Weer regelmatig ongesteld worden

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal,

Ik heb even een vraagje over mijn menstruatie. Op 3 september vorig jaar is mijn zoontje geboren. De hele tijd dat ik hem borstvoeding heb gegeven, ben ik niet meer ongesteld geworden. (Echt super!) Afgelopen pasen was ik het weer voor het eerst (erg leuk met een weekendje weg )
We zijn inmiddels 5-6 weken verder en ik ben het niet meer geweest, heb ook geen voortekenen dat het weer komt. Dit had ik voorheen wel  altijd. Voor mijn zwangerschap was ik het heel regelmatig. 1 week ongesteld, 3 weken niet.

Hoe was het bij jullie. Was het bij jullie ook anders na de zwangerschap?

Begin een beetje te denken dat ik weer zwanger ben, ook gezien het feit dat ik soms weer moe en misselijk ben. Maar we hebben het na de bevalling wel veilig gedaan, maar ja. 100% garantie krijg je nooit. Het kindje is zeker gewenst hoor!

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Groetjes,
Nellepel

Ik zou toch even een testje doen als ik jou was, gewoon om het zeker te
weten! Ik dacht de eerste maanden na de bevalling regelmatig dat ik
weer zwanger was, maar dat was vooral omdat ik het gevoel had dat in
plaats van mijn buikje kwijt te raken dacht dat ik weer dikker werd! Maar goed dat bleek nog gezond zwangerschaps vet te zijn.

Hi Roos,

Ik heb je tip ten harte genomen en heb toch maar even twee testjes (voor de zekerheid)  gekocht. Bij de eerste die ik deed, zag ik een heel licht streepje. Dus de dag erna nog maar een. Die werkte met de aanduiding zwanger/niet zwanger. En ik ben niet zwanger. Mijn lichaam zal nog wel even op gang moeten komen.
Bedankt voor je reactie

Groetjes,
Nellepel

Ik geef nog BV en ben nog niet ongesteld geweest. Erg fijn moet ik zeggen! Ik zal er straks wel weer aan moeten wennen.....

Ik ben 2 weken geleden voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik was toen zo'n 6 weken gestopt met BV. Bij mijn eerste duurde het ook een tijdje voordat het op gang kwam. En de eerste paar keer zat er wel behoorlijk wat variatie in de cyclusduur. Kon zo maar een week of 7 duren.
Nienke

Hihi,

Ik ben tijdens de BV twee keer ongesteld geworden en daarna niet meer. Tja als je zwanger bent word je dat niet meer he :p
Dus over een jaartje ofzo zal ik weer is kijken of er iets van een cyclus te bekennen is hier ;) Na de bevalling en BV van de tweede

Liefs Jen

Hoi,
Ik had erg veel pech. 4 weken na de bevalling was ik alweer ongesteld, ondanks de borstvoeding. Nu ruim 8 maanden later ben ik nog steeds niet regelmatig ongesteld. In mijn geval erg vervelend omdat ik weer zwanger probeer te worden. Zal inderdaad z'n tijd nodig hebben.
Groetjes

Hoi wikkimarie,

Echt heel vervelend dat je lijf nog niet helemaal op gang is, maar je hoeft niet ongesteld te worden om zwanger te worden, daar ben ik een goed voorbeeld van, Ik was net als jij tijdens mn borstvoeding na 6 weken en 4 weken later weer ongesteld, daarna 4 maanden niet, in die laatste maand ben ik zwanger geworden, ondanks dat ik 4 maanden niet ongi was en ook nog borstvoeding gaf.
Misschien moet je een keer met ovulatietesten kijken of je toch een eisprong kan vinden?? en anders een keer langs de gyn??

Liefs Jen

Terug
Bovenaan