Weer terug

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Vorige week heb ik mijn derde miskraam gehad. Dus van de oktober-moeders maar weer terug naar dit forum. Gek genoeg gaat het meestal best goed met me nu. Ik heb vrijdag (na de 7 weken echo, maar ik had al pijn en bloedverlies, dus het was geen verrassing) de ogen uit mijn hoofd gehuild, zaterdag ging het al beter. Ik ben ergens heel hoopvol dat het allemaal wel goed komt, dat er een keertje een kindje komt dat wel wil blijven. En dat terwijl het dus de derde keer is, het is helemaal nergens op gebaseerd, hoewel het bij de meeste mensen natuurlijk op een gegeven moment wel schijnt te lukken. Ik verlies nog steeds bloed (anderhalve week, en het wordt niet echt minder), heb af en toe nog pijn en maak me een beetje bezorgd dat het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn, maar zolang ik geen heftige pijn of koorts krijg en ik het goed red met gewoon maandverband zit het wel goed geloof ik.

Weet iemand wat er te onderzoeken valt  na drie vroege miskramen? De chromosomen van mij en mijn man waren goed, dat is al onderzocht. Ik vraag me af of er iets is dat we kunnen doen behalve braaf afwachten en nog eens proberen. Weet iemand dat?

Liefs,

Zeeuws Meisje

Hoi Zeeuw meisje,
wat een vreselijke teleurstelling weer voor jullie weer. Ikzelf heb inmiddels ook 3 miskramen/ missed abortions gehad maar bij mij gelukkig is het wel al 1 keer goed gegaan wat het verdriet een stuk draaglijker maakt. Als je verder onderzoek laat doen wordt er mn naar stollingsafwijkingen gekeken(o.a anti fosfolipiden syndroom) , de schildklierfunctie wordt gecontroleerd voor zover ik weet. Ik heb deze mn laten controleren omdat er dan iig iets aan te doen is. Zelf  ben ik bij  mijn zwangerschap die goed is verlopen meegedaan met een alife studie waarbij ik ascal heb moeten sl;ikken en heparine gebruikt. Of dit toeval is ??. Je kan echter niet kiezen in welk onderzoeksgroep je komt bij het onderzoek, maar je zou wel eens op internet kunnen kijken of het je aanspreekt.
Heel veel sterkte voor de komende tijd, ik hoop voor je snel een mooie zwangerschap,
liefs Roos

hoi zeeuws meisje,

ik heb zelf nog maar 1 miskraam gehad, dus kan je niet vertellen wat en hoe als je er meer hebt gehad.
maar een vriendin van mij heeft ook al meerdere miskramen gehad.
zij is met accupunctuur bezig, naast hormoonbehandelingen om zwanger te raken.
zij is er best heel positief over.
misschien ook iets voor jou.

succes en heel veel sterkte
mama Peet

Hoi Zeeuws Meisje,

Jammer genoeg heb ik het ook al 2 keer meegemaakt en tussen de eerste en tweede keer zat een jaar . Na de tweede keer had ik het vermoeden dat het misschien met het progesteron te maken kon hebben: dat zorgt voor een goede innesteling en zorgt voor de temp. verhoging na de eisprong.
Mijn temp. curve was erg laag en heeeeel onregelmatig. Na wat rondgeneusd te hebben op internet ben ik uiteindelijk met tarwekiemoliecapsules begonnen. Deze zouden de hormoonhuishouding ondersteunen. Ik ben na de 2de mk nog niet ongi geweest maar mijn temp is keurig!!! Vanochtend zelfs hoger dan ie tijdens de paar dagen zwangerschap ooit is geweest. Ik zit nu op dag 7 na de ovu en verwacht volgende week vrijdag mijn ongi. Misschien is het een tip voor jou om ook met de capsules te starten? Je koopt ze (voor € 7,95 maar ze zijn er ook veel goedkoper) bij een Gezond en Wel winkel (of bij het Kruidvat).
Succes meid en kop op!
Ooit zal het goed komen.

Groetjes,

M3

Hoi allemaal,

Gisteren de nacontrole gehad. Mijn HCG was netjes gedaald, ik heb ook bijna geen pijn en bloedverlies meer, dus dat gaat goed. We wachten een cyclus af en proberen het dan maar weer. Ik word tot nu toe gemiddeld elk half jaar zwanger, dus mijn kansen zijn prima. Zou alleen leuk zijn als er ook eens een kindje van kwam.

De gyneacoloog heeft nog wat extra bloedonderzoeken laten doen, maar hij gaf me gewoon hele goede kansen om een gezond kind te krijgen. Mijn hormonen zijn goed, mijn cyclus is een beetje onregelmatig maar ik merk duidelijk een eisprong en mijn temperatuurcurve is prachtig, de chromosomen van mijn man en mij zijn OK, dus hij dacht dat het gewoon botte pech was. Laten we het hopen! Vond het wel fijn dat hij nog wat extra onderzoeken laat doen, want ik wil graag zoveel mogelijk uitsluiten. Ik ben helemaal niet voor medische circussen, maar emotioneel hakt zo'n miskraam er nogal in, dus als er iets is om een volgende te voorkomen dan weet ik dat graag. En als een volgende niet te voorkomen is omdat het er voor ons niet in zit, dan weet ik dat ook liever.

OK, vol goede moed weer door, hopelijk treffen we elkaar straks allemaal op het "moeders van januari 2008"-forum.

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan