allemaal last van, behalve het uitkrijsen van de pijn dat doet hij niet. Hij huilt wel, maar als we hem troosten dan is het goed. Maarja om een paar uur met hem in je armen te lopen is natuurlijk ook slopend.
Johannes broodpitmeel heb ik nog niet geprobeerd, waar kan je dat kopen en hoe weet je hoe je dat moet gebruiken? En mag je dat zomaar gebruiken zonder advies van een arts?
Sorry voor al mijn vragen, maar als ik jouw verhaal zo lees dan maak ik me toch een beetje zorgen en aangezien jij (helaas) de ervaring al hebt, hoop ik dat je me advies kan geven.

Jij in ieder geval heel veel succes met Finn!
Hoop dat je medicijnen krijgt en dat hij er dan vanaf is.

Groetjes Kim

@Dion, dank je wel, hoe is het nu met jou?

@Kim, eigenlijk hebben alle baby's tot ongeveer 6 maanden reflux. Het maagklepje sluit tot die tijd vaak niet goed.
Veel kinderen hebben er geen last van. Maar helaas zijn er een paar die wel (veel) last hebben.
Je hebt reflux en verborgen reflux.
Bij reflux spugen de kids wat Lars dan waarschijnlijk heeft en bij verborgen reflux spugen de kids niet maar hebben ze wel constant voeding/maag zuur wat omhoog komt maar er net niet uit.
Kinderen met reflux spugen vaak ook erg ver (projectiel braken) en kunnen met gemak een meter ver spugen. Dit hoeft overigens niet hoor.
Het is zeker slopend om de hele tijd met een Ukkie op je arm te lopen!

Johannesbroodpitmeel wordt verkocht onder de naam Nutriton, het is van nutricia Nutrilon. Een licht blauw doosje. Straat gewoon bij de babyvoeding bij de kruidvat. Op de doos staat de gebruiksaanwijzing.
Volgens mij geef jij flesvoeding toch? Dan kan je het gewoon in de fles doen.
Bij borstvoeding moet je het vooraf en eventueel na de tijd met een lepeltje geven.

Als je met de klachten van Lars naar een arts gaat zullen ze waarschijnlijk eerst Johannesbroodpitmeel adviseren. Je kan het dus gewoon proberen. Bij ons heeft het Cb het ook weer aangeraden.

Jullie ook succes met Lars en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Ik weet er helaas aardig wat vanaf:-(

Liefs Danielle

Hej Danielle

Wat vervelend voor Finn en voor jullie!
Kan me voorstellen dat het vreselijk is om dat te moeten zien bij zo'n kleintje! En je krijgt zelf ook veel minder rust.
Even een opbeurende knuffel vanaf mijn kant!

Hopelijk gaat het na vrijdag snel beter!

Lfs Esther

Hoi Esther!

Bedankt voor je lieve berichtje, doet me goed!
Het is heel erg naar om je kindje zo te zien, zo hulpeloos ook:-(
Wij hebben nu onze zinnen op vrijdag gezet!

Liefs Danielle

Hoi,

Erg vervelend idd om je kleintje zo te zien, onze dochter was eerst ook erg ontevreden en spuugde ook met een boog. De kraamhulp zei ook gelijk let op reflux, ik in de stress. Maar gelukkig gaat het bij ons met de johannes broodpitmeel en een difrax fles veel beter. Oh ja er zit ook nog venkel thee in de fles. Maar nu is ze eindelijk tevreden maar wij hebben ook nachten op gezeten met een huilende baby, vreselijk! Heel veel sterkte daarmee! Ik hoop dat het bij jullie ook snel beter mag gaan! Erg vervelend voor jullie en Finn.

Hey Danielle,

Bedankt voor je reactie. Geef inderdaad flesvoeding.
Ga zo naar het kruidvat en dan zullen we het eens gaan proberen.
Jullie succes morgen!

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan