weer schemavraagje...

Hi,

Weer even het zoveelste schemavraagje....

Het valt me op dat niemand "ons" schema heeft en vraag me dan ook af of die van ons zo raar is.

Onze zoon (4,5mnd) krijgt 4 flessen van 210+7schepjes. Hij krijgt ze om 0700-1200-1700 en 2200 uur. Op dit moment geven wij nog geen fruit/groente.

Is dit nu echt een raar schema of zijn er meer mensen die het zo doen?

Groetjes
Angelique
 
Hoi!

Ik vind het helemaal geen vreemd schema hoor! Mijn zoontje is 4 maanden is zit op ongeveer hetzelfde schema!

4 flessen van 210 + 7 schepjes: om 07.00 - 11.30 - 15.30 - 19.30

Hij krijgt zijn 2-3-4 flesje wel iets eerder, maar hij kan er echt niet meer dan 4 uur tussenlaten.

Soms ligt hij al om 21.00 in bed, soms pas om 22.30. Dat verschilt nogal eens!

Vandaag ben ik begonnen met groentepap. Hij heeft er een paar lepeltjes van genomen, maar toen hij honger kreeg, ging dit niet snel genoeg. Daarna heeft hij nog een hele fles er achter aan gedronken.

Groetjes,
Sabreintje
(mama van Mathias 18/04/04)
 
Ik vind het ook helemaal niet raar!
Julia (ruim vier maanden) krijgt ook vier flesjes, al sinds ze een week of 12 was. Haar schema is: 08.30 uur - 13.00 - 17.30 en 21.30 uur. Nog geen fruit/ groente, maar ga ik een dezer dagen mee beginnen.

Gr, charlotte
 
Hoi Angelique,

Ideaal toch dat je zoon het met 4 flessen per dag redt! Mijn dochtertje (4 maanden) drinkt per keer niet meer dan 150 cc en heeft dus 6 flessen nodig, waar ze ook nog steeds bijna een uur over doet. Ik zou willen dat bij ons zo'n schema zou lukken! Helemaal niet raar hoor!

Groetjes Jill
 
Volgens mij is die schema helemaal niet raar hoor. Mijn zoontje is nu 8 maanden maar ik kan me nog herinneren dat ik precies dezelfde schema had toen hij nog 4 maanden was (ook met dezelfde tijden). Ik ben pas rond de 5,5 maand begonnen met fruit- en groentehap, eerder ging niet.

Desi mv Duncan
 
Ik heb precies datzelfde schema in gedachte. Alleen is het nog steeds niet zo uitgekomen.
Ik geef wel een beetje fruit tussendoor.
Eerst gaf ik om 23.00 de laatste fles en kon ze rustig door slapen in het weekend tot 9.30 uur. Maar nu ik 22.00 uur de laatste fles doe is ze al om 6 uur wakker. Ik begrijp het niet helemaal meer. Ik vind 5 uur tussen de flessen wel veel. 's ochtend krijgt ze wel 220cc op, maar die andere flessen tussen de 180-200cc per keer.
 
Onze dochter, ruim 4 maanden heeft het volgende schema..
8.00 uur 200ml
10.00 uur fruithapje (half potje)
12.00 uur 200 ml
15.00 uur beetje diksap met water
16.30 uur 200 ml
20.00 uur 210 ml (met 2 schepjes nutrix)

Ze doet het er heerlijk op, ben ook al snel op vier flessen overgestapt omdat ik haar voor de laatste voeding steeds wakker moest maken, voor een half flesje wat met moeite erin ging..
Ik hou wel zelf dit schema aan, want ons meisje zal er niet zo snel zelf om vragen, maar om zelf een beetje regelmaat te hebben hou ik me er redelijk aan..
 
Hai,

Bij mijn eerste zoontje (nu 1,5 jaar oud) had ik ook dat schema en ook die hoeveelheden melk. Ik ben blij te lezen dat dit dus meer voorkomt, want toen voelde ik me ook een vreemde eend in de bijt. Ik kreeg zelfs met regelmaat te horen dat een baby maag niet meer dan 200cc aan zou kunnen en dat ik dus te veel gaf per fles (maar hij had het echt nodig!). Gelukkig heb ik me er niets van aan getrokken en nu is het een super peuter zonder eetproblemen. Dus houd je lekker aan het schema en hoeveelheid die jij goed acht voor je kind. Succes!
 
Terug
Bovenaan