Hoi,
Ik ben tijdens mijn studie zwanger geraakt en ben gewoon door blijven gaan. Ik heb maar één kindje, dus ik weet niet zo goed of het met twee veel moeilijker is, maar ik vind het wel te doen. Ik zit wel in de afrondende fase van mijn studie, maar ik werk daarnaast nog 4 dagen. Mijn vriend werkt nu een dag minder en op zaterdag en is dus door de weeks 2 dagen vrij. Op de andere dagen gaat Rosa naar haar oma's. Het is wel hectisch, maar het is te doen. En, hoe verder je studie vordert, hoe minder tijd je er aan kwijt bent.
Ook zijn er bij de meeste studies deeltijd varianten. Dan hoef je maar een dag of dagdeel aanwezig te zijn. Al mijn huiswerk doe ik 's avonds als Rosa in bed ligt en in mijn tussenuren op school. Ook zijn er op de meeste scholen hele goede oplossingen te vinden. Je kunt op bijna elke school een gesprek aanvragen bij een decaan, die voor jou de studie op maat kan maken, met eventuele vertragingen, en die je de mogelijkheden kan bieden om iets flexibeler te studeren. Ik mocht bijvoorbeeld wisselen tussen de deeltijd lessen en de voltijd lessen als dat beter uitkwam.
Het is echt wel te doen, al is er wel wat dicipline voor nodig. Ik wens je heeel veel succes met je studie!
groetjes,
Desiree