Weer stuwing? Vraagje over afbouwen borstvoeding.

Hoi allemaal,

Vorige week heb ik besloten heel langzaam de borstvoeding te gaan afbouwen. Nu heb ik echter weer een knoeperharde borst aan één kant. Als NAthan gaat huilen kan ik weer schone kleding aantrekken haha. Ik hoop dat dit vanzelf weer over gaat van ik begreep van Yvonne Z die met ons meepraat op het oktoberforum dat kolven net als aanleggen werkt... het wekt melk op. Ik probeer dus niet te kolven en voor het voeden (na de toeschietreflex) wat melk gewoon weg te laten lopen. Verder hoop ik maar dat die harde plekken weer vanzelf weggaan. Ik masseer ze tijdens het voeden weg, maar bij de volgende voeding is het weer idem dito...

Hebben jullie ervaring met het afbouwen van borstvoeding?

Groetjes Kim

Hoi Kim,

Ik heb al twee keer eerder de borstvoeding afgebouwd, en dat ging heel goed. Ik deed meestal het volgende: als mijn borsten op springen staan, gewoon met je hand een beetje melk eruit melken (in de wc ofzo) zodanig dat het beter voelt, maar er geen toeschietreflex komt. Je moet de harde bobbels in je borsten niet laten zitten hoor, die gaan meestal niet vanzelf weg! Hoop dat dit helpt.

Saski

Hoi,

Na 5 weken ben ik gestopt met bv, en werd echt gek van de stuwing, en nu kreeg ik de tip van mijn schoonzusje dat je een boterhamzakje gevuld met (appel)stroop in de vriezer moet doen en die daarna op je borsten moet doen, dit blijft namelijk vloeibaar en kan je een beetje in model brengen zeg maar, het klinkt raar, maar werkt echt, je moet er even door heen bijten, maar ik heb anderhalve dag alleen maar gekoeld en niet meer gekolf of gegeven en toen was het weg, echt een verademing!!!

groetjes mv chelsey (8weken)

hoi hoi,

Ik ben zelf na 1 week bortsvoeding   geven gestopt. maar zelf toen ik die week wel de borst gaf was Phoebe gauw tevreden en zat ze vol. En tijdens de borst geven heb ik bij de andere borst een bakje er onder gehouden en daar kwam toen 40cc uit binnen 5 minuten en met kolven   met moeite 30cc. En de kraamverzorgster zei tegen mij dat als je gaat kolven dat het dan snel terug loopt. En dat was ook zo. Maar dat kan bij iedereen anders zijn. Of als je weer meer gaat doen bijv. het huishouden of weer gaat werken. En verder zou ik het anders ook niet weten.   Misschien heb je er wat aan of niet.

Liefs,

rachel

Terug
Bovenaan