Weer thuis uit het ziekenhuis!

Lieve meiden,

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis. Geheel onverwacht, want ik verwachtte pas op zijn vroegst morgen thuis te komen. Vanmiddag had ik weer een doppler (test van de navelstrengdoorbloeding) en die was nu gelukkig helemaal goed. De artsen vonden dat genoeg reden om mij naar huis te sturen.

Ik word vanaf nu wel thuis heel goed in de gaten gehouden via thuismonitoring. Dat houdt in dat er elke dag een verpleegkundige langskomt om een hartfilmpje van het kindje te maken. Daarnaast moet ik min of meer plat en mag ik niets meer doen. Eigenlijk word ik nu niet in het ziekenhuis opgenomen, maar thuis!
Maar, ik ben zo blij dat ik weer thuis ben.

Nu de laatste weken hopelijk goed uitzingen en strakjes een prachtig kindje op de wereld zetten!

Meiden, jullie ook veel succes!

Liefs, Marieke

P.S. Melian: bij neonatologie ligt een kaart en een cadeautje voor je klaar! Xxx
 
Lees hier zo nu en dan omdat ik Melian van "vroeguh" ken. Op jou wilde ik even reageren omdat ik je verhaal herken: groei loopt achter, navelstrengdoorbloeding niet optimaal: kortom een hele spannende tijd!

Weet niet of je er wat aan hebt, maar na anderhalve maand ziekenhuis in en uit voor controles is hier een kerngezonde zoon geboren (2110 gram, pakte de groei op met 4 dagen, geen couveuse want >2 kilo). Klein geboren, maar inmiddels net zo groot als zijn leeftijdsgenootjes.

Toch vond het niet altijd even makkelijk. Was heel bang dat het mis zal gaan. *voelde me soms onbegrepen* De laatste week ben ik opgenomen geweest en hebben ze geprobeerd mij inleidbaar te maken, ik zat nog potdicht! Het duurde te lang en de groei stagneerde steeds meer, daarnaast raakte ik steeds vermoeider door alle spanningen. Uiteindelijk hebben we toen afgesproken, dat als ik die vrijdag (11-02) niet inleidbaar zal zijn, dat het kindje dan gehaald zal worden met een keizersnee. Ik hield het niet meer vol en was dan 37 w 6d.

Wat ik wil zeggen: het is natuurlijk fantastisch wat er allemaal gebeurt, maar het kan ook behoorlijk spannend zijn en ook dat mag! Luister naar je lijf en gevoel en volg dat, dan komt het allemaal hartstikke goed

Heel veel succes met de laatste loodjes.
 
Ha Bettie,

Wat een fijn bericht om te krijgen. En wat fijn dat het zo goed gaat met je zoontje.

We hebben tijdens deze zwangerschap al heel wat enerverende momenten gehad, met als 'hoogtepunt' afgelopen week.

Ik maak me nu niet zo heel veel zorgen, omdat het kindje goed levensvatbaar is, mocht het nu geboren worden. Darnaast word ik nu echt ontzettend goed in de gaten gehouden en dat geeft een heel fijn gevoel.

De verwachting is dat het kindje, als ik de 40 weken 'uitzing' ongeveer 2400-2500 gram zal zijn. Dat zijn natuurlijk schattingen. Het kindje zal dan even in een warmtebedje moeten, net als Lise, het dochtertje van Melian.
Maar dat is voor nu vooruitlopen op de zaken.

Belangrijk is dat ik nu, zoals je al zegt, naar mijn lijf luister (en dus niets doe) en mijn gevoel volg.

Nogmaals, bedankt voor je lieve berichtje!

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan