Hoihoi,
@Eline:
Nee, 180cc halen wij hier ook niet, ben al blij dat ze per dag een paar flesjes van 140cc drinkt. Ze laat ook nog wel eens 50-60c staan ervan. We maken nu standaard 140 aan. We zijn wel overgestapt op de M speen van Difrax. Het drinken gaat opeens natuurlijk een stuk sneller, soms heeft ze de 140cc binnen 5 minute al leeg. Even een paar dagen laten wennen, maar als ze zo snel blijft drinken, gaan we maar weer terug naar de S. Ze heeft op zich niet echt last van krampjes, maar wel veel last van windjes, die haar soms ook pijn doen heb ik het idee.
Ja, werken, het zal me benieuwen. Ik ga weer fulltime werken, wat voor Evy inhoudt dat ze 3 dagen naar haar gastouder gaat. In de weekenden is Marc dan gewoon thuis. Ik heb gekeken, om minder te gaan werken, maar dan zou het zo onregelmatig moeten werken, dat er geen touw aan vast te knopen was. Nu heb ik 3 vaste dagen in de week.
Het is waar ik het gister met een vriendin van me over had, aan de ene kant is het wel lekker om weer te gaan werken, weer even op een andere manier met je hersenen bezig zijn, maar we gaan natuurlijk hartstikke veel missen van onze kleintjes en daar zie ik het meest tegenop.
Maar ja, aangezien het er echt niet naar uitziet, dat ons kabinet het leven goedkoper gaat maken (nee, de opvang zelfs duurder), moeten we wel met 2 man werken.
@Esther:
Ja, das moeilijk. Je kleine man wel of niet meenemen? Als hij makkelijk slaapt in de kinderwagen zou ik hem wel meenemen. Ben je toch lekker met je hele gezin op stap. Je kunt in z'n parken tegenwoordig overal makkelijk zitten voor te voeden en verschonen.
Maar kolven; tja, op het toilet of zo. Ik geef zelf flesvoeding, dus heb er totaal geen ervaring mee.
Evy is enigst kind, dus pretparken en zo, daar denken wij nu nog echt niet aan.
Ik zou haar nu ook niet meenemen, als dat niet zo was. Ze slaapt niet meer zo makkelijk in de kinderwagen, veel te nieuwsgierig, hihi.
Maar met als gevolg dat ze dus helemaal niet slaapt en uiteindelijk wel moe wordt en van moe-igheid gaat huilen, maar toch echt niet gaat/wil slapen.
Evy is ook een duimerd. Zo lief om te staan. Duim (soms ook gehele hand) in de mond en smakken maar. Als ze dan eenmaal slaapt, laat ze hem weer los. We hebben wel altijd toch een speen bij ons, want als ze echt verdriet heeft of topmoe is, dan laat ze steeds haar duimpje los, en de speen geeft haar dan troost.
Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)