Weer terug uit het ziekenhuis

Ben vandaag 39+1.Vanacht werd ik wakker van pijn net onder mn ribben, een drukkende constante pijn.Kon er niet meer van op mn rug liggen. Ook verloor ik vanaf zaterdag (nadat ik donderdag en vrijdag mn slijmprop had verloren) soort waterige afscheiding.
Dus ik had vanochtend toch maar mn ha/vk gebeld.
Ik moest gelijk op mn rug gaan liggen omdat de baby nog niet ingedaald is en er zou iemand langs komen. Sturen ze natuurlijk net de mannelijke huisarts maar goed was niet anders.
Het bleek geen vruchtwater te zijn maar mn bloeddruk was 160/100 (nooit hoger geweest dan 130/80) en de baby had een snelle hartslag, ook de pijn onder mn ribben vertrouwde hij niet dus moesten we z.s.m.naar het ziekenhuis. Ik snel mn man gebeld op zn werk.
In het ziekenhuis eerst naar de gyn. ze heeft een echo gemaakt alles zag er goed uit en de baby was nu wel ingedaald:) Daarna bloedprikken en urine ingeleverd. Toen naar de afdeling verloskunde voor de ctg. Bloeddruk was inmiddels gezakt naar 140/95.
Ook ctg en bloed was goed dus me mochten weer naar huis.... anders waren we vandaag papa en mama geworden zei de gyn, maar fijn om te weten dat alles goed gaat en nu maar weer afwachten.
Heb tot nu toe nog echt van mn zwangerschap genoten maar vind het nu niet leuk meer. Die onzekerheid.

xxx Mirjam

grappig dat ik hier ook weer lees dat je direct moet gaan liggen bij het breken van je vliezen.
hier zeggen ze dat dat ouderwets is en helemaal niet hoeft.
is nooit bewezen dat er iets kan gebeuren.

wat zal je geschrokken zijn.
had ook wel geboren mogen worden denk ik?
Ik word volgende week ingeleid met 39 week.
tenminste als de kleine man nog niet bedenkt eerder te komen.

Succes nog eve\n

Zo dat is wel heftig inderdaad. Wat gek dat je bloeddruk opeens zo omhoog ging. Hebben ze een idee waar door je klachten werden veroorzaakt? Maar wel fijn om te horen dat alles nog goed is! Houden zo!!

@ marjolein: gaan liggen als je vliezen breken is vooral als je kindje nog niet is ingedaald. Door dat het vruchtwater weg stroomt kan hij (als hij goed ligt) met zijn hoofdje in je bekken klappen. Als daar dan net de navelstreng tussen zit dan klemt hij zijn eigen toevoer af. Gek dat ze dat ouderwets noemen bij jou :) Blijkt maar weer dat ze het overal anders doen :S

Liefs nelie

Ja schrok ook wel van mn bloeddruk, Schijnt eind van de zwangerschap te kunnen. De oplossing was bevallen zeiden ze :)

Mn Man was overigens harder geschrokken dan ik, ben vrij nuchter in die dingen.

x

nelie1982.
ja de een zegt idd dat het zo kan gaan als jij zegt,.en dat zegt vooral de jongere generatie verloskundigen
maar de oudere generatie zegt weer dat het onzin is.

Terug
Bovenaan