weer terug

Hallo allemaal,
Helaas, niet voor jullie hoor, ben ik weer terug op dit forum, ik heb namelijk 9 mei, op moederdag een miskraam gehad, waar we nog steeds heel verdrietig om zijn.....
Inmiddels ben ik lichamelijk weer redelijk opgeknapt,(geestelijk is een ander verhaal) wel wat vage pijntjes, maar het bloeden is gestopt, en alles is weer schoon. De vrouw in het ziekenhuis zei als het bloeden eenmaal is gestopt, zou je het, als jullie er weer klaar voor zijn, weer kunnen proberen, meestal adviseren ze om eenmaal je ongi aftewachten ,maar dat was meer omdat het dan makkelijker te berekenen is wanneer je zwanger bent geworden, maar lichamelijk is het weer mogelijk, zei ze. Als je lichaam er niet klaar voor is word je toch niet zwanger, nu heb ik hier al een hele hoop verhalen over gelezen, en iedereen zegt wat anders, maar ja voor iedereen is het anders.
Mijn vriend en ik hadden het er over , wat ze tegen ons had gezegt, en het is zo dubbel, aan de ene kant (gevoelsmatig) zegt je dat je zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden, maar (je hart) is zo ontzettend bang, en zegt dat je meer tijd moet nemen, je bent nog in rouw, om het zo maar te zeggen,maar je gevoel is klaar voor het moederschap,en wil het zo graag, gek he, hoe dubbel dat allemaal is, we hebben met z n tweetjes afgesproken dat we het wel zien hoe het allemaal loopt, en als het goed voeld, zowel in je hart als gevoelsmatig dat we het dan weer gaan proberen, en of dat nou volgende week of volgend jaar, bij wijze van dan, is dat zien we dan wel weer, maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden, jullie zijn een grote steun voor me geweest, alsnog bedankt!En succes voor iedereen!
liefs knuffelbeertje

Hoi Knuffelbeertje,

Zelf heb ik 2 weken geleden een miskraam gehad dus ik weet hoe je je voelt. Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven (al zul je vast wel net als ik je ups en je downs hebben).
Sterkte en succes weer met klussen (ik heb me al weer helemaal op het zwanger worden gestort).

Groetjes Frederique

Hoi, Ik las je verhaal en moest even reaeeren. sterkte met het verwerken van dit verlies. Ik heb dit ook mee gemaakt, nu 2 jaar geleden. We waren al een poosje bezig om zwanger te worden en dan ben je zwanger en loop het zo af .. Ik heb er ook veel verdriet om gehad en denk er nu nog wel eens aan. Wij zijn er na 1 keer ongi worden weer voor gegaan. Die keer kwam er nog allemaal "troep" naar buiten. Maar na een maand werd ik niet ongi ... En ja hoor nu was ik direct zwanger !! ( ik heb wel eens gehoord dat je dan extra vruchtbaar bent ) Heel spannend, bij alles wat ik voelde was ik bang. Maar nu hebben we een hele lieve dochter, alles is goed gegaan. Dus zo kan het ook.
Heel veel sterke en succes, ik denk aan je.
Frederique, jij ook heel veel sterkte.

Hoi Frederique,
Ups en downs zijn er zeker,, meer downs,maar wat je zegt het moet een plekje krijgen.
Had jij gelijk, nou ja, je snapt me wel, weer zo iets van , ik wil weer zwanger zijn, en sta je daar bubbel achter? En wacht jij tot je eerte ongi , of ga je er nu gelijk voor?
Ik weet niet echt raad met die gevoelens, want het weer zwanger willen worden is erg groot.Ik ben bang dat mijn gevoel mijn hart beinvloed, snap je,maar misschien met de tijd, kunnen we er weer helemaal voor gaan, ook jij heel veel sterkte en succes met klussen!
liefs knuffelbeertje,
ps srry voor de vele vragen

Hoi L,
Ben blij dat je hebt gereageerd, door jou reactie, besef je ook wel weer , dat de angst altijd wel zal blijven, maar dat het ook goed kan gaan, dat doet me goed, want inderdaad de angst speeld hierin ook een grote rol, bang dat het weer verkeerd gaat, maar dat hoeft gelukkig helemaal niet.
Fijn dat je nu een mooie dochter hebt, geniet er maar van, en bedankt voor je lieve reactie.
liefs knuffelbeertje

Hoi knuffelbeertje,
Verbazingwekkend he, hoeveel vrouwen een miskraam hebben gehad en hoe vaak ze daarna wel een gezond kind krijgen?
Klinkt heel ego, maar mij heeft het moed gegeven na mijn miskraam (februari).

Ik ben nog niet zwanger, wel druk aan het proberen. Ik had het dubbele gevoel net als jou. Proberen we het gelijk weer of wachten we even. Ik heb gekozen om te wachten. Je lichaam heeft net als je geest een herstelperiode nodig. Tenminste, dat vind ik.

Probeer alleen niet druk zwanger te worden om je verdriet te vergeten. Dat heb ik namelijk gedaan, waardoor het zwanger worden een soort negatieve druk is geworden.

Neem de tijd om te rouwen en ook ons gaat het heus een keer lukken.

Veel succes...

Hoi knuffelbeertje,

Ik hoefde geen ongi af te wachten en mocht meteen weer klussen. Na de miskraam is mijn kinderwens nog veeeel groter geworden dus ik heb me meteen weer op het zwanger worden gestort. Misschien is dat ook wel mijn manier om het sneller een plekje te geven en door te gaan. Neemt niet weg dat ik nooit meer verdrietig ben hoor maar het helpt mij persoonlijk om ook weer aan de toekomst te denken (ook al is dat misschien al wel erg snel).

Ik wens je veel succes en geluk en laat weten hoe het met je gaat!!! Kunnen we elkaar door de komende periode heen slepen. Zelf heb ik ook nog contact met een paar andere meiden die net een miskraam hebben gehad, we hebben een verzoek ingediend voor een nieuw forum : zwanger worden na een miskraam. Als dit er door komt denk ik dat dat ook wel wat voor jou is. Kunnen we elkaar steunen!

Kus Frederique

Hoi Frederique,
Ik heb inderdaad gelezen over dat aanvragen van dat forum, ik hoop echt dat die er (snel) komt, dat zou ik echt fijn vinden, en vooral als je elkaar dan kan steunen.In mijn omgeving heeft niemand echt hetzelde meegemaakt, ja van horen zeggen maar dat is toch anders, dus dan wil je graag met iemand praten die het zelf wel(helaas) heeft meegemaakt, iedereen bedoeld het wel goed hoor, maar echt begrijpen doen ze vaak niet.
Nog bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, en ik zal je zeker op de hoogte houden,en als je ooit een luisterend oor nodig hebt of gewoon ff wil praten, dan moet je het maar laten weten, en ik vind het heel knap dat je het op deze manier kan,ik begrijp je heel goed,en hoop voor je dat je wens snel in vervulling gaat!
liefs knuffelbeertje

Terug
Bovenaan