WEER SPUGEN EN VOORAL BOEREN

Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik gebruik al heel lang Nutriton voor het spugen en dat ging altijd super. Tijs is nu bijna 5 maanden en krijgt 4 flessen van 210cc. Hij doet het hier altijd goed op maar nu sinds een paar dagen moet hij weer veel boeren laten en daarbij komt dan de voeding weer omhoog. Ik doe altijd 4 schepjes in de voeding, nu af en toe 5 maar nog blijft hij boeren. Vooral als hij plat heeft gelegen en ik hem dan weer omhoog pak moet hij boeren en spugen.
Weet iemand waar dit aan liggen?? Ik vind het zo raar dat hij er eerst nooit last van had en nu ineens weer wel.

gr. Daan en Tijs

Hoi,
Drinkt hij misschien onrustiger dan kan het natuurlijk zijn dat hij wat meer lucht binnen krijgt en daardoor wat meer gaat boeren en dat er dan melk mee komt.
Op een fles van 210  cc is dan 4 schepjes niet een beetje weinig, ik doe 180cc voeding maken met 6 schepjes...

groetjes Kim.

hoi hoi,

Kan het soms zijn dat je een te kleine speen gebruikt? Klinkt raar, maar als je een te kleine speen gebruikt en je zoontje dus heel hard moet zuigen, dan kunnen ze erg veel lucht mee zuigen en dan gaan boeren en dus ook spugen. Misschien is het dan beter om over te stappen naar een iets grotere speen.
Het lijkt mij pima om 4 schepjes Nutriton door de voedding te doen. Mijn zoontje is nu net 3 maandne en krijgt 5 flessen van 180 water en hier doe ik 2 grote schepjes doorheen. Hij is nog te jong om een Medium speen te gebruiken dus ik maak de voeding precies zo dat hij het nog net kan met een Small speentje.

Als dit bovenstaande niet het probleem is dan zou ik als ik jou was even het cb bellen. Daar zijn ze voor! Ik zou het anders ook niet weten. Is inderdaad erg vervelend als hij het juist zo goed deed wb. spugen.

Groetjes en succes, Misja, mama van Thijmen ( 3jr) en Marten ( 13 weken)

Misschien zijn 4 schepjes toch wat weinig, Tieme krijgt in een fles van 150 water + 5 schepjes voeding 4 schepjes nutriton en dat gaat prima.

Misja je zegt dat jij 2 grote schepjes nutriton in de fles doet maar dat komt ongeveer overeen met 6 kleine schepjes, is dus ook meer.

groetjes Anke

bij ons was juist de speen te groot, de s-speen van difrax duurde meneer te lang en gaf het na ¾ fles gewoon op uit vermoeidheid, maar bij de m-speen klokt hij het naar binnen en is de fles in 5 minuten leeg. Hij heeft hierdoor 1x (gisteren) de hele fles er weer uitgespuugd. Alles was vies, hij, ik, zijn kamertje... bah, Hij zit dus nu weer gewoon op de s-speen. Hij drinkt gelukkig nu de fles er wel mee leeg.
Groetjes happyM.

Terug
Bovenaan