weer slaapproblemen

Nu zitten wij met ons meisje 11 mnd met slaapproblemen

eerst was het badje en fles en bedje en slapen, werd ze na 2 uur overstuur wakker en beneden heel druk waarbij alleen een wandeling hielp.
nu is het anders en helpt de wandeling niet
ze had vannacht verhogign en vandaag overdag ook, poept veel en volgens mij kom er boventandjes door ze heeft alleen beneden 2 tandjes)
Avonds lekker gewandelt, lekker gespeeld en gekropen en daarna rustig genieten in badje.
maar als je haar in bedje legt is het huilen.

Hoe lang je ook vol houdt ze houdt niet op, ze raakt overstuur en is alleen stil als ze tussen het schreeuwen door naar adem hapt. dit houdt ze zo een uur vol en langer. wij helaas niet.

vandaag op moedersdag is het het ergst, hele dag alleen rustig worden in de kinderwagen en voor babytv in de wagen in slaap vallen.

Hoe krijgen we haar rustig? en hoe kan ze weer normaal in slaap vallen? ze krijgt vsm tegen tandjes en nu ook paracetamol tegen de verhoging 38,3
badje met lavendel en we doen haar avonds geen speelgoed meer, ivm prikkels.

ook overdag proberen we haar wel lekker te laten spelen maar de prikkels rustiger te houden, dus niet van hot naar her slepen.
bij haar blijven naast bedje is ook geen optie of op schoot in je armen laten zitten.
als ze beter te pas is slaapt ze overdag gewoon in bedje, we willen ahar ook niet laten wennen aan de wagen of wandelen maar ja je moet toch wat
en het is elke keer anders, dan werkt wandelen wel en dande volgende keer is ze tijdens wandelen in slaap en daarna weer druk en wakker.
ik ben ook samen met haar in ons bed gaan liggen maar dan gaat ze kruipen en staan en niet liggen. dat wil ze echt niet. en bij het wandelen geniet ze zo dat ze steeds later pas gaat slapen tijdens de wandeling.
kindertv en kinderwagen en dan volhouden kiekn of lukt (dat is twents :) ik hoor net dat we gewonnen hebben)
ze gaat wel vaak in slaaphouding liggen maar ze lijkt te druk om in slaap te vallen,

pfff een uitgewandelde mama

he hoi,

Ik moet zeggen dat wij dit probleem niet kennen, Jurjen pit heel lekker. hij huilt alleen als hij zijn koes kwijt is, die erbij, even op de arm, terug in bed, muziekje aan en na 5 minuutjes protesteren weer slapen.

Ik kan je ook weinig nuttigs geven aan tips al mijn kids slapen goed.

sterkte ermee en hoop dat de tanden snel door zijn. ik gebruik trouwens dentinox ook super

groetjes maaike

koes???

dentinox hebben we, en zetpillen werkt ook goed.
Mara is een kindje die hele wisselend is met eten en dutjes en nu ineens dus ook met inslapen.

moet zeggen dat er 4! tanden onderweg zijn, de 4 voortanden dus is ook wel erg lastig voor haar en dat merk je ook bij je oren (mijn oren jeuken ook als ik keelonsteking heb) denk dat ze daarom niet zo wil liggen. Ach het blijft gokken en het is een fase maar elke 2-3 weken een andere fase is vermoeiend.

zie op lijstje dat ze van de avondfles afgaan (zat in cb boekje) nou zij heeft om 20 en 23 uur nog een fles, daarentegen drinkt ze overdag niet want een tuit is alleen leuk om in te bijten, uit drinkpakje maar 8 slokjes en uit beker maar 50ml.

soms wil ik gewoon een kind die om half 8 naar bed gaat en dan de fles krijgt en om half 8 ochtends pas weer komt, dat lijkt me zo fijn

groetjes sabine

wat herkenbaar! Late reactie, maar zie je bericht nu pas.

Keano wordt helemaal hysterisch als ik de kamer verlaat, wanneer dat ook is. Zelfs als ik even naar toilet moet, dus laat ik de deur maar open zodat hij me kan zien.
Overdag slaapt hij zoiezo al slecht, idd ook in de wandelwagen oid.

Savonds is echt een gevecht en ik ben ZO op dat ik (heel slecht misschien) hem bij mij (ben alleen) in bed slapen.
Nu krijg ik vanaf as zondag een nieuwe woning en moet ik mezelf gewoon er weer toe zetten dat hij in zijn eigen bed MOET slapen.
Maar idd als ik hem in zijn bed leg, staat ie binnen 2 seconden op met zijn handjes aan de rand... En dan? Ik kan wel weg gaan, maar hij weet nog niet hoe hij zichzelf zachtjes kan laten vallen in bed. Dat betekent dus dat hij helemaal overstuur is als ik hem alleen laat.

Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen.
Ik wil gewoon dat hij slaapt uiterlijk 1900 uur en dat hij dan een x wakker wordt maakt niet uit, maar deze eeuwige strijd trek ik niet meer...

Liefs een moeder die HELEMAAL op is...

Marieke

och marieke toch

hier was het een paar weken goed met inslapen, vanavond is het weer mis, komen weer tandjes door dus overdag veel slapen, spuitluiers en kauwen op eigen vingers en dus ook slecht inslapen avonds

mar als je mijn stukje over doorslapen leest (paar items hierboven) zie je dat we er nog lang niet zijn maar dat ik echt ga doorzetten.
ze krijgt zo een paracetamoll en dan weer bedje in, dentinox heeft ze al gehad.

baal nu wel, wil ik doorzetten en echt volhouden enzo dan komen de tandjes weer, overmacht grrr

wel als tip, hem om de 5 a 10 minuten neerleggen met speentje en knuffel (koes ;-)) zeggen dat het slaaptijd is en dan weglopen, en dat volhouden. Bij Supernanny is het ook een paar avonden slopend voordat het gaat werken. Mara snapt nu ook beter dat het slaaptijd is, maar ja tis nu half tien en ze zit vrolijik babbelend in de kinderwagen al kauwend op de vingers

nu tijd voor een nieuwe poging, succes marieke
enne bij sommige culturen is het heeeel normaal dat hij bij je slaapt hoor, maar hoe slaap jij en je partner dan? bedje naast je op de kamer optie? kijk wat je belangrijker vindt, je kan beginnen met eerst leren inslapen en daarna pas het alleen leren slapen? ga niet van jezelf alles in 1 verwachten hoor. ok ik heb mijn kind laten wennen aan nachtvoedingen, nou en? ik los het zelf weer op en verder ben ik toch echt wel een goede moeder. Zeker als je op bent moet je niet de onzekerheid laten opkomen hoor
succes

Terug
Bovenaan