Weer thuis van bijna een week ziekenhuis!!!

Hey Meiden,

Nu een week geleden begonnen bij mij de harde buiken erg regelmatig te worden! Dacht ach gaat wel weer over, het zullen de oefenweeen wel zijn.
Dus s´morgens gewoon me dochter naar school gebracht en s´middags thuis samen een boterham gegeten. Toen ik haar 1 maal weer naar school had gebracht, dacht ik laat ik toch maar even het ziekenhuis bellen. Want het bleef maar rommelen. Ik moest gelijk komen, daar 1 maal aan gekomen moest ik aan de ctg en werden er allemaal onderzoeken gedaan. En niet veel later werd er tot mijn grote verbazing mede gedeeld dat ik moest blijven en dat ik direct aan de weeenremmers moest voor 48 uur. Dat was wel even schrikken zeg maar. Niet alleen kreeg ik weeenremmers ook kreeg ik 2 spuiten in mijn dij voor de longrijping van de kleine man, mocht het doorzetten dan kunnen de longen dat wat beter aan. Ik was toen 32wkn en 2 dgn, Ik zou zondag de laatste krijgen en dan mocht ik misschien Maandag of Dinsdag naar huis. Maar toen Zondagnacht begon het allemaal weer maar dan iets heftiger dan Vrijdag. Dus weer aan de remmers. Inmiddels was meer baarmoedermond een heel stuk verkort. Ze konden gelukkig nog net niet het hoofdje raken. Dinsdag de laatste remmers gehad en ondanks dat bleef het rommelen maar het zet niet door. Mocht het toch door zetten dan laten ze het nu ook gewoon komen. Ben wel sinds gisteravond thuis met toestemming van de arts, Wat op dit moment kunnen ze toch niks voor me doen en dan kan ik na mij gevoel beter thuis zitten in me eigen omgeving. Ik mag weinig tot niks...maar ik heb echt Super lieve mensen om me heen die me helpen met me dochter en in huis nu. Het is gewoon afwachten hoe het nu verder gaat. Elke dag dat hij er in blijft is weer 1 dag extra en mooi mee genomen. En ik zit zo in het ziekenhuis mocht het toch door zetten. Ben op dit moment weer aan het spoken en vraag me echt af hoe lang ik dit nog vol gaat houden en hoe lang het nog duurt voor dat de kleine man komt. Zit er behoorlijk door heen zeg maar, maar blijf positief. Ben nu 33wkn en 2 dgn.

Meiden, tot snel en hoop dat met jullie alles goed gaat!!
 
Dat is even schrikken! Prettig dat je tussentijds even naar huis mag, maar tegelijkertijd is het ook wel heel spannend zo allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat je hartstikke moe bent van de ervaringen en dat ontspannen op dit moment lastig is.

Het zou fijn zijn als het mannetje nog even wil blijven zitten waar het zit. Iedere dag extra maakt al zo veel uit. Aan de andere kant: longrijpers zitten er al in, kindje is met ruim 33 weken hartstikke levensvatbaar... het zou alleen mooi zijn als je het hele ziekenhuisgebeuren zou kunnen vermijden. Helaas (of misschien juist wel gelukkig) heb je het niet in de hand.

Kom je er 's middags wel aan toe om een beetje bij te slapen?

Laat goed voor je zorgen en veel sterkte. Ik duim voor je dat het gerommel wat afneemt.

Liefs,
Melian

 
Ach wat een verhaal!! Ik hoop echt dat je kereltje nog even blijft zitten en het voor jou een beetje dragelijk blijft... Elke dag is er weer 1. Tuurlijk heeft je ventje goede kansen nu, maar het zou wel heel fijn zijn als hij zich nog even verstopt houdt..

Sterkte!
 
hoi meid, herkenbaar.ik heb ze ook regelmatig na een toch al gecompliceerde zwangerschap en twee vroeggeboortes van de andere twee.enige verschil is zodra ik liggen ga zakt het. zolang het zakt doen ze niks en ik lag vanwege nierkolieken toch al veel plat.echter de gyn heeft er een hard hoofd in dat het lang zitten blijft. ik ben nu 32,4 weken maar sinds twee dagen is het rustig.mits ik niks doe.we gaan nu op naar de 34 weken en ik had voor de nierkolieken al buscopan.die werken een beetje remmend.en onstpannen de hele boel.het is en blijft spannend.zodra het bij mij niet zakt als ik lig moet ik direct komen en gaan ze remmen.tot nu toe is het gelukkig niet nodig geweest.na 34 weken remmen ze sowiezo niet meer want dan is alles rijp wat rijp moet zijn. mijn oudste is geboren met 34,5 weken en mocht na tien dagen mee naar huis.
en de reden waarom ze hem daar nog even gehouden hebben was vanwege zijn slechte start bij de geboorte omdat die heel moeilijk ging.maar als de kleine boven twee kilo is en zelf alles drinkt mag hij meestal snel mee naar huis.
succes
 
Terug
Bovenaan